در اولین جشنواره بامبو مطرح شد:

بامبوبافی تلاشی هنرمندانه برای تحقق اقتصاد مقاومتی و ثمره ذهن خلاق هنرمندان گیلان است/محصولات بامبوی لاهیجان با قابلیت و کیفیتی بی نظیر جهانی می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اولین جشنواره بامبو با حضور مسئولین استانی، هنرمندان استان و دانشجویان علاقمند به هنرهای سنتی و صنایع دستی در دانشگاه لاهیجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اولین جشنواره بامبو با حضور مسئولین استانی، هنرمندان استان و دانشجویان علاقمند به هنرهای سنتی و صنایع دستی در دانشگاه لاهیجان برگزار شد.

بامبو بافی ثمره ذهن خلاق هنرمندان گیلان است

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره ی بامبو به پیشینه این گیاه اشاره کرد و گفت: بامبو به عنوان گیاهی خودرو و بومی شهرستان لاهیجان بیش از صد سال در استان مورد استقبال هنرمندان خوش ذوق قراIMG_0916ر گرفته است.

شاه محمدی با اشاره به اینکه صنایع دستی صنعتی پست مدرن است اذعان کرد: بامبو به عنوان گیاهی که به صورت طبیعی از زمین می روید و تاکنون خواص و کیفیت آن بر کاوشگران این عرصه به اثبات رسیده می تواند به عنوان صنعتی پاک و همسو با طبیعت مورد توجه قرار گیرد.

وی بامبو بافی را ثمره ذهن خلاق هنرمندان گیلان دانست و افزود: هنرمندان گیلانی به ویژه هنرمندان شهرستان لاهیجان توانسته اند با هنرنمایی و ابتکار عمل محصولات بامبو را به جهان معرفی نمایند.

محصولات بامبوی لاهیجان با قابلیت و کیفیتی بی نظیر جهانی می شود

IMG_9842شاه محمدی اظهار کرد: هم اکنون  ۸۰ نفر با درآمد سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون تومان در صنعت بامبو فعالیت می کنند که توسعه و رونق این صنعت در شهرستان لاهیجان می تواند برند بامبو را در گیلان ممتاز نماید.

وی برگزاری جشنواره بامبو را گامی در جهت معرفی بامبو به عموم دانست و افزود: تعدد گونه های بامبو و موارد استفاده از آن باید از طریق تبلیغات معرفی می شود.

این مسئول برگزاری جشنواره بامبو را گامی در جهت معرفی بامبو به عموم دانست و افزود: تعدد گونه های بامبو و موارد استفاده از آن باید از طریق تبلیغات معرفی شود.

وی برگزاری جشنواره بامبو را ماحصل برگزاری جلسات متعدد شهرستانی، نشست با هنرمندان و نیز تبادل نظر با مسئولان استانی خواند و گفت: جشنواره بامبو امروز در سه حوزه عکاسی ، مقاله نویسی و ارائه محصولات با خلاقیت و نوآوری دانست و افزود: تعداد ۱۲۶ قطعه عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که از این تعداد ۳ قطعه به عنوان عکس برتر انتخاب شد.

در حوزه تولیدات بامبو نیز ۱۸۰ اثر  دریافت شد که ۱۵ قطعه  به عنوان اثرات برتر انتخاب شدند و در حوزه مقاله نویسی به دلیل ناشناخته بودن این گیاه و خواص آن تنها ۵ مقاله دریافت شد که از این تعداد ۲ مقاله قابل تشویق و یک مقاله عنوان برتری را کسب کردند.

معاون صنایع دستی ابراز امیدواری کرد در سالهای آتی بتوانیم جهانی شدن بامبو را جشن بگیریم.

بامبوبافی تلاشی هنرمندانه برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: بامبوبافی تلاشی هنرمندانه برای تحقق اقتصاد مقاومتreza-alizade-4ی است.

رضا علیزاده در اولین جشنواره بامبو گیلان با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره بامبو، این مراسم را پاسداشت هنرمندی بامبوبافان گیلان دانست و گفت: بامبو به عنوان گیاهی بومی با ذوق و ابتکار هنرمندان استان ارزش یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان محصولات بامبو را همسو با طبیعت خواند و گفت :خلاقیت بخشی به محصولات بامبو و تلاش برای برند سازی آن در گیلان به وضوح به چشم می خورد لذا تلاش جمعی در این عرصه موجبات ثبت برند بامبو لاهیجان را فراهم می آورد.

وی بامبو بافی را تلاشی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان مهمترین تاکید مقام معظم رهبری خواند و گفت: عدم وابستگی تولیدکنندگان بامبو به سایر سازه های مصنوعی یک امتیاز مثبت است.

این مسئول به ابتکار عمل در تولید محصولات بامبو و تلفیق آن با سایر هنرهای سنتی تاکید کرد و گفت: توجه به ذائقه مصرف کننده و نیاز بازار باید مورد توجه بامبوبافان قرار گیرد.

علیزاده برندسازی را یک ضرورت تلقی نمود و گفت: صنایع دستی نشات گرفته از هویت فرهنگی و تاریخی هر منطقه است لذا تلاش در جهت حفظ اصالت وسنن هر سرزمین در کنار بروز رسانی هنرهای سنتی زمینه برندسازی را فراهم می آورد.

این مسئول همچنین بازاریابی حرفه ای در حوزه صنایع دستی را یک ضرورت خواند و گفت: پتانسیل های موجود در زمینه صنایع دستی گیلان موجب شده عناوین شهر خلاق به برخی شهرستانها تعلق گیرد.

وی در پایان اذعان کرد: صنایع دستی هنریست در جهت مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن که مقام معظم رهبری در خصوص آن هشدار داده اند می باشد.

Share