برگزاری اولین نشست کمیته برنامه ریزی دانشگاه آزاد گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،طی حکمی رئیس شورای برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمییرزا اولین نشست کمیته برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با حضور دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، سرپرست دبیرخانه هیأت امنای استان گیلان و رؤسا و اعضای هیأت رئیسه واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

IMG_9368در این جلسه علیرضا امیرتیموری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، ضمن تسلیت به خانواده درگذشتگان فاجعه منا و آرزوی صبر برای خانواده های داغدار آنان در استان گیلان، با اشاره به ابلاغ شیوه نامه تدوین برنامه های راهبردی ششم دانشگاه، گفت: با توجه به اهمیت برنامه ریزی دقیق و صحیح و با عنایت به اتمام زمان برنامه های راهبردی پنجم دانشگاه و تأکید بر اصل انجام کلیه فعالیت ها با برنامه ریزی ، تهیه راهکار های اجرایی و هدف گذاری و تدوین شاخص ها و پایش آن پایدار نخواهد ماند لذا باید شیوه نامه برنامه راهبردی ششم دانشگاه تدوین گردد.
این مقام مسئول با برشمردن اصل پیش بینی صحیح بودجه سال ۱۳۹۵ دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، افزود: بودجه سندی خواهد بود که شامل هزینه هایی است که به اهداف معین ارتباط دارد.درخواست بودجه واحد ها جمع آوری شده و طبق دستورالعمل ضمن مصرف درست بودجه، طوری برنامه ریزی شود که این فعالیت ها به نتایج مطلوب بیانجامد.
دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، ادامه داد: هدف ها باید در سند بودجه تحقق یابد و بودجه بین منابع مالی و رفتار انسانی برای تحقق اهداف و خط مشی ها، پیوستگی ایجاد خواهد کرد.
امیرتیموری در خصوص ابلاغ بخشنامه تخفیفات به واحد های دانشگاهی، تصریح کرد: با توجه به نگاه ویژه ریاست عالی دانشگاه جهت ایجاد تسهیلات برای کارکنان و اعضای هیأت علمی و خانواده های آنان ، این بخشنامه ابلاغ شد و باید واحد های دانشگاهی استان با تشکیل کمیته های مختلف، مفاد این بخشنامه را به صورت جدی در دستور خود قرار دهند.IMG_9397(1)

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، همچنین اظهار کرد: بر اساس دستور جناب آقای میرزاده ریاست عالی دانشگاه در جهت درآمد زایی از منابع غیر شهریه ای، واحد های دانشگاهی استان در سال گذشته و در دوره مدیریتی جدید اقدامات بنیادی زیادی را انجام داد که می توان به احداث آزمایشگاه پیشرفته سنجش و ارزیابی مواد و اخذ مجوز همکار استاندارد در واحد رشت، اختصاص فضایی مناسب به مرکز رشد واحد های فناور و اخذ مجوز احداث مرکز رشد از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با مشارک پارک علم و فناوری استان گیلان اشاره کرد.
در ادامه علیرضا فرخ بخت فومنی سرپرست معاونت برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و رئیس شورای برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با تشریح برنامه های این شورا، بیان کرد: اهمیت برنامه ریزی و بودجه ریزی در سازمانها ی امروزی بر هیچ کس پوشیده نیست . این موضوعات در ساختار جدید مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته که برای اجرایی شدن آنها، دستورالعمل های ویژه ای صادر شده و تمام واحد های دانشگاه آزاد اسلامی در استان موظف به انجام آنها شده اند.
وی، ادامه داد: با انجام این کارها هدف گذاریهای مبتنی بر اسناد بالا دستی تعیین و راه کارهای اجرایی مبتنی بر نقاط ضعف و قوت و تهدید ها و فرصت های محیطی تدوین شود.

Share