برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله خزعلی در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام مجتبی اشجری با اشاره به اینکه در تاریخ انقلاب اسلامی چهره‌های برجسته‌ای وجود دارد که مصداق بارز مجاهد در راه خدا و نمونه ماندگار ولایت‌پذیری هستند اظهار کرد: آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی در عمر پر برکت خود از آغاز نهضت اسلامی نشان داد عهد و پیمان او با آرمان‌های […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام مجتبی اشجری با اشاره به اینکه در تاریخ انقلاب اسلامی چهره‌های برجسته‌ای وجود دارد که مصداق بارز مجاهد در راه خدا و نمونه ماندگار ولایت‌پذیری هستند اظهار کرد: آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی در عمر پر برکت خود از آغاز نهضت اسلامی نشان داد عهد و پیمان او با آرمان‌های امام (ره) در تحقق نظام مقدس جمهوری اسلامی پیوندی همیشگی و بدون خلل بوده است.

۱۳۹۴۰۶۲۷۰۰۰۴۳۵_PhotoAوی آیت‌الله خزعلی را دارای جامعیت علمی، نفوذ کلام و قریحه‌ای ارزشمند عنوان کرد و افزود: آیت‌الله خزعلی علاوه بر تدریس درس‌های حوزوی حافظ کل قرآن کریم و نهج‌البلاغه بود.

اشجری با بیان اینکه بنیاد غدیر توسط دستان توانای آیت‌الله خزعلی ایجاد شده است، تصریح کرد: بی‌تردید میراث گران‌قدر بنیاد غدیر که در جان و دل آیت‌الله خزعلی جا گرفته بود در زندگی پر برکت او نمودهای آشکاری داشته است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان ولایت‌پذیری و همراهی آیت‌الله خزعلی با نهضت امام خمینی (ره) را زبان‌زد عام و خاص خواند و بیان کرد: شهادت فرزند برومند آیت‌الله خزعلی در بحبوحه انقلاب نماد آشکاری از همدلی او با آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی بوده است.

وی با تاکید براینکه آیت‌الله خزعلی در عمر پر برکت خود هیچ‌گاه دچار کبر در سابقه انقلابی خود نشد، خاطرنشان کرد: این پیر مجاهد در سایه‌سار ولایت خود را جزئی از دوستداران امام خمینی (ره) می‌دانست.

اشجری دقت نظر و تأمل در زندگی آیت‌الله خزعلی را پاسخگوی بسیاری از نیازهای اخلاقی و رفتاری نسل امروز، دیروز و فردای انقلاب اسلامی ذکر کرد و یادآور شد: آیت‌الله خزعلی با ساده‌زیستی خود را بدهکار انقلاب می‌دانست و با گفتار و رفتار مدافع حریم ولایت بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، برگزاری مراسم بزرگداشت عالم جلیل‌القدر و مجاهد فقیه آیت‌الله خزعلی در مرکز استان را ضرورتی مشهود عنوان کرد و گفت: مراسم بزرگداشت آیت‌الله خزعلی با همکاری سپاه قدس گیلان، سازمان بسیج کارمندان و ادارات استان و سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ششم مهر ماه جاری با حضور مردم ولایی شهر رشت در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) شهدای گمنام برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: امید است ارادتمندان به نظام، انقلاب، ولایت و آیت‌الله خزعلی حضوری پر رنگ و با شکوه در مراسم مذکور داشته باشند.

/فارس

Share