علی منتظری خبر داد

ایجاد شهرک پخش با مساحت ۷۰ هکتار در شهرک صنعتی سفیدرود رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا منتظری گفت: استان گیلان دارای ۱۹۰ شرکت فعال در حوزه پخش است و برای اولین بار شهرک پخش با مساحت ۷۰ هکتار در شهرک صنعتی سفیدرود رشت در حال آماده سازی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در دیدار با رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت کشور در حاشیه سفر به استان گیلان، این تشکل را اهرمی توانمند و تخصصی در پیگیری و حل مشکلات بخش صنعت و تولید عنوان کرد.
montazeri_6792علی منتظری افزود: خانه صنعت، معدن و تجارت از مهمترین تشکلهای بخش خصوصی در حوزه تولید و تجارت است که پتانسیل های قانونی و حمایتی در هر چه شکوفاتر شدن این نهاد خصوصی با حمایت های وزارت صنعت، معدن و تجارت بیش از پیش آماده است.
وی بر لزوم ایجاد ارتباط گسترده و کارا بین بخش های مختلف اقتصادی اعم از تولید تا تجارت تأکید کرد و افزود: تنها با ایجاد شبکه ای قوی بین بخش های مختلف صنعت، معدن و تجارت می توانیم، تدوام حیات ارکان مختلف اقتصادی و تولیدی را تضمین کنیم.
وی ایجاد وحدت رویه در زنجیره تولید تا تجارت را یکی از اهداف ادغام وزارت صنایع و معادن سابق و وزارت بازرگانی عنوان کرد و افزود: باید از توانمندی شبکه پخش در کشور برای مبارزه با قاچاق کالا و اهمیت بخشی در گسترش و همه گیری پخش کالاها و تولیدات ایرانی بهره بگیریم.
منتظری در ادامه با اشاره به توانمندی های صنفی و صنعتی در گیلان، به آغاز مقدمات لازم برای ایجاد رویه کاری و تجاری مشترک بین تولیدکنندگان و شبکه پخش استان خبر داد و افزود: استان گیلان دارای ۱۹۰ شرکت فعال در حوزه پخش است و برای اولین بار شهرک پخش با مساحت ۷۰ هکتار در شهرک صنعتی سفیدرود رشت در حال آماده سازی است.
وی ایجاد فضای تعاملی بیشتر بین فعالان تولید و توزیع را یکی از مهم ترین اهداف احداث این شهرک تخصصی در شهرک صنعتی سفیدرود رشت عنوان کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین از آمادگی این سازمان برای ایجاد ارتباط و تعامل بیشتر بین شهرک پخش در حال ایجاد و تولیدکنندگان و خانه صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد و افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد هم افزایی هر چه بیشتر بین فعالان تولید و تجارت، همراه خانه صنعت، معدن و تجارت می باشد.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در ادامه این نشست وجود برخی مشکلات در بخش تولید و صنعت را مهم ترین و بزرگترین دغدغه تولیدکنندگان عنوان کرد و افزود: عدم تخصیص یارانه تولید به بخش صنعت، مشکلات فروش به موقع تولیدات صنعتی، عدم وصول به موقع درآمد ناشی از فروش برای تولیدکنندگان، روی آوردن مصرف کننده به مصرف کالای قاچاق و … مشکلاتی برای صنعت و تولید داخلی ایجاد کرده است.
سید عبدالوهاب سهل آبادی فعالان تولید را مسئولان امنیت، تداوم و بقای صنعت و معدن عنوان کرد و افزود: حمایت بخش دولتی از جامعه تولیدکنندگان لازمه اساسی در حفظ اشتغال و خروج از رکود اقتصادی است.
سهل آبادی سوق دادن بخش تجارت و شبکه توزیع و پخش در کشور به سوی تولید داخلی را یکی از مهم ترین راهکارها برای ترویج مصرف کالای ایرانی، افزایش فروش، تضمین بقاء تولید و اشتغال پایدار عنوان کرد.
وی در ادامه بر تقویت تشکل های خصوصی تأکید کرد و با اشاره به تشکیل کلینیک های صنعتی با همکاری خانه های صنعت، معدن و تجارت در سطح کشور خاطر نشان کرد: خوشبختانه با همکاری و مساعدت دکتر جهانگیری معاون اول محترم رئیس جمهوری، کلینیک های تخصصی صنعت در برخی استانها تشکیل شده است.
سهل آبادی گه رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اصفهان نیز می باشد، مهم ترین هدف از راه اندازی کلینیک صنعتی را تبادل تجربیات بخش خصوصی با بخش دولتی، آسیب شناسی و عارضه یابی بخش صنعت، مشاوره صنعتی و یافتن راهکارهای برون رفت از مشکلات موجود عنوان کرد و افزود: با تشخیص و صلاحدید متخصصان این کلینیک و خانه صنعت، معدن و تجارت، پس از بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و تشخیص توانمندی آنها در ایجاد رونق دوباره در تولید و اشتغال، بانک های عامل موظف به پرداخت تسهیلات می شوند.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گیلان و رئیس کمیته صنعت اتاق بازرگانی گیلان در ادامه این نشست از تلاش برای تقویت تعامل بین اتاق بازرگانی و خانه صنعت گیلان خبر داد و افزود: تقویت همکاری تشکل ها موجبات تقویت تولید، تجارت، کسب و کار و اشتغال پایدار را فراهم می کند.
سیدعبدالغفار نجفی تصریح کرد: همراهی بخش دولتی و بخش خصوصی و نگاه مسئولانه به وظایف هر بخش، می تواند راهگشاری بسیاری از مشکلات موجود باشد.

Share