روحانی در جمع مردم مازندران:

با رفع تحریم ها دکان کسی کساد نمی شود/تشکر از نمایندگان برای تصویب طرح برجام/برجام نباید در میان مردم فاصله ایجاد کند/دولت این هفته بسته جدید تحرک اقتصادی را ارائه می‌دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس جمهور خبر از ارائه بسته جدید تحریک اقتصادی تا پایان هفته جاری داد و گفت: دولت در نیمه دوم سال با بسته جدید، تحرک اقتصادی ایجاد خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس جمهور خبر از ارائه بسته جدید تحریک اقتصادی تا پایان هفته جاری داد و گفت: دولت در نیمه دوم سال با بسته جدید، تحرک اقتصادی ایجاد خواهد کرد.

۱۴۴۴۶۳۷۳۳۸۹۸۰۳۱۵۰۰حجت‌الاسلام حسن روحانی در جمع مردم مازندران، با اشاره به ویژگی های مردم این استان، گفت: این سرزمین در دفاع مقدس و لشکر ۲۵ کربلا همواره حماسه‌آفرین در مسیر دفاع از شرف و انقلاب اسلامی ایران بوده است. من از شیرودی‌ها، کشوری‌ها از سال‌های دوران دفاع مقدس خاطرات فراوان دارم، از طوسی‌ها، بصیرها و سرداران بزرگی که در دفاع مقدس توانستند، رشادت و شهامت خود را برای دفاع از سرزمین‌شان به منصه ظهور برسانند خاطرات فراوان دارم.

وی با بیان اینکه مازندران سرزمین عالمان، بزرگان و محدثین و شیخ طوسی‌هاست، گفت: مازندران سرزمین مرجعیت است، سرزمین مرجع آیت‌الله العظمی جوادی آملی و بزرگان فراوانی است و روسای ۲ قوه‌ نیز تعلق به این خطه دارند. این سرزمین، سرزمین قهرمانان و مدال آوران بین‌المللی و جهانی است.

رئیس جمهور ضمن تسلیت به بازماندگان قربانیان منا در این استان، گفت: استان مازندران جانباختگان فراوانی در حادثه منا داشت. گرچه آنها رفتند اما به وصال حق رسیدند و در سرزمین امن الهی در شرایط بسیار سخت جان به جان آفرین تسلیم کردند.

دولت به پیگیری ها برای روشن شدن ابعاد فاجعه منا ادامه خواهد داد

وی با بیان اینکه موضع‌گیری‌های قاطعانه رهبری و تلاش دولتمردان در پیگیری حادثه منا قابل تقدیر است، گفت: هنوز وظیفه دولت تمام نشده و تا روشن شدن ابعاد این حادثه، به تلاش‌های سیاسی، حقوقی و دیپلماتیک خود ادامه خواهیم داد.

ایستادگی بزرگترین فرهنگی است که می تواند حامی و راهنمای ملت باشد

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به فرا رسیدن به ماه محرم، گفت: ما از این ماه درس ایستادگی و مقاومت هم در پیروزی انقلاب اسلامی و هم در دفاع مقدس آموخته‌ایم و امروز هم درس ایستادگی از ماه محرم بزرگترین فرهنگی است که می‌تواند حامی و راهنمای ملت باشد. امام حسین (ع) کسی است که مصباح هدایت است انشاءالله که کشتی نجات ما در این دنیا و آن دنیا خواهد بود.

روحانی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: در یک فضای جدید با همت شما ملت و دیپلمات‌ها قدم گذاشته‌ایم و توانستیم به همه جهانیان بگوییم همانطور که در دفاع مقدس توانستیم از حق ملت ایران دفاع کنیم امروز هم با زبان منطق توانستیم در برابر قدرت‌های جهان ایستادگی و مقاومت کنیم.

وی با تشکر از رهبر انقلاب به خاطر حمایت‌هایشان از مذاکرات هسته‌ای از روز اول مذاکرات تا پایان آن، گفت: البته ما نیازمند هدایت ایشان در این راه و مسیر خواهیم بود.

تشکر از نمایندگان برای تصویب طرح برجام

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به تصویب کلیات طرح برجام در مجلس شورای اسلامی، ضمن تشکر از نمایندگان مجلس، گفت: نمایندگان مجلس در عمل ارزشمند و یک کار تاریخی، کلیات طرح برجام را که خواست ملت ایران بود، به تصویب رساندند.

روحانی با بیان اینکه امروز در فرصت پسابرجام هستیم، گفت: امروز در فرصت بعد از توافق غرور‌آفرین هستیم لذا نیاز به اتحاد، انسجام و همدلی داریم.

وی تاکید کرد: اگر در برابر دنیا به توفیقات بزرگ دست یافته‌ایم به دلیل درایت رهبری، ایستادگی ملت و دیپلمات‌های غیور ما در صحنه‌های مقابله با دنیا بوده است. تاریخ به ما خواهد گفت که ملت ایران در این نقطه تاریخی چه کار عظیم و بزرگی را به ثمر رسانده است.

