نخستین نشست ستاد پیگیری و هماهنگی فاجعه منا در گیلان:

استاندار گیلان: دولت نسبت به رسیدگی مسائل دردناک منا اهتمام ویژه دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار درنخستین نشست ستاد پیگیری و هماهنگی فاجعه منا در گیلان گفت: دولت نسبت به رسیدگی مسائل دردناک منا اهتمام ویژه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار درنخستین نشست ستاد پیگیری و هماهنگی فاجعه منا در گیلان گفت: دولت نسبت به رسیدگی مسائل دردناک منا اهتمام ویژه دارد.اصلی_۰

محمدعلی نجفی در این جلسه ضمن عرض تسلیت به خانواده جان باخته های حادثه رمی جمرات در منا،بی تدبیری و سوء مدیریت دولت عربستان سعودی را در این حادثه بسیار واضح دانست و افزود: در ایامی که خانواده ها در تدارک تمهیدات بازگشت عزیزان خود از  سفر معنوی حج بودند این حادثه مردم ، بویژه خانواده های حادثه دیده را داغدار کرد.

وی  پیام رهبر معظم انقلاب در پی این حادثه و اعلام ۳ روز عزای عمومی در کشور را موجب التیام مصیبت دیدگان عنوان و خاطرنشان کرد: پیرو دستور رئیس جمهور به معاون اول محترم درخصوص رسیدگی به حادثه دیدگان، جلسه فوق العاده هیئت دولت عصر دیروز برگزار شد  و تشکیل این ستاد در استان ها یکی از مصوبات این جلسه بود.

استاندار گیلان افزود: دولت نسبت به رسیدگی مسائل دردناک منا و کاهش آلام حادثه دیدگان و خانواده های آنان  اهتمام ویژه دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه از ساعات اولیه به صورت مستمر در تماس های تلفنی پیگیر وضعیت آسیب دیدگان گیلانی این حادثه بودم افزود پیگیری های لازم از ابتدای اعلام حادثه در خصوص وضعیت مسافران گیلانی سفر حج آغاز شد و رئیس سازمان حج وزیارت استان  گزارشات را بصورت مرتبط و تلفنی از عربستان ارائه میداد.

وی افزود :تاکنون ۱۱ نفر از حجاج گیلانی در این حادثه جان باختند و ۱۳ نفر نیز مفقود هستند.

وی بر ضرورت استقبال باشکوه در بدو ورود پیکر جانباختگان به استان تأکید و خاطرنشان کرد: تلاش شود تا در برنامه ریزی ها تمهیدات لازم اتخاذ تا عزت و شأن حادثه دیده ها حفظ شود.

نجفی افزود: با توجه به تأکید ویژه دولت و به منظور تسکین آلام خانواده های جان باخته ها و مجروحان حادثه دیده فرمانداران شهرستانهای مربوطه به نمایندگی از دولت  در منازل حضور یابند  ومراتب همدردی خود را اعلام کنند.

وی تشکیل ستادهای مشابه در این شهرستانها را ضروری عنوان کرد و گفت:  کمک های لازم برای تشییع و مراسم ترحیم باشکوه پیکر جان باختگان و درمان مجروحین و آسیب دیدگان این حادثه مهیا شود.

Share