کاندیدای عضویت در هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان گیلان در گفتگو با دیارمیرزا

باید به دنبال تعامل با مراجع قضایی برای حمایتهای حقوقی از اعضا باشیم/لزوم اعتلای جایگاه سازمان نظام مهندسی ساختمان در تصمیمات کلان استانی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یونس پور با بیان اینکه قطعا به دنبال اعتلای جایگاه سازمان در تصمیمات کلان استانی و تعامل بیشتر با دستگاههای اجرایی خواهم بود اضافه کرد:حفظ و ارتقاء شانیت جامعه مهندسی باید در دستور کار قرار گیرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهندس مهدی یونس پور کاندیدای عضویت در هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان گیلان در گفتگو با دیارمیرزا تصریح کرد:به کارگیری اعضای جدید در کنار با تجربه ها به عنوان کارورز علاوه بر اینکه ایجاد اشتغال می کند, بالا رفتن تجربه مهندسین جدیدالورود را نیز در پی دارد و از سوی دیگر آنها درآمد اندکی نیز کسب می کنند.

photo_2015-10-07_19-21-55وی بر بیمه مهندسین فاقد بیمه تامین اجتماعی که نام آنها به عنوان ناظر و مجری در پروانه یکی از ساختمانها وجود دارد تاکید نمود و افزود:از محل دریافتی تامین اجتماعی که توسط کارفرما به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده (ماده ۵ قانون تامین اجتماعی) می توان مهندسین فاقد بیمه تامین اجتماعی را بیمه نمود.

یونس پور دفاع از حقوق اجتماعی و حیثیت اعضای نظام مهندسی را از اولویت های کاری خود دانست و گفت: به دنبال افزایش اعتبار پروانه های اشتغال بکار مهندسین در بانکها و موسسات مالی و سایر ادارات هستم.

وی تعامل با مراجع مختلف قضایی برای حمایتهای حقوقی از اعضای سازمان نظام مهندسی را بسیار مهم دانست و افزود: تعیین راهکار مناسب برای استفاده بهینه و بحق اعضاء از منابع مالی سازمان در بانکهای مورد قرارداد و شفاف سازی روند اعطای وام و خدمات رفاهی از جمله برنامه های کاری من است.

کاندیدای عضویت در هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان گیلان بر لزوم افتتاح دفتر نمایندگی رشت و ایجاد ستاد نظام مهندسی تاکید کرد و گفت:تراز مالی سازمان باید شفاف شود و در اختیار تمامی اعضا قرار گیرد.

وی بر لزوم کنترل بدنه اداری سازمان و استفاده از نیروهای کارآمد و بروز کردن سیستمهای سازمان نظام مهندسی تاکید نمود و با اشاره به ظرفیت بالای مهندسین پیشکسوت گفت:باید به دنبال ایجاد گروه متخصصان خبره در هر رشته و استفاده از پیشکسوتان فارغ التحصیل توسط سازمان نظام مهندسی و معرفی آنها به ادارات و دستگاه های اجرایی جهت مشاوره و بهره گیری از تجارب کاری آنها باشیم.

یونس پور اصلاح روش ارجاع نظارت را خواستار شد و گفت:باید راهکار مناسبی جهت حل مساله مربوط به اختلاف قابل توجه مابین تعرفه های مصوب نظام مهندسی برای طراحان و مجریان و قیمتهای تحمیلی از طرف بازار پیدا کرد.

وی با بیان اینکه قطعا به دنبال اعتلای جایگاه سازمان در تصمیمات کلان استانی و تعامل بیشتر با دستگاههای اجرایی خواهم بود اضافه کرد:حفظ و ارتقاء شانیت جامعه مهندسی باید در دستور کار قرار گیرد.

یونس پور ارتقاء نشریه فن و هنر,تشکیل تعاونی برای احداث مسکن مهندسین,بررسی و بهبود تعداد و عملکرد کمیته ها,برگزاری سمینارهای کاربردی تخصصی فراگیر را از دیگر برنامه های خود در صورت عضویت در هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان گیلان اعلام کرد و گفت:جذب مشاور سرمایه گذاری و ارتقاء جایگاه شرکت تعاونی جهت سودآوری از دیگر برنامه های من است.

photo_2015-10-07_19-21-17

Share