در جلسه شوراي معاونين و مديران شركت سهامي برق منطقه اي گيلان مطرح شد:

بیش از ۳ برابر مصرف استان گیلان برق تولید می کنیم/گیلان،صادر کننده برق/هدفمندی یارانه ها به توفیق دست نیافت/ همراهی نمایندگان برای اجرای پروژه های برق

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،جلسه شورای معاونین و مدیران شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان به ریاست مدیرعامل و با حضور غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در محل سالن اجتماعات این شرکت در رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای گیلان،جلسه شورای معاونین و مدیران شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان به ریاست مدیرعامل و با حضور غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در محل سالن اجتماعات این شرکت در رشت برگزار شد.DSC02490

بیش از ۳ برابر مصرف استان گیلان برق تولید می کنیم

براساس این گزارش بلبل آبادی مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در این جلسه با اشاره به میزان تولید و موقعیت این صنعت در استان گفت: ظرفیت اسمی تولید نیروگاه های منصوبه در استان گیلان ۲۸۱۵ مگاوات است. خوشبختانه به لحاظ تولید برق در حال حاضر شرایط مطلوبی داریم و در زمان غیر از اوج مصرف حدود بیش از ۳ برابر مصرف استان گیلان برق تولید می کنیم.

استان گیلان، صادر کننده برق است

وی افزود: استان گیلان با توجه به میزان تولید برق، بخشی از نیازهای استانهای همجوار و گاها خارج از کشور(جمهوری آذربایجان) را تأمین می کند و به عنوان صادر کننده برق از توانمندی های ویژه ای برخوردار است .

به دلیل تنگناهای مالی با کمبود نقدینگی مواجه هستیم

وی اضافه کرد: در بخش انتقال و فوق توزیع برای احداث پروژه های مورد نیاز به دلیل تنگناهای مالی با کمبود نقدینگی مواجه هستیم و در طی سال های گذشته اعتبارات مورد نیاز به موقع تأمین نشده است و شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان با چالش های جدی روبرو هست.

بیش از حد توان تلاش شده است تا برچالش های موجود غلبه کنیمIMG_0032

مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان با اشاره به تلاش های مچموعه همکاران گفت: با رویکرد نوآوری و خلاقیت، مجموعه همکاران صنعت برق بیش از حد توان تلاش کردند تا برچالش های موجود غلبه کنیم و روند اقدامات ارزنده آنان همچنان تداوم دارد.

بلبل آبادی در مورد مجموعه بخش انتقال و فوق توزیع گفت: هم اکنون ۲۳۷ کیلومتر مدار خط ۴۰۰ کیلوولت ،۱۰۵۰ کیلومتر مدار خط ۲۳۰ کیلوولت،  ۷۸ کیلومتر مدارخط ۱۳۲ کیلوولت، ۱۴۰۰ کیلومتر مدار خط ۶۳ کیلوولت ، یک دستگاه پست ۴۰۰ کیلو ولت ، ۱۲ دستگاه پست ۲۳۰ کیلو ولت، دو دستگاه پست ۱۳۲ کیلوولت و ۴۴دستگاه پست ۶۳ کیلوولت مجموعه بخش انتقال و فوق توزیع برق استان گیلان را تشکیل می دهند.

خوشبختانه بدون اعمال خاموشی، ایام گرما را با موفقیت سپری کردیم

مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان با اشاره به پیک مصرف ایام تابستان گفت: با توجه به مشکلات و شرایط سخت موجود در پیک مصرف ایام تابستان خوشبختانه بدون اعمال خاموشی، ایام گرما را با موفقیت سپری کردیم و درعرصه خدمت رسانی به مردم و تأمین انرژی، شرکت برق منطقه ای گیلان در تابستان امسال کارنامه درخشانی ازخود برجای گذاشته است.

همراهی و مساعدت نمایندگان مجلس ضروری و بسیار مهم است

وی آنگاه با اشاره به محدودیت های مالی گفت: در شرایط حاضر امکان تأمین نقدینگی از طریق وزارت نیرو یا شرکت توانیر از احتمال کمی برخوردار است لذا با رویکرد نوآوری و خلاقیت و اجرای پروژه ها به صورت فاینانس، همراهی و مساعدت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ضروری و بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: فرآیند انجام پروژه ها به صورت فاینانس به اخذ مجوزهای لازم از شورای اقتصاد – بانک مرکزی جمهوری اسلامی و معاونت اجرایی رئیس جمهوری نیاز دارد و علاوه برآن زمان برو سخت گیرانه است.