رئیس‌جمهور گفت: این کشور در مسیر خطرناک جنگ، تحریم و فشار پیروز شد و امروز نیز با ایستادگی، منطق و تکیه بر نیروهای مسلح شجاعش و همچنین همه اقوام همچنان یکپارچه ایستاده است و متحد و منسجم خواهد ماند.

برجام نباید در میان مردم فاصله ایجاد کند

روحانی با تاکید بر اینکه ما در شرایط پسابرجام نیاز به وحدت و همدلی داریم، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند نباید برجام در میان مردم فاصله ایجاد کند و ما یک هدف واحد داریم.

رای اکثریت همواره برای ما ملاک خواهد بود

وی افزود: اشکالی ندارد عده‌ای معتقد باشند اما در قانون اساسی ما مسیر دموکراسی را برگزیده‌ایم و همیشه و در همه جا ملاک ما رای اکثریت خواهد بود و اقلیت هم همان راه را دنبال خواهند کرد. البته حقوق اقلیت هم باید مد نظر گرفته شود.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: باید برجام سکویی برای جهش اقتصادی جوانان غیور باشد و ما در ماه‌های آینده با رفع تحریم نشان خواهیم داد که ملت ما پیروز صحنه است.

دولت در نیمه دوم سال با بسته جدید، تحرک اقتصادی ایجاد خواهد کرد

روحانی با بیان اینکه پس از تحریم و در ماه‌های آینده شاهد رشد و رونق پایدار در اقتصاد خواهیم بود، گفت: دولت در نیمه دوم سال با بسته جدید، تحرک اقتصادی ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به توطئه کاهش نفت ادامه داد: امروز کشور همسایه ثروتمند و نفت‌خیز ما به زانو درآمده و ۷۵ میلیارد دلار از صندوق می‌گیرد برای اینکه بتواند خودش را اداره کند؛ کشوری که هم نفت‌خیز است و هم ثروت دارد.

رئیس‌جمهور افزود: این کشور خودش مقصر کاهش قیمت نفت بود اما بداند هر کسی که چاهی برای برادر خودش می‌کند، اول خودش در آن چاه می‌افتد و امروز نیز شاهدیم که در چاه افتاده است، چرا که ما ملت بزرگی هستیم که در شرایط تحریم و سخت نیز توانستیم مقاومت کنیم.

دولت این هفته بسته جدید تحرک اقتصادی را ارائه می‌دهد

روحانی با بیان اینکه با اتحاد و همدلی در ماه‌های پایانی امسال کشور شاهد حرکت و رونق خواهد بود، گفت: دولت این هفته بسته جدید تحرک اقتصادی را ارائه می‌دهد.

وی با طرح این سئوال که چرا ما دنبال مذاکره رفتیم؟ گفت: بعضی‌ها فکر می‌کنند که ما علاقه به نزدیکی غرب داریم برای ما شرق و غرب فرق نمی‌کند ما دنبال مصالح و منافع کشور هستیم.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: آنچه که برای ما مهم است اشتغال جوانان و رونق اقتصادی کشور است.

روحانی گفت: من به عنوان نماینده و خادم شما می‌گویم که چطور رضایت دارید که به خاطر تحریم، هر جنسی که وارد کشور می‌شود، ۱۵ تا ۲۰ درصد اضافه از جیب مردم پرداخت شود. ما حق نداریم از جیب مردم شعار دهیم.

وی با بیان اینکه ما با شهامت و قدرت با دنیا مذاکره کردیم، گفت: ما تمام حقوقمان را در این مذاکره گرفتیم. لذا به شما مردم می‌گویم که بعضی از سخنان را نشنیده بگیرید چرا که به موقع پاسخ آنان داده خواهد شد.

با رفع تحریم ها دکان کسی کساد نمی شود

رئیس‌جمهور گفت: چه کسی است که از غرور ملت ایران ناراحت است؟ چه کسانی هستند که از رفع تحریم‌ها ناراحتند؟ والله و بالله با رفع تحریم‌ها هیچ‌کس ضرر نمی‌کند. ناراحت نباشید بعد از تحریم‌ها دکان شما کساد نمی‌شود؛ نگران نباشید.

روحانی با بیان اینکه اساس حرکت ما در این مذاکرات رفاه ملت بوده است، گفت: اساس ما در مذاکرات این بود که رونق علم و اقتصاد را به کشور بیاوریم.

وی با تاکید بر اینکه من به آینده رشد و توسعه کشور امیدوار هستم، گفت: ما در این مذاکرات به دنبال سرمایه‌گذاری در کشور هستیم. امروز ۵۰ شرکت مهم بین‌المللی در تهران مهمان است و صدها سرمایه‌گذار بین‌المللی در تهران و دیگر شهرها رفت و آمد می‌کنند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: ما طبق برنامه اقتصاد مقاومتی و طبق خواست ملت و رهبری بعد از توافق، به دنبال جذب سرمایه و تکنولوژی و رفع محدودیت در مناسبات بین‌المللی هستیم و شرایط را برای حرکت اقتصاد، صادرات پایدار و ارتقای بهره‌وری فراهم خواهیم کرد.

/مهر

teledintitled

Share