با توجه به ممانعت پلیس

تجمع معترضان مقابل کنسولگری عربستان در مشهد به خشونت کشیده شد+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ممانعت پلیس از تجمع معترضان مقابل کنسولگری عربستان که شب گذشته در مشهد مقدس رخ داد منجر به درگیری نیروهای پلیس با تظاهرکنندگان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ممانعت پلیس از تجمع معترضان مقابل کنسولگری عربستان که شب گذشته در مشهد مقدس رخ داد منجر به درگیری نیروهای پلیس با تظاهرکنندگان شد.

عصر روز سه شنبه جمع کثیری از اقشار مختلف مردم مشهد اعم ازدانشجویان، کسبه بازار، بسیجیان و جوانان ۱۸۵۱۶۶۳خراسانی که قصد داشتند در راستای اعتراض به بی کفایتی سردمداران رژیم آل سعود دست به تحصن در مقابل کنسولگری عربستان بزنند با ممانعت نیروهای انتظامی روبرو شدند.

نیروهای انتظامی حاضر در صحنه به منظور جلوگیری از حضور مردم در مقابل این کنسولگری به فاصله چند متری از ساختمان کنسولگری معابر منتهی به آن را با حفاظ های آهنی مسدود کردند تا مانع حضور معترضان در مقابل این کنسولگری شوند.

در همین حال معترضان که از این اقدام پلیس و همچنین جنایات آل سعود به خشم آمده بودند سعی کردند تا از حفاظ های آهنی گذشته و به کنسولگری عربستان نزدیک شوند که این اقدام با مقاومت نیروهای انتظامی و در نهایت به خشونت کشیده شد.

نیروهای امنیتی مشهد که پیش از این احتمال وقوع این تجمع را می دادند نسبت به ایجاد حصار و حفاظ برای ساختمان کنسولگری عربستان اقدام کرده بود و لذا تمامی ارتفاع ساختمان کنسولگری عربستان را با حفاظ از نوع فنس پوشانده بودند.

 با این وجود حفاظ های سیمی و آهنی نتوانست مانع بروز خشم مردم شود و بسیاری از معترضان با پرتاب گوجه فرنگی خشم و اعتراض خود را به بی کفایتی سردمداران آل سعود نشان دادند.

معترضان با سردادن شعارهایی همچون «مرگ بر آل سعود خائن»، «آل سعود ننگت باد ننگت باد» و «مرگ بر آمریکا» نخستین تجمع اعتراض آمیز خود علیه دولت عربستان را در نزدیکی کنسولگری این کشور در پشت حصار های آهنی رقم زدند و خواستار تعطیلی سفارت عربستان در ایران شدند.

در این اعتراض مردمی و خود جوش که تا شامگاه گذشته و در برابر ساختمان کنسولگری عربستان ادامه داشت علاوه بر درگیری فیزیکی نیروهای پلیس با معترضان بر اثر پرتاب سنگ تعدادی از شیشه های این ساختمان دچار شکستگی شد.

این تجمع خودجوش مردمی عصر سه شنبه در حالی انجام شد که سیدمسعود محولاتی مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری خراسان رضوی پیش از این از مردم خواسته بود از اجتماعات غیر قانونی و بدون مجوز مقابل کنسولگری عربستان پرهیز کنند و در این رابطه اظهار کرده بود که هیچ درخواستی برای صدور مجوز تجمع به استانداری نرسیده است.

در همین حال دانشجویان مشهدی نیز که پیش از این درخواست تجمع قانونی خود را به فرمانداری و استانداری خراسان رضوی ارائه کرده بودند به دلیل مخالفت مقامات سیاسی استانداری در برگزاری تجمع مجبور به اعتراض در محل گلزار شهدای گمنام در داخل دانشگاه ازاد اسلامی مشهد شدند.

 استان خراسان با تعداد ۵۴ جان باخته بیشترین آمار کشته شدگان و همچنین مفقودین را در کشور و بر اثر فاجعه منا دارد.

Share