وی آنگاه با اشاره به اقدامات انجام شده برای اجرای پروژه ها به صورت فاینانس گفت: برای انجام پروژه های فاینانس که از سال گذشته اقدامات اولیه آنها و تهیه نقشه ها و مدارک فنی، مالی و سایر موارد آغاز شده است در بخش ارزی ۱۷۴ میلیارد تومان و در بخش ریالی نیز ۱۶۴ میلیارد تومان نیاز به سرمایه گذاری داریم که در حال حاضر نیز اخذ مجوزهای زیست محیطی و گزارش های توجیهی ، اجرای این پروژه ها در دست تهیه است.

آنگاه تنی چند از معاونین با بر شمردن بخشی از اقدامات انجام شده و پیگریهای لازم برای فراهم آوردن بستر های لازم توسعه، موانع و مشکلات باز دارنده ، عدم تخصیص اعتبارات لازم ودیگر موانع و … گزارشی از چگونگی روند کار ارائه دادند و خواستار حمایت و مساعدت برای رفع موانع و مشکلات شدند.

براساس این گزارش غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی از عظیم بلبل آبادی مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان و مجموعه همکاران صنعت برق گیلان تقدیر و تشکر کرد و گفت : بلبل آبادی با رزومه علمی و کارهای بسیار بسیار خوب انشاالله منشاء خیر می شود تا صنعت برق براساس تازه های علمی و عملی به روند روبه رشد خود تداوم دهد.

هدفمندی یارانه ها به توفیق دست نیافت

جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی آنگاه در مورد هدفمندی یارانه ها گفت: هدفمندی یارانه ها با نیت بسیار خوبی در کشور آغاز شد ولی به دلیل عدم اجرای قانون و اعمال سلیقه های فردی به توفیق دست نیافت.IMG_0021

وی افزود : در سال جاری اعتبارات عمرانی و تملک دارایی کشور به میزان ۵۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود که برای ۶ ماهه اول سال جاری ۲۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان محاسبه می شود .

وی اضافه کرد: اما آنچه را که دولت در۶ ماهه اول سالجاری تخصیص داد چیزی حدود ۴ هزار میلیارد  تومان بود.

اما در هر ماه ۵/۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان به هر شکل و ممکن برای هدفمندی یارانه ها اختصاص داده می شود که این بحث ، خود تعاریف و مباحثی را به دنبال دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود : گفته می شود عده ای با همین یارانه نقدی زندگی می کنند، در صورت اجرای قانون برای آنها حسب قانون پیش بینی لازم شده و در مفاد قانون آمده است کسانی که نیازمند حمایت دولت هستند باید تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار گیرند.

در بحث برجام خط قرمز های رهبری و منافع ملی قاعده تصمیم گیری خواهد بود

غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر از سخنان خود به بحث برجام در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در بحث برجام در مجلس شورای اسلامی خط قرمز هایی که مقام معظم رهبری ترسیم فرمودند و منافع ملی کشور قاعده تصمیم گیری بود.

وی افزود: از نکات مثبت برجام این است که این توافق روزی ۱۰۰ میلیون دلار برای ما خواهد آورد و بخش عظیمی از مشکلات که بعضا بی جهت برای کشور ایجاد شده بود بدین شکل رفع خواهد شد.

وی آنگاه خطاب به مجموعه صنعت برق گیلان گفت : از پتانسیل های مجموعه نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی برای تحقق اهداف نظام و اجرای طرح ها و پروژه های کلان بهره بگیرید.

 جعفرزاده با تاکید براهمیت دیدگاههای کارشناسی در تصویب بودجه و برنامه های توسعه و تشکر از ارائه نظرات کارشناسی آقای روانگرد در خصوص حل بخشی از مسائل و مشکلات بازنشستگی کارکنان در عرصه ملی گفت: از همه فرهیختگان و کارشناسان توانمند مجموعه صنعت برق گیلان می خواهم که در تدوین بودجه سال ۱۳۹۵ و برنامه ششم توسعه دولت پیشنهادات جامع و اساسی خود را ارائه دهند.

وی افزود : در همین راستا با مطالعه قوانین بودجه سنواتی و دیگر برنامه ها پیشنهادات خود را ارائه دهید چون کشور طی ۵ سال براساس آن برنامه حرکت می کند. وی در بخش پایانی سخنان خود از زحمات مدیر روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان به خاطر تهیه بروشور اطلاع رسانی و ارج نهادن به شهدا و ایثارگران، آمار و اطلاعات مناسب تشکر و قدردانی کرد و افزود: در وزارتخانه ها و سازمانهایی که حضور پیدا کنم این اقدام ارزنده و شایسته روابط عمومی برق گیلان را به عنوان یک کار الگو و نمونه مطرح و معرفی خواهم کرد.

telegramdintitled

Share