تصویری از وزیر رفاه در سن ۵ سالگی

به گزارش سرویس فضای مجازی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،علی ربیعی وزیر تعاون,کار و رفاه اجتماعی در صفحه شخصی اینستاگرام خود با انتشار تصویری از خود در سن ۵ سالگی به مناسبت روز کودک یادداشت کوتاهی منتشر کرد. ربیعی نوشته:«روز جهانی کودک فرصتی است تا به دنیای کودکانه ای قدم بگذاریم که سرشار از سادگی […]

به گزارش سرویس فضای مجازی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،علی ربیعی وزیر تعاون,کار و رفاه اجتماعی در صفحه شخصی اینستاگرام خود با انتشار تصویری از خود در سن ۵ سالگی به مناسبت روز کودک یادداشت کوتاهی منتشر کرد.

ربیعی نوشته:«روز جهانی کودک فرصتی است تا به دنیای کودکانه ای قدم بگذاریم که سرشار از سادگی و صفا است. کودکان به عنوان سرمایه های آینده جامعه، حق دارند که در محیطی آرام و پر از محبت و تفاهم درس زندگی بیاموزند تا در سلامت کامل جسمی و روحی به رشد و بالندگی برسند.
با محترم شمردن حقوق کودکان در عرصه های مختلف چون حق تفریح و بازی، زیستن در کنار والدین، آزادی تفکر و فراهم کردن زمینه های آموزشی و تربیتی صحیح، می توانیم ذخیره های ارزشمند جامعه را به درستی روانه فردا کنیم.
در این میان، کودکان در معرض آسیب، از گروههایی هستند که به توجه بیشتری نیاز دارند. خوشبختانه شورای عالی کودک پس از هفت سال تعطیلی، در دولت تدبیر و امید احیا شد و ما در این دولت تمام سعی خود را در بهبود حوزه آموزش کودکان بازمانده از تحصیل، درمان(پوشش بیمه کودکان)، امنیت(مداخله برای جلوگیری از کودک آزاری) و تغذیه (خصوصا کودکان دچار سو تغذیه در مناطق محروم) به کار می بریم.
من اعتقاد دارم باید با اجماع نهادهای مدنی فعال در حوزه کودک و مشارکت جمعی، فعالیت های این حوزه را به سمت جامعه محور و در دراز مدت خانه محور سوق دهیم و با ایجاد پایگاههای اطلاعاتی و مرجع کودک، حمایت اجتماعی از کودکان خصوصا کودکان کار و خیابان را ارتقا دهیم.
ما در قبال کودکان این سرزمین مسئولیم که شاد زندگی کنند و در فردا، زندگی آسوده ای داشته باشند و بیش از همه کودکانی که معلول به دنیا آمده اند و یا بر اثر نارسائی های اجتماعی در کارراهه زندگی نامناسبی قرار گرفته اند سزاوار یک زندگی شاد و سلامت هستند. ما در قبال کودکان مسئولیم و این مسئولیت خانواده ، نهادهای اجتماعی و دولت را در بر می گیرد. از خداوند یکتا توان می طلبم که بتوانم برای بهبود وضعیت زندگی کودکان سرزمینم، موفق عمل کنم.
شرح عکس: من در سن پنج سالگی»

rabiUntitled

Share