رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن خبر داد:

برگزاری اولین سوگواره استانی تعزیه در شهرستان فومن

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،یوسف نیک انجام رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا با اشاره به اینکه با نزدیک شدن به ایام محرم و صفر اولین سوگواره استانی تعزیه در شهرستان فومن برگزار می شود اظهار داشت: این برنامه با مشارکت ۱۰ گروه تعزیه از سراسر استان در شهرستان فومن اجراء می شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،یوسف نیک انجام رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا با اشاره به اینکه با نزدیک شدن به ایام محرم و صفر اولین سوگواره استانی تعزیه در شهرستان فومن برگزار می شود اظهار داشت: این برنامه با مaba_abdellah_20110427_1497968536شارکت ۱۰ گروه تعزیه از سراسر استان در شهرستان فومن اجراء می شود.

نیک انجام از برپایی تعزیه طی  ۱۰ روز  در شهرهای فومن ,ماسوله و ماکلوان خبر داد و افزود: سعی کردیم قیام امام حسین (ع) را بر اساس نسخ معتبر خطی مربوط به شهادت ابا عبدالله و یارانش توسط گروههای شناسنامه دار استانی که سابقه اجرای برنامه را حتی در خارج از کشور نیز دارند به نمایش بگذاریم.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن برپایی نمایشگاه عکس عاشورایی را از دیگر برنامه های این ایام عنوان نمود و گفت: بیش از ۲۴۰ قطعه عکس از مراسم عزاداری ایام محرم سال ۹۳ که در نقاط مختلف شهر گرفته شده است در سالن فرهنگ و ارشاد شهرستان برای بازدید عموم به نمایش در می آید.

وی اظهار کرد: در تلاش هستیم با برنامه ریزی درست، گروه های تعزیه را برای اجرای برنامه به دهستان های شهرستان فومن نیز اعزام کنیم.

نیک انجام از برگزاری شب شعر عاشورایی که با هماهنگی ستاد اقامه نماز شهرستان و مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن برگزار می شود خبر داد و گفت: امیدواریم این برنامه بتواند فرهنگ عاشورا را جهت انتقال به نسل جدید تبیین کند.

teledintitled

Share