در جلسه شورای شهر رشت

حاجی پور:شهرداری داماش را در اختیار بگیرد/رسولی:داماش تلاش واحد زنان و مردان سرزمین کوچک جنگلی برای احیای فرهنگ و هویت تاریخی گیلان زمین است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رسولی گفت:داماش یک تیم نیست بلکه تلاش واحد زنان و مردان سرزمین میرزاکوچک جنگلی برای احیای فرهنگ و هویت اصیل و تاریخی گیلان زمین است .

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،یکصد و یازدهمین جلسه شورای شهر رشت عصر امروز در ساختمان این شورا برگزار شد.

حاجی پور:شهرداری داماش را در اختیار بگیرد/قدردانی از تخریب بازارچه «لب آب»

hajipoor_9204به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, اسماعیل حاجی پور عضو شورای شهر رشت در این جلسه با اشاره به فاجه مرگ حجاج در منا اظهار کرد: آل سعود اثبات کرد نه تنها خادم الحرمین نیستند بلکه خائن الحرمین هستند.آنها کسانی را که به حج رفتند به خاک و خون کشیدند.

وی در ادامه با اشاره به تخریب بازارچه غیرمجاز حوزه رودخانه زرجوب گفت: تخریب دکه های موجود در «لب آب » کار خوبی بود و مردم رشت از این کار استقبال کردند اما نباید فراموش کنیم که شهردار باید مانند پدر باشد و به فرزندانی که آسیب دیده اند، کمک کند.

حاجی پور ادامه داد: پیشنهاد می کنم که شهردار معاون خدمات شهری خود را مأمور کند تا برای اسکان صاحبان این دکه ها تدابیری بیاندیشند.مردم نباید فکر کنند که ما برای انجام یک کار چشمانمان را بر روی همه چیز می بندیم.

این عضو شورای شهر با بیان تاریخچه ای از تیم داماش گفت: بنیانگذار این تیم شهرداری است و این تیم توانست لیگ ها را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد و به بالاترین سطح فوتبال ایران برسد.

خاجی پور با تقدیر از جهانپور سرمربی فعلی داماش گفت: این مربی شریف ۵ میلیون تومان از جیب خود برای تیم هزینه کرده است. آفرین به شرف فوتبالیست های کاملا بومی داماش که بدون پول کار می کنند. و از همه مهتر تماشاگران عجیب و غریب داماش هستند که پرشور تر از تماشاگران استقلال و پرسپولیس اند و با دیدن آنها مو بر تن آدم سیخ می شود.

وی در ادامه افزود: با هدفمند کردن بودجه شهرداری می توانیم تیم هایی که متعلق به این شهر هستند را تحت حمایت خود درآوریم. داماش مال شهرداری و تیم شهرداری است.
حاجی پور با اشاره به شرایط بد داماش گفت:خواهش می کنم به جای کمک های غیر اصولی داماش را تحت اختیار بگیریم و با این کار دل جوانانی که ۲ ساعت تمام این تیم را تشویق می کنند ,خوشحال کنیم.

رسولی:داماش تلاش واحد زنان و مردان سرزمین کوچک جنگلی برای احیای فرهنگ و هویت تاریخی گیلان زمین است

rasooli_3730رضا رسولی عضو شورای شهر رشت در جلسه علنی شورا با اشاره به مشکلات این روزهای فوتبال گیلان گفت: ما در یک شهر فوتبالی زندگی می کنیم که متأسفانه کمتر به فوتبال پرداخته شده است.دلبستگی جوانان این شهر و هواداران متعصب این شهر که ورزشگاه پیر عضدی را پر می کنند, فوتبال است.
وی در ادامه افزود: اتفاقاتی که برای داماش افتاده نگران کننده است.در هفته جاری این تیم به واسطه مشکلات مدیریتی و مالی نمی خواهد در مسابقات شرکت کند و اگر به این روال ادامه دهد از رقابت ها حذف خواهد شد.
رسولی با بیان اینکه داماش برای اولین بار نیست که دچار چنین مشکلی شده است, گفت: دو سال پیش به تیم داماش که در حال سقوط بود کمک کردیم اما به دلیل کم کاری مسئولین این تیم , خیلی دیر شده بود.
وی داماش و سپیدرود را تنها یک تیم فوتبال ندانست و گفت: این تیم ها دو بال هویت این شهر و خاطرات همه ی مردم و دلخوشی جوانان رشت هستند.

رسولی با بیان اینکه خوشبختانه سپیدرود به شرایط باثباتی رسید است ,تصریح کرد:هم اکنون وضعیت داماش بسیار بد است اما هواداران بی شمار این تیم که بسیار با تعصب و باغیرت هستند همیشه پشتیبان بازیکنان توانمند و با غیرت این تیم که بدون پول بازی می کنند، هستند.

وی با اشاره به تشکیل کمیته مردمی نجات داماش «کمند» گفت: هواداران داماش این قدر تنها بودند که خودشان کمیته مردمی نجات داماش را تشکیل دادند و خوشبختانه تعدادی از مسئولان عضو آن شده اند و از سایر افراد تأثیرگذار می خواهم که عضو این کمیته شوند.

رسولی ادامه داد: یک بار برای همیشه باید مشکلات داماش را حل کنیم و با توجه صحبت هایی که با سایر اعضای شورای شهر داشته ام متوجه دغدغه ی همه اعضا در این رابطه شدم.
این عضو شورا کمک به داماش را به منزله هزینه در فوتبال نداشت و گفت: این کمک به این دلیل است که ما باید به جوانان همیشه در صحنه شهرمان کمک کنیم تا به شهرشان و استانشان افتخار کنند. از تمام نقاط گیلان به طرفداری از داماش در استادیوم حاضر می شوند,بنابراین داماش یک تیم نیست بلکه تلاش واحد زنان و مردان سرزمین میرزاکوچک جنگلی برای احیای فرهنگ و هویت اصیل و تاریخی گیلان زمین است و همین دلیل کافی است که از این پدیده اجتماعی و مردمی حمایت کنیم.

گفتنی است در صد و یازدهمین جلسه شورای شهر رشت اعضای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی، برنامه و بودجه و حقوقی، بهداشت و محیط‌ زیست، توسعه عمران و حمل و نقل و ترافیک و همچنین نمایندگان شورا در سازمان های تابعه شهرداری مشخص شدند.

Share