محیط زیست گیلان خبرداد

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در شهرستان شفت+تصاویری از خرس,گراز و سمور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یک قلاده پلنگ در زیستگاه جنگلی شهرستان شفت به وسیله دوربین تله ای عکسبرداری شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بنا بر اطلاعیه محیط زیست گیلان ,یک قلاده پلنگ در زیستگاه جنگلی شهرستان شفت به وسیله دوربین تله ای عکسبرداری شد .
کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت براساس پایش حیات وحش و بررسی زیست محیطی منطقه و همزمان با عملیات سرشماری گاوبانکی مرال در مناطق جنگلی این شهرستان و با توجه به گزارشات دامداران و همیاران محلی مبنی بر مشاهده یک قلاده پلنگ در زیستگاه جنگلی شهرستان و تلفات چندین راس گوسفند در منطقه ، مبادرت به نصب دوربین های تله ای در مکان های مورد نظر نموده که پس از یک هفته مراقبت موفق به ثبت تصاویری از یک قلاده پلنگ ایرانی شدند که این دوربین ها همزمان تصاویر گونه های دیگری نظیر گراز ، خرس و سمور را نیز ثبت نموده است .
علی فرهی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت با اعلام این خبر گفت : مناطق جنگلی و مراتع شهرستان شفت به دلیل تراکم پوشش گیاهی متنوع ، زیستگاه مناسبی برای حیات وحش جانوری است که ضرورت دارد هرگونه فعالیت های عمرانی خصوصا جاده سازی ، در این گونه مناطق و بهره برداری از منابع طبیعی به حداقل برسد.
فرهی افزود : با پیگیری های اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان ، پرداخت خسارت به زیان دیدگان حملات جانوران زیانکار در دست اقدام است و به زودی نتیجه آن اعلام می گردد.
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

پلنگ ایرانی

پلنگ ایرانی

ثبت تصویر سمور

ثبت تصویر سمور

ثبت تصویر خرس

ثبت تصویر خرس

ثبت تصویر گراز

ثبت تصویر گراز

Share