از گوشه کنار سیاست در گیلان

تهدید یزید به سبک شهروند رشتی+عکس/ تخریب دکه های غیرمجاز رشت-امامزاده هاشم/بارش باران در لنگرود دستمایه شعر طنز شد/واکنش نماینده سابق تالش به تعطیلی چوکا

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

تخریب دکه های غیرمجاز رشت-امامزاده هاشم

رئیس راه وشهرسازی رشت با تاکید بر لزوم حفظ و مراقبت از حریم راه ها گفت: وجود دکه های غیرمجاز و دستفروشان در حریم، ایمنی راه ها را به خطر می اندازد و حفظ و نگهداری حریم راه ها از اولویت های اساسی در ارتقای ایمنی راه ها محسوب می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان، غلامعلی نیک فهم رئیس اداره راه و شهرسازی رشت با اعلام این خبر گفت: به منظور جلوگیری از سوانح رانندگی و افزایش ضریب ایمنی، ساماندهی حریم راهها و جلوگیری از ایجاد غیرمجاز دکه و دستفروشان ، طرح جمع آوری آن در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: دکه های غیر مجاز توسط نماینده حقوقی این اداره شناسایی و پس از اخذ حکم قضایی و هماهنگی نیروی انتظامی بوسیله عوامل راهداری در محور اصلی رشت-امامزاده هاشم منطقه سراوان ، قلع و قمع و آثار ناشی از آن جمع آوری گردید.
رئیس راه و شهرسازی رشت با تاکید بر لزوم اجرای قوانین و مقررات ایمنی راه ها خاطر نشان کرد: بیشتر دکه ها در حریم راه ها با سازه های سبک و در خارج از وقت اداری، تعطیلات و به صورت شبانه انجام می شودکه با فعالیت گشت های راهداری سازه های غیرمجار در حریم راههای رشت شناسایی می شود و پس از طی مراحل قانونی با همکاری نیروی انتطامی و دادگستری اعمال قانون صورت می گیرد.

بارش باران در لنگرود دستمایه شعر طنز شد

جمعه و شنبه شاهد بارش شدید باران در شهرستان لنگرود بودیم که موجب آبگرفتگی بسیار زیاد معابر شهری و کوچه ها و … شد.

در این خصوص داوود خانی لنگرودی شعر طنزی را در همین زمینه برای تحریریه لنگرخبر ارسال کرده که در زیر آمده است.

شهردار! ای جانِ جانان! شهر– در باران – خوش است/من فدایت، من تی قربان! شهر– در باران – خوش است

باغ ملی، جاده ی چمخاله تا آن سوی شهر/خشتِ پل تا سبزه میدان، شهر– در باران – خوش است

چوله هایی دور میدان ، طولِ شهرِ لنگرود/چاله در عرضِ خیابان، شهر– در باران – خوش است

دیش ها ی پشت بامِ خانه های دوردست/کوچه های درب و داغان، شهر– در باران – خوش است

یک مسافر: -مَرد- از شانسِ شما! می بینی اش؟:/پیرهن از آب  چَسبان، شهر– در باران – خوش است

یک نفر هم –مطمئنم لنگرودی – هست با،/پاچه های خیس تنبان، شهر– در باران – خوش است

یک نفر هم خسته، انگاری شکسته چتر او/یک نفر هم بسته دکّان، شهر– در باران – خوش است

سقف ماشین، سطح شهر و سیم برق و سنگ قبر/بهتراست از کومله˚ شلمان ، شهر– در باران – خوش است…

در چنین وضعی که آقای کحالی، شهرداربود /منشی، گفت: قربان! شهر– در باران – خوش است

شهردارا! گفت: فرد اول شورای شهر؛/می دَری چاک گریبان؟ شهر– در باران – خوش است

بعد- شخص دوم شورای شهر –آهسته گفت/ خود مرنجان! خود مرنجان! شهر– در باران – خوش است

شهردار! ای جانِ جانان! ، شهر– در باران – خوش است/خشتِ پل تا سبزه میدان، شهر– در باران – خوش است!

واکنش نماینده سابق تالش به تعطیلی چوکا

بهمن محمدیاری در گفتگو با خبرنگار رضوان خبر اظهار داشت: اراده مدیریت چوکا در بازسازی این کارخانه از قبل وجود داشته و همیشه به دنبال تامین اعتبار و بازسازی بوده اند که به نظر بنده این دید و منش یکی از الزامات توسعه چوکا بوده است.

وی افزود: اخیرا کارخانه به دلیل بازسازی بنا به گفته مسئولین تعطیل گردیده و این عمل از نظر بنده نه بلکه از نظر خود کارشناسان و دست اندر کاران خود کارخانه عمل نادرست است.

نماینده سابق مردم تالش رضوانشهر و ماسال در ادامه گفت: بنا به گفته کارشناسان مربوطه کارخانه در این مرحله به این شکل و به این مدت زمان چند ماهه نیاز نداشته است بلکه اگر قرار بوده قطعاتی تعمیر یا تغییر داده شود حتما کارخانه به این بزرگی قطعات یدکی را در انبار خود دارد و نیازی به تعطیلی رسمی کارخانه نیست .

محمدیاری تأکید کرد: بازسازی از نظر افراد وارد این گونه باید باشد که طرح موضوع از قبل آماده شده و قراردادهای تامین ماشین آلات و تعمیرات از قبل بسته و آماده و منعقد گردیده باشد و مهمترین عامل اینکه تامین اعتبار گردیده شده باشد. اما عملا شاهد عدم رعایت این سیکل هستیم و علتش هم این است که بعد از تعطیلی کارخانه و بازدید وزیر محترم درخواست کمک داشته اند و وزیر هم قولی مبنی بر مساعدت داده اند که بخشی را تامین میکند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: متاسفانه ما در تعطیلی چوکا آن صداقت لازم را نمی بینیم در بازسازی شرط بر این نیست که حتما از نظر اقتصادی فرد ضرر ببیند اضافه کاری قطع بشود ، مزایا قطع بشود و افرادی که به همین امید در کارخانه شاغل شده اند و هزینه زندگی خود را از همین راه تامین می کنند با یک وضعیت جدیدی روبرو شده و آسیب می بینند و من معتقدم در این اقدام کارگر نباید آسیب ببیند.

وی در پایان گفت : باید نتیجه این تصمیم و بازسازی مشخص شده باشد که آیا افزایش تولید و یا افزایش کیفیت را داشته یا هدف از این عمل که ما و افراد مرتبط با کار و مسئولان داخلی کارخانه که شاهد این موضوع هستیم متاسفانه این برنامه ها در نظر نگرفته و کارشناسی نشده است.

تهدید یزید به سبک شهروند رشتی+عکس

گیل نگاه: در طول ماه محرم ، تصاویر عجیبی از شیشه نویسی و پشت نویسی خودروها دیده می شود که متاسفانه گاهی از شأن ماه عزاداری شهدای کربلا به دور است.

تصویر مربوط به شیشه نویسی یک خودرو رشتی است که ظهر امروز (۲۶ مهر) در حوالی میدان مصلی(توشیبا) رشت گرفته شده است.

photo_2015-10-18_18-27-36-664x498

telegramdintitled

Share