مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان در جمع خبرنگاران

افتتاح بیش از ۸ میلیارد تومان پروژه روستایی در گیلان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اکبرزاده بیان اینکه خوشبختانه پس از ۱۰ سال با اختصاص قیر رایگان شاهد جهش چشمگیری در آسفالت راه های روستایی بودیم ,گفت: ۱۵ مهر ماه جاری طرح‌های تمام دستگاه‌های اجرایی در مورد روستاها با حضور استاندار گیلان به صورت متمرکز در روستای ویشکاننک رشت افتتاح می‌شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد اکبرزاده مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت «روز روستا» با اشاره به اینکه زیرساخت های توسعه کشور بر روی دوش روستائیان قرار دارد اظهار کرد: ۴۰ درصد جمعیت استان گیلان ساکن روستاها هستند در حالیکه میانگین کشوری ۲۸ درصد است.

IMG_6502به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت ,اکبرزاده سخنان روز گذشته رییس جمهوری در همایش ملی «روز روستا» را بسیار کلیدی و راهگشا خواند و با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه گفت:برای اولین بار  تمام برنامه ها برای توسعه روستا ها با رویکرد اقتصاد مقاومتی تدوین شده اند.

وی سه عنصر مسکن , معیشت و اشتغال را لازم و ملزوم یکدیگر خواند و گفت در تدوین برنامه ها این سه عنصر کلیدی توجه شده است.

تشکیل کارگروه توسعه روستا

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از تشکیل کارگروه توسعه روستایی خبر داد و افزود:هدف این کارگروه این است که تمام برنامه ها بگونه ای سیاستگذاری شوند که برآیند آنها رسیدن به سه عنصر مسکن , معیشت و اشتغال روستائیان باشد.

اکبرزاده طرح ساماندهی خدمات رسانی در روستا که توسط مجلس شورای اسلامی انجام شده است اشاره کرد و گفت:بعد از گام بزرگ دولت در ایجاد کارگروه , قوه مقننه نیز به کمک دولت آمد.

این مسئول با بیان اینکه «صدا و سیمای روستا« تحت پوشش شبکه های رسانه ملی کلید خورده است , عنوان داشت:امیدواریم با توجه به ظرفیت دولت مجلس از یک سو و همچنین رسانه ملی از سوی دیگر گام به گام توسعه همه جانبه و پایدار روستاها را داشته باشیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان به تعیین کاربری اراضی توسط وزارت کشور,راه و شهرسازی , جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن اشاره کرد و عنوان داشت:دبیرخانه بنیاد وظیفه انسجام , مدیریت و رهبری اراضی کشاورزی را برعهده دارد.

افتتاح بیش از ۸ میلیارد تومان پروژه روستایی در گیلان

وی از تشکیل ستاد ملی روستا در بنیاد مسکن خبر داد و به روزشمار برنامه‌های روز روستا اشاره کرد و افزود:روستا و بهبود مسکن روستایی، روستا و توسعه‌ عمران ,روستا و استفاده بهینه از ظرفیت ها و پتانسیل بومی روستا , روستا,رفاه و اشتغال,روستا , محیط زیست و رونق گردشگری,روستا و ارتقا اقتصاد بومی,روستا و تقویت تولید,روستا تبلور اقتصاد مقاومتی در تامین مواد اولیه,روستا و ایجاد فضای بومی گردشگری و در پایان روستا تحقق توسعه کاربردی,سکونتگاه های فصلی و نقش آن در توسعه کشور دهه نامگذاری شده روز روستا هستند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از اجرای برنامه‌های مختلف به مناسبت روز روستا در ۱۶ شهرستان استان گیلان خبر داد و بیان کرد: از هفته دولت امسال تاکنون بالغ بر ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پروژه آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه پس از ۱۰ سال با اختصاص قیر رایگان شاهد جهش چشمگیری در آسفالت راه های روستایی بودیم ,ادامه داد: ۱۵ مهر ماه جاری طرح‌های تمام دستگاه‌های اجرایی در مورد روستاها با حضور محمدعلی نجفی استاندار گیلان به صورت متمرکز در روستای ویشکاننک رشت افتتاح می‌شود.

اکبرزاده با بیان اینکه اجرای طرح هادی در ۱۱۴ روستای گیلان به اتمام رسیده است، خاطرنشان کرد: همزمان با دهه روز روستا تعداد ۷ هزار و ۲۰۰ سند روستایی به روستائیان در استان واگذار می‌شود.

وی، واگذاری ۱۴۷ قطعه زمین با مساحت ۲۰۰ تا ۲۵۰ متر به روستازادگان و واگذاری یک‌هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مقاوم‌سازی شده به روستائیان در گیلان را از دیگر برنامه‌های دهه روز روستا در گیلان عنوان کرد.

اکبرزاده با بیان اینکه مردم روستا مهمترین ثروت روستا محسوب می شوند, تصریح کرد:ساختار زندگی روستائیان نباید به هم بخورد.

۶۰۰ روستای گیلان دارای طرح هادی هستند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به اینکه هیچ طرح هادی در استان نیمه‌کاره رها نشده است، متذکر شد: از ۲ هزار و یک روستا در استان تعداد ۶۰۰ روستا دارای طرح هادی هستند و طبق آمار شاخص طرح هادی در استان نسبت به کشور پایین تر است.

اکبرزاده با تصریح بر اینکه تعداد یک‌هزار و ۴۰۰ روستا در انتظار اجرای طرح هادی هستند، خاطرنشان کرد: سال گذشته اجرای طرح هادی در ۴۰۰ روستا اجرایی شده و ۲۰۰ طرح به پایان رسیده و تا پایان سال تقویمی ۹۴ طرح هادی تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اجرایی می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان کل طرح هادی روستای حیران را ۱۶۰ هکتار مشتمل بر ۱۲۷/۶ باغ , ۷/۶ مسکونی و بقیه کاربری عمومی دانست و در خصوص ساخت وساز غیرمجاز گردنه حیران نیز با بیان اینکه منتظر بررسی کارشناسی مراجع ذیصلاح هستیم, تصریح کرد: بنیاد مسکن بر اساس قانون هیچ وظایفی در مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ندارد و وظیفه نظارت بر عهده مرجع صدور پروانه ساخت است.

Share