در جلسه امروز شورا

اعضای کمیسیون‌های شورای شهر رشت مشخص شدند/تصویب«روز رشت»وطرح تشکیل ستاد مدیریت بحران شهرداری رشت

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صد و یازدهمین جلسه شورای شهر رشت به ریاست محمدعلی رفیعی نوده برگزار و اعضای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی، برنامه و بودجه و حقوقی، بهداشت و محیط‌ زیست، توسعه عمران و حمل و نقل و ترافیک مشخص شدند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صد و یازدهمین جلسه شورای شهر رشت به ریاست محمدعلی رفیعی نوده برگزار و اعضای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی، برنامه و بودجه و حقوقی، بهداشت و محیط‌ زیست، توسعه عمران و حمل و نقل و ترافیک مشخص شدند.

shora-rasht-dبه گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت , محمود باقری خطیبانی ,مجید رجبی ویسرودی,امیرحسین علوی,اسماعیل حاجی پور,فاطمه شیرزاد و رضا رسولی در جلسه امروز ایراد نطق کردند.

در این جلسه با اکثریت آراء طرح تشکیل ستاد مدیریت بحران شهرداری رشت به تصویب رسید و روز دوازدهم دی ماه با رای اکثریت اعضای شورای شهر رشت به عنوان « روز رشت» انتخاب و تصویب شد.

در ادامه شورا وارد دستور کار انتخاب اعضاء کمیسیون ها شد.

صابر,جمالی، پیشگر، شیرزاد، کاظمی،باقری و نیکومنش نامزدهای کمیسیون بهداشت و محیط زیست هستند که پیشگر, شیرزاد و نیکومنش هرکدام با ۱۵ رای و صابر با ۹ رای ,و باقری با ۸ رای به عضویت این کمیسیون درآمدند ,
و جمالی و کاظمی با ۷ رای بحائز آرای کافی نشدند.
گفتنی است در زمان انتخاب اعضای این کمیسیون اسماعیل حاجی پور نسبت به نحوه انتخاب اعضا معترض شد و گفت: باید در ابتدا رئیس این کمیسیون مشخص شود و در نهایت وارد بحث سایر کمیسیون ها شویم.وی در ادامه برای دقایقی کوتاه جلسه را ترک و دوباره بازگشت.

موسوی روزان , کارگرنیا,رجبی,شیرزاد,علوی,جمالی و حاجی پور نامزدهای عضویت در کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی هستند که موسوی روزان ,کارگرنیا,شیرزاد,علوی و رجبی هرکدام با ۱۱ رای , حاجی پور با ۱۲ رای و جمالی با ۹ رای به عضویت این کمیسیون در آمدند.

برای عضویت در کمیسیون توسعه و عمران, عباس صابر، کاظمی، پیشگر، شوقی، رجبی، رسولی و رفیعی نودهی پیشنهاد شدند.که رجبی با ۱۴ رأی, صابر ,رسولی و پیشگر با ۱۲ رأی، شوقی ۱۰ رأی و رفیعی با ۸ رأی به عنوان اعضای کمیسیون عمران انتخاب شدند و کاظمی با ۷ رای حائز آرای کافی نشد.

باقری ,شوقی ,شیرزاد,علوی,موسوی روزان,کارگرنیا و نیکومنش نودهی اعضای پیشنهادی برای کمیسیون فرهنگی هستند, که در نهایت نیکومنش,باقری,شیرزاد,علوی و موسوی روزان با ۱۲ رأی، باقری و کارگرنیا ۸ رأی به عنوان اعضاء کمیسیون فرهنگی انتخاب شدند.و فرهاد شوقی رئیس کمیسیون فرهنگی در سال اول شورا با کسب تنها ۷ رای حائز آرای کافی برای عضویت در این کمیسیون نشد.

کارگرنیا , رسولی,نیکومنش,پیشگر,موسوی روزان,شوقی و حاجی پور گزینه های پیشنهادی عضویت در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک هستند که در نهایت کارگرنیا و شوقی با ۸ رای و رسولی,نیکومنش,پیشگر,موسوی روزان و حاجی پور با ۱۲ رای عضو این کمیسیون شدند.

