مدیر کاروان حج تمتع زائران گیلانی خبر داد:

تا این لحظه هفت زائر گیلانی در حادثه «منا» کشته شدند+اسامی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیر کاروان حج تمتع زائران گیلانی، گفت: در حادثه صبح امروز در گردنه منا هفت زائر گیلانی که همگی از کاروان رودسر اعزام شده بودند درگذشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از «دیارباران»،مدیر کاروان حج تمتع زائران گیلانی، گفت: در حادثه صبح امروز در گردنه منا هفت زائر گیلانی که همگی از کاروان رودسر اعزام شده بودند درگذشتند.۱۲

 عبدالله آقایی زاده مدیر کاروان حج تمتع زائران گیلانی با عرض تسلیت کشته شدن هزاران زائر بیت الله الحرام در سرزمین منی، با اعلام خبر کشته شدن هفت زائر گیلانی در این حادثه، اظهار کرد: متاسفانه در حادثه صبح امروز در گردنه منا هفت زائر گیلانی که همگی از کاروان رودسر اعزام شده بودند درگذشتند.

وی افزود: این تعداد زائران از کاروان رودسر تنهاگروهی از زائران گیلانی بودند که در جلو حمعیت قرار داشتند و سایر زائرین گیلان با مشاهده این اتفاق جلو نرفتند.

 اسامی این زائران را به شرح ذیل است:

«احمد اسماعیلی چافی از لنگرود»، «کریم پور تقی راستگو مقدم از لنگرود»، «محمد حسین رمضانی سیاه خلکی از املش»، «جمشید علم جو»، «احمد غلامی جیرکل از بخش رحیم آباد»، «ابراهیم فخری از لنگرود» و «ابراهیم کریم پور چمچالی از بخش دیلمان و پیرکوه سیاهکل» جزو زائران گیلانی هستند که با شماره کاروان ۲۸۱۵۹ ، به مدیریت منصور یوسف نیا در حادثه منا کشته شدند.

قابل ذکر است به دلیل حجم وسیع این حادثه احتمال افزایش آمار جانباختگان گیلانی این حادثه وجود دارد.

سرزمین «منا» در پنج کیلومتری مکه مکرمه، امروز قربانگاه بیش از سه هزار حاجی شد. تاکنون کشته شدن ۱۲۰۰ زائر بیت الله الحرام اعلام شده است و شمار کشته شدگان ایرانی به ۱۲۲ حاجی رسیده است.

Share