نماینده مردم لاهیجان در مجلس:

برخی نمایندگان سعی داشتند طراحان طرح اجرای برجام را بدنام کنند/تلاش عده‌ای از نمایندگان برای اعزام مخالفان از شهرستان‌ها برای تحصن روبروی مجلس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ندیمی گفت: متاسفانه برخی از نمایندگان در حاشیه بررسی برجام در مجلس، در جامعه شبهه ایجاد کردند، افرادی را وادار به تحصن روبروی مجلس کردند، گروه‌های دیگری را از شهرهای مختلف برای اعزام به تهران بسیج کردند، خودشان در جمع‌شان سخنرانی کردند که این کار نه اخلاقی بود و نه اصولی و باعث گله‌مندی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایلنا،ابوذر ندیمی با اشاره به اظهارات رئیس مجلس در انتقاد از عده‌ای از نمایندگان که در حاشیه بررسی برجام در مجلس، «وفای به عهد نکردند» اظهار داشت: درحاشیه بررسی برجام چند اتفاق افتاد که قابل بررسی است. نکته نخست اینجاست که آن‌چه در مجلس تصویب شد، به قول آیت‌الله جنتی با آنچه میان ایران و ۱+۵ گذشت، متفاوت است اما متاسفانه دوستان درون پارلمانی ما به بهانه انتقاد از متن برجام، به طرح مجلس حمله کردند.nadimi_9261 (3)

برخی نمایندگان سعی داشتند طراحان طرح اجرای برجام را بدنام کنند

وی افزود: ما در طرح اجرای برجام، متن برجام را نیاوردیم اما دوستان شبهه ایجاد کردند ما صرفاً برجام را بازنویسی کردیم و عده‌ای بی‌توجه به حقیقت نداشتن این مسئله و برخی نیز باتوجه به آن، ما را در جامعه بدنام کردند.

تلاش عده‌ای از نمایندگان برای اعزام مخالفان شهرستان‌ها برای تحصن روبروی مجلس

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس اضافه کرد: متاسفانه برخی از نمایندگان در حاشیه بررسی برجام در مجلس، در جامعه شبهه ایجاد کردند، افرادی را وادار به تحصن روبروی مجلس کردند، گروه‌های دیگری را از شهرهای مختلف برای اعزام به تهران بسیج کردند، خودشان در جمع‌شان سخنرانی کردند که این کار نه اخلاقی بود و نه اصولی و باعث گله‌مندی است.

خلف وعده نقوی‌حسینی در انتخابات هیات رئیسه کمیسیون امنیت

نماینده مردم لاهیجان با اشاره به اختلافات نقوی‌حسینی با فراکسیون رهروان در حاشیه انتخابات هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاسی خارجی، یادآور شد: در جریان انتخابات هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی، پس از آن‌که آقای نقوی حسینی موفق به کسب رای نمایندگان برای جایگاه سخنگوی کمیسیون بشود، باوجود آن‌که فراکسیون رهروان ولایت، فراکسیون اکثریت مجلس بود، به جای آن‌که به آقای حجت‌الاسلام احمدی رای دهد، به آقای بروجردی رای داد و این رویکرد را در کمیسیون ویژه نیز ادامه داد.

مخالفان برجام در کمیسیون ویژه دیگر کمیسیون‌ها را انکار کردند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: سومین مشکلی که مخالفان برجام ایجاد کردند این بود که کارکرد دیگر کمیسیون‌های مجلس را زیرسوال بردند و کمیسیون‌های دیگر مجلس را انکار کردند و به ویژه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که کمیسیون تخصصی بررسی برجام بود، حمله کردند و گفتند طرح اجرای برجام ظرف دو ساعت در کمیسیون امنیت تهیه شده‌است. این درحالی است که کمیسیون امنیت ماه‌ها پیش از تشکیل کمیسیون ویژه نزدیک به ۱۰ جلسه با اعضای ارشد مذاکرات هسته‌ای، جهت بررسی موضوع برگزار کرده‌بود و کاملاً در جریان جزئیات برجام بود.

وی افزود: با این وجود، اعضای کمیسیون ویژه مدعی شدند که طرح اجرای برجام باید به این کمیسیون ارجاع می‌شده که اولاً این کار غیرقانونی بود. ثانیاً کار کمیسیون ویژه، بلافاصله پس از قرائت گزارش در صحن به پایان رسیده‌بود و ثالثاً بنابر قانون‌ای طرح باید اول در کمیسیون امنیت ملی به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع داده می‌شد.

طرح اجرای برجام توسط نمایندگان تهیه شد، نه لاریجانی، شمخانی و حجازی

عضو فراکسیون رهروان ولایت همچنین با اشاره به انتقادهای مطروحه درخصوص برگزاری جلسه لاریجانی، شمخانی و حجازی، گفت: اقدام غیراخلاقی دیگر این گروه از نمایندگان این بود که طرحی که توسط ۷۵ نفر از نمایندگان تهیه شده بود را به تصمیم‌گیری آنی در نشست رئیس مجلس، رئیس شورای‌عالی امنیت ملی و آقای حجازی را تنزل اعتبار دادند.

کم‌کاری ۵ نماینده منجر به عدم تصویب دوفرویت طرح برجام شد

نماینده مردم لاهیجان همچنین با اشاره به عدم تصویب دوفوریت طرح اجرای برجام، یادآور شد: در جریان رای‌گیری طرح دوفوریتی اجرای برجام هم شاهد کم‌کاری حدود ۴ الی ۵ نفر از نمایندگان بودیم که متاسفانه در زمانی که باید رای خود را اعلام نکردند و این کم‌کاری منجر به عدم تصویب دوفوریت این طرح شد.

اصولگرایان باوجود توافق بر سر طرح اجرای برجام، خلف وعده کردند

ندیمی در پایان تصریح کرد: در جریان ارائه طرح یک‌فوریتی اجرای برجام نیز باز شاهد خلف وعده ازسوی فراکسیون اصولگرایان بودیم. قرار بر این بود که خروجی منتخبان دو فراکسیون در صحن علنی مطرح شود و علیرغم برگزاری جلسه چندساعته با نمایندگان دو فراکسیون و تایید خروجی ازسوی هر دو طرف، نمایندگان فراکسیون اصولگرایان در صحن علنی طور دیگری عمل کردند.
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

telegramdintitled

 

Share