اکبری‌مقدم خبرداد

استفاده از آب باران در مدارس گیلان/ایجاد قرائت‌خانه در مدارس شاخص

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان از استفاده از آب باران به منظور آبیاری فضای سبز و شست‌وشوی معابر در مدارس استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی‌اوسط اکبری‌مقدم با اشاره به رویکرد اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان در ارتقای کمی و کیفی فضاهای آموزشی استان اظهار کرد: ارتقای کمی و کیفی فضاهای آموزشی با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در کشور و گیلان انجام می‌شود تا بتوانیم به جایگاه واقعی خود در افق ۱۴۰۴ برسیم.

osat2015-09-24_09-44-42وی از بازنگری در طراحی مدارس به منظور بالا بردن ارتقای کمی و کیفی و همچنین کارآیی پروژه‌های آموزشی با استفاده از مصالح بومی و مناسب با شرایط اقلیمی در گیلان خبر داد و افزود: به منظور صرفه‌جویی از منابع آبی که امروز یکی از تهدیدهای جامعه ایران است، در طراحی پروژه‌ها استفاده از آب باران در راستای آبیاری فضای سبز و شست‌وشوی معابر در دستور کار قرار گرفته و در طراحی مدارس به مرحله اجرا در می‌آید.

اکبری‌مقدم ایمنی مدارس را از موضوع‌های بسیار جدی و مهم خواند و بیان کرد: استفاده از تکنولوژی و فناوری روز برای تامین امنیت مدارس در دستور کار قرار گرفته و در پروژه‌های عمرانی شاخص به مرحله اجرا در آمده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان با بیان اینکه کنترل و حفاظت مدارس در آینده از طریق مرکز کنترل در اداره‌های آموزش و پرورش انجام می‌شود، تصریح کرد: رویکرد مذکور در راستای گام برداشتن به منظور کاهش و حذف سرایداری‌ها در مدارس در افق برنامه است.

وی به موضوع بسیار جدی و مهم «هر محله یک قرائت‌خانه» اشاره کرد و گفت: در طراحی تمام مدارس شاخص ایجاد قرائت‌خانه و مرکز کتاب در نظر گرفته شده تا در ساعت‌هایی که مدرسه بسته است دانش‌آموزان، معلمان و تمام اهالی محله بتوانند از آن استفاده کنند.

اکبری‌مقدم با تاکید بر اینکه طرح ایجاد قرائت‌خانه در مدارس شاخص گیلان اجرایی می‌شود، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم در آینده نزدیک هر کدام از محله‌ها یک قرائت‌خانه داشته باشند.

وی خواستار جمع‌آوری و به‌روزرسانی اطلاعات مدارس گیلان شد و بیان کرد: نیاز است برای مدیریت منابع طرح جامع مدارس استان تدوین شود و در این زمینه پالایش اطلاعات داشته باشیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان با اشاره به استفاده از فناوری انرژی خورشیدی در طراحی و ساخت مدارس استان، افزود: استفاده از انرژی خورشیدی برای روشنایی معابر در مدارس گیلان اجرایی شده است.

اکبری‌مقدم با بیان اینکه رابطه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان پس از تحویل مدرسه با آموزش و پرورش استان در گذشته قطع می‌شد، تصریح کرد: بنا داریم از روزی که مدرسه‌ای را به آموزش و پرورش تحویل می‌دهیم بازدیدهای دوره‌ای داشته باشیم و نسبت به برطرف کردن نقص‌های مدرسه اقدام کنیم تا مدارس گیلان همیشه شاداب باشد.

Share