جعفرزاده مطرح کرد

توجه به مؤلفه‌های بومی با موضوع دریا،رویکرد اصلی«جشنواره دریایی دوستی؛کاسپین»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه باید برگزاری جشنواره‌هایی مانند «جشنواره فیلم و عکس دریای دوستی؛ کاسپین» را جدی گرفت، گفت: داشتن نگاه فرهنگی باعنوان دوستی که پیام صلح و آشتی را به جهانیان می‌رساند به وسیله سینما و عکس بسیار اتفاق مهمی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت , غلامعلی جعفرزاده ‌ایمن‌آبادی  با بیان اینکه رویکرد اصلی جشنواره کاسپین در استان گیلان، توجه به مؤلفه‌های بومی با موضوع دریا و مفاهیم مرتبط با آن است، گفت: این رویداد فرهنگی با هدف تأثیرگذاری در حوزه دریای کاسپین، ارتقای بینش عمومی درخصوص دریای کاسپین و توجه به زمینه‌های مساعد همکاری‌های فی‌مابین کشورهای همسایه باهدف اطمینان بخشی از برخورداری همه ملت‌های همسایه از آینده‌ای امن و سعادتمند و… برگزار شده است.

IMG_0928نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، افزایش فضاهای همکاری اهالی فرهنگ و هنر در میان کشورهای حوزه دریای کاسپین را از دیگر اهدف جشنواره کاسپین معرفی کرد و افزود: امسال این جشنواره به صورت ملی و از سال آینده به صورت دوسالانه بین‌المللی با حضور کشورهایی چون قزاقستان، آذربایجان، ترکمنستان، روسیه و ایران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: به دنبال برگزاری «جشنواره دریایی دوستی؛ کاسپین» تفاهم‌نامه‌ای میان رئیس سازمان سینمایی و استاندار گیلان امضاء خواهد شد تا این جشنواره از سال آینده با مشارکت انجمن سینمای جوان، شهرداری کلان شهر رشت، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان گیلان و حمایت معنوی کمیسیون ملی  یونسکو  برگزار شود.

عضو فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری با تاکید براینکه تا به امروز نگاه به دریا یک نگاه تجاری بوده است، ادامه داد: نگاه این جشنواره و هنرمندانی که با فیلم‌ها و عکس‌های خود در این رویداد هنری شرکت داده‌اند کاملا فرهنگی است و این اتفاق در نوع خود بی‌سابقه است.

جعفرزاده ‌ایمن‌آبادی اضافه کرد: تاکنون کشورهای حاشیه‌ای هیچ دریایی با یک نگاه فرهنگی به دریا نگریسته‌ و اگر جشنواره و یا برنامه‌ای هم در رابطه با دریا برگزار کرده‌اند، موضوعات تجاری و اقتصادی مرتبط  با دریا در راس آن بوده است.

وی بیان کرد: داشتن نگاه فرهنگی باعنوان دوستی که پیام صلح و آشتی را به جهانیان می‌رساند به وسیله سینما و عکس بسیار اتفاق مهمی است که با ادامه آن می‌تواند دستاوردهای فرهنگی و حتی تجاری بسیاری برای کشور به دنبال داشته باشد.

عضو فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگریدر پایان گفت: رویکرد اصلی این جشنواره موضوعات مرتبط با دریای کاسپین و فرصت‌های دریایی در توسعه پایدار، محیط‌ زیست، فرهنگ اقوام و ویژگی‌های مشترک کشورهای همسایه این دریاست.

Share