در ادامه برای تکمیل کمیسیون هایی که اعضای آنها کامل نشده بود رای گیری به عمل آمد که در نهایت حاجی پور و موسوی روزان با ۱۲ رای به عضویت کمیسیون بهداشت و محیط زیست در آمدند.
همچنین امیرحسین علوی با ۱۵ رای اعضای شورا به عضویت کمیسیون توسعه و عمران درآمد.رضا رسولی دیگر عضو شورای شهر رشت نیز با ۱۲ رای اعضای شورا عضو کمیسیون فرهنگی شد.

* بعد از انتخاب اعضای کمیسیون ها, عباس صابر با ۸ رای به عنوان نماینده شورا در کمیسیون ماده ۷۷ انتخاب شد.

* موسوی روزان با ۱۲ رای , کارگرنیا و حاجی پور با ۱۰ رای , نیکومنش با ۹ و صابر با ۸ رای به عضویت کمیسیون ماده صد درآمدند.

* فرانک پیشگر با ۱۳ رأی عضو کمیسیون باغات شهرداری رشت شد.

*نیکومنش نودهی به عنوان نماینده شورای شهر رشت در هیات بدوی رسیدگی به کفالت نظام وظیفه و همچنین کارگرنیا نماینده شورا در هیات تجدیدنظر نظام وظیفه شد.

*رضا رسولی به عنوان عضو کمیسیون تحویل موقت و قطعی انتخاب شد.

* علوی با ۱۴ رای عضو کمیسیون ماده ۸ قانون نوسازی شد.

*باقری خطیبانی , حاجی پور و نیکومنش سه عضو کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ هستند.

*رجبی ویسرودی با ۱۳ رای به عنوان عضو کمیسیون نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا انتخاب شد.

* عباس صابر با ۱۱ رای عضو کمیسیون نظارت بر حسن اجرای طرح های مصوب در شهرداری و سایر سازمان ها شد.

* موسوی روزان با ۱۳ رای به عنوان عضو کمیسیون انجمن وقف استان انتخاب شد.

* باقری خطیبانی با ۸ رای نماینده شورا در سازمان میوه و تره بار شهرداری شد.

* فرانک پیشگر با ۱۵ رای نماینده شورا در سازمان مدیریت پسماند شد.

* جمالی با ۱۵ رای به عنوان نماینده شورا در کمیته سلامت و روان استان انتخاب شد.

* باقری خطیبانی عضو ناظر «باغ رضوان» شد.

* حاجی پور با ۱۱ رای نماینده ناظر بر عملکرد سازمان تاکسیرانی شد.

*رسولی با ۱۱ رای نماینده شورا در سازمان پایانه ها شد.

*شوقی با حداقل آرا و کسب ۸ رای نماینده شورا در سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت شد.

* شیرزاد با ۱۲ رای به عنوان عضو ناظر در سازمان پارک ها و فضای سبز و همچنین با ۱۳ رای نماینده شورا در سازمان آتش نشانی شد.

* صابر با ۱۲ رای عضو ناظر شورا در سازمان عمران شد.

* علوی با ۱۲ رای عضو کمیسیون مناقصه و مزایده ها شد.

* موسوی روزان با ۱۱ رای عضو ناظر خدمات موتوری شهرداری شد.

* نیکومنش نودهی با ۱۳ رای عضو ناظر سازمان زیباسازی شهرداری شد.

* کارگرنیا با ۱۱ رای عضو ناظر بر سازمان حمل و نقل شد.

* کاظمی با ۱۲ رای نماینده شورا در سازمان اتوبوسرانی شد.

* شوقی با ۹ رای عضو کمیته انظباطی سازمان تاکسیرانی شد.

*علوی به عنوان نماینده شورا در نظارت بر حساب درآمد و هزینه انتخاب شد.

گفتنی است جلسه امروز بدون انتخاب روسای کمیسیون های پنج‌گانه به پایان رسید.

انتهای پیام

خبرنگار: صابر عاشری

Share