حمید رضازاده

اساس اسلام بر وحدت است نه تفرقه, نفاق و تخریب

اساس اسلام بر وحدت است نه تفرقه و نفاق تخریب آیه ۱۰۳ سوره آل عمران «آیه وحدت» می‌گویند: (و اعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا و اذکروا نعمت الله علیکم اذ کنتم اعداء فالف بین قلوبکم فاصبحتم بنعمته اخوانا و کنتم علی شفا حفره من النار فانقذکم منها کذلک یبین الله لکم آیاته لعلکم […]

اساس اسلام بر وحدت است نه تفرقه و نفاق تخریب

حمید-رضازاده-۳۶۰x250آیه ۱۰۳ سوره آل عمران «آیه وحدت» می‌گویند: (و اعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا و اذکروا نعمت الله علیکم اذ کنتم اعداء فالف بین قلوبکم فاصبحتم بنعمته اخوانا و کنتم علی شفا حفره من النار فانقذکم منها کذلک یبین الله لکم آیاته لعلکم تهتدون)؛ «و همگی به ریسمان خدا ( قرآن و اسلام و هر گونه وسیله ارتباط دیگر) چنگ زنید و پراکنده نشوید، و نعمت (بزرگ) خدا را بر خود بیاد آرید که چگونه دشمن یکدیگر بودید و او در میان دلهای شما الفت ایجاد کرد، و به برکت نعمت او برادر شدید، و شما بر لب حفره‌ای از آتش بودید، خدا شما را از آنجا برگرفت (و نجات داد) این چنین خداوند آیات خود را برای شما آشکار می‌سازد شاید هدایت شوید». [۱]
«وحدت اسلامی» و اتحاد بین مسلمین از جمله اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین موضوعات در اندیشه‌ی سیاسی و فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی است. اهمیت این موضوع نزد امام خامنه ای تا آنجاست که ایشان وحدت اسلامی را به عنوان «مسأله‌ای استراتژیک» و نه تاکتیکی معرفی نموده و همواره علما، روشنفکران، برجستگان سیاسی و آحاد امت اسلامی را به وحدت ذیل دستورات و آموزه‌های قرآن کریم و ارادت و محبت به پیامبر اسلام حضرت محمد(صلی الله علیه و آله و سلّم) دعوت کرده‌اند.
بیانات مقام معظم رهبری در بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی برخی نکات و محورهای اصلی درباره ضرورت وحدت امت مسلمان را مطرح کردند. ۲۰/۱۰/۱۳۹۳
۱.برای دنیای اسلام، هم علم مهم است، هم خردورزی مهم است، هم اخلاق مهم است – لکن آنچه امروز در درجه ی اوّلِ اولویّت برای دنیای اسلام قرار دارد، وحدت است.
۲.اگر ملّتهای کشورهای اسلامی در همه ی این منطقه ی وسیع – که یک کسر بسیار بزرگی از جمعیّت دنیا را تشکیل می دهند – نه در جزئیّات، [بلکه ] در جهت گیری های کلّی با یکدیگر همراه باشند، دنیای اسلام به اوج ترقّی و تعالی خواهد رسید.
۳.همین قدر که ما ولو در اظهاراتمان کنار یکدیگر قرار بگیریم، عظمت می بخشد به دنیای اسلام؛ عظمت می بخشد به شخصیّت امّت اسلامی.
۴.حادثه ی عجیبی بود حادثه ی امسالِ اربعین کربلا. این راه را دشمنان اسلام و دشمنان اهل بیت به خیال خود مسدود کرده بودند. ببینید چه حرکت عظیمی اتّفاق افتاد! وقتی حتّی جسمها در کنار هم قرار می گیرد، این جور انعکاس پیدا می کند.
۵. امروز، هم در بین اهل سنّت، هم در بین شیعه، دستهایی در کار است برای اینکه اینها را از هم جدا کند؛ همه ی این دستها هم اگر جست وجو کردید، می رسد به مراکز جاسوسی و اطّلاعاتی دشمنان اسلام؛ نه دشمنان ایران، نه دشمنان شیعه فقط؛ دشمنان اسلام.
۶. آن تشیّعی که ارتباط به ام آی شش انگلیس داشته باشد، آن تسنّنی که مزدور سی آی ای آمریکا باشد، نه آن شیعه است، نه آن سنّی است؛ هر دو ضدّ اسلامند.

۷.کمکی که جمهوری اسلامی به برادران خود در دنیای اسلام تا امروز کرده است، اغلب کمکی بوده است که به برادران اهل سنّت کرده است. ما در کنار فلسطینی ها ایستادیم، در کنار مردم مؤمن کشورهای منطقه ایستادیم، چون می دانستیم مسئله ی وحدت، امروز در رأس مسائل اسلامی است.
۸. من شنیدم بعضی از دولتهای منطقه، سیاست خارجی خودشان را بر مبنای معارضه ی با ایران قرار داده اند! ما بعکس؛ ما سیاست خارجی خودمان را مبتنی کردیم بر دوستی و برادری و ارتباط با همه ی کشورهای مسلمان و کشورهای منطقه از همسایه و غیر همسایه؛ این سیاست ما است؛ ما همین جور هم عمل کردیم، همین جور هم در آینده عمل خواهیم کرد.
۹. امروز باید همه ی مسلمانان در اقصی نقاط عالم، به امّت اسلامی بیندیشند، به وحدت اسلامی بیندیشند؛ اگر ما به امّت اسلامی فکر کردیم، منافع کشورهایمان هم تأمین خواهد شد.
۱۰.مصلحت دشمن این است که ما را از هم جدا کند، به یک کشور حمله کند، از کشور دیگری یارگیری کند؛ مصلحت دشمن در این است، ما نباید بگذاریم.
۱۱. اولویّت، امروز در دنیای اسلام اتّحاد است.

از سوی دیگر مقام معظم رهبری این وحدت و برادری را در لایه های اقشار جامعه ایران نیز تاکید دارند و از همین سو ایشان امسال را سال همدلی و هم زبانی دولت و ملت نامیده اند اما طرف نوشتار و قلمم با چه کسانی است. آنهایی که از هر راه ممکن قصد دخالت در امور مسلمین این آب خاک را دارند و هربار با ترفندی اقدام به تخریب جوانان حرب اللهی و مومن کشور و استانم را دارند.
مگر مقام معظم رهبری در بیانات چند هفته قبل خود به این نکته اشاره نداشