سومین نشست ستاد پیگیری به امور جانباختگان و مجروحین گیلانی حادثه‌ی منا

تشییع پیکر جان باختگان باشکوه هرچه تمام تر در مرکز استان انجام می شود

به گزارش پایگاه الاع رسانی دیارمیرزا ،سومین نشست ستاد پیگیری به امور جانباختگان و مجروحین گیلانی حادثه‌ی منا صبح امروز به ریاست معاون سیاسی، امنیتی استاندار در استانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه الاع رسانی دیارمیرزا ،سومین نشست ستاد پیگیری به امور جانباختگان و مجروحین گیلانی حادثه‌ی منا صبح امروز به ریاست معاون سیاسی، امنیتی استاندار در استانداری برگزار شد.
6509در این نشست آخرین اخبار دریافتی از سازمان حج و زیارت و گزارشات و پیشنهادات دستگاه‌های مسئول در گیلان مورد بررسی قرار گرفت و هماهنگی‌های لازم برای انتقال سریع پیکر جان باختگان از تهران به رشت و برگزاری مراسم تشییع باشکوه انجام پذیرفت.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان با بیان اینکه بر اساس تأکید استاندار گیلان باید از تمامی ظرفیت های مدیریتی و اجتماعی برای رسیدگی به امور جانباختگان و خانواده های آنان بهره برد گفت : تشییع پیکر جان باختگان باشکوه هرچه تمام تر در مرکز استان انجام و پس از آن به شهرستانها منتقل می‌گردد.
محمد احمدی پور با بیان اینکه تاکنون (صبح سه شنبه) همکاری مناسبی از سوی عربستان برای انتقال پیکر جان باختگان انجام نپذیرفته گفت : ما باید با حفظ آمادگی و پیش بینی تمیهدات لازم تلاش کنیم تا هر موقع وضعیت انتقال پیکیر جان باختگان مشخص شد نسبت به اطلاع رسانی به مردم و تشییع پیکر اقدام شود.
وی همچنین از استقرار نماینده ی استانداری در فرودگاه مهرآباد خبر داد و گفت : علاوه بر نشست‌های منظم ستاد پیگیری امور جانباختگان حج در استانداری، کارگروه های ویژه‌ای برای تشییع پیکر حادثه دیدگان در رشت، لنگرود، رودسر و املش با مسئولیت فرمانداران برگزار شده و پیش بینی‌های لازم به عمل آمده است.
جانشین حج و زیارت گیلان نیز در این نشست گفت : ، آخرین آمار جان باختگان کاروان های حج تمتع استان به ۱۹ نفر و مفقودین به شش نفر رسیده است.
کریمی افزود :احمد اسماعیلی چافی ، حجت اوشیانی، کریم پورتقی راستگو مقدم، ابراهیم پوررستمی ، علی ثامنی، حیدر حسینی ، غلام رضا خورسند، محمدجواد رضی کاظمی ، محمدحسین رمضانی سیاه خلکی ، علی اصغر صالحی گلسفیدی، جمشید علم جو ، رحمت غلامی جیرگل، ابراهیم فخری، یوسف کاکویی، ابراهیم کریم پور چمچالی، عزت الله مرادی، محمدابراهیم مصطفی زاده، سید حسن موسوی و علی محمد یحیی پور جان خود را در این حادثه دلخراش از دست داده اند.
وی بابیان اینکه تمامی کشته شدگان و مفقودان استان گیلان ، از کاروان شماره ۲۸۱۵۹ بوده اند گفت :حمیدرضا انزایی گریوده، محمد برزگر، محمدعلی بهرام پور، حبیب ترابی، محمود ربیع نژادکومله و سیدبیژن نوربخش کومله جزو مفقودین این حادثه هستند.
حجت الاسلام و المسلمین شفیعی مسئول نمایندگی بعثه ی رهبر انقلاب در حج و زیارت گیلان نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش‌های انجام شده در گیلان برای پیگیری امور قربانیان فاجعه ی منا گفت : جان باختن حجاج ایرانی در این حادثه مصیت بسیار بزرگی است که این همدلی ها و پیگیری ها موجب کاهش سختی مصیبت برای خانواده ها می شود.

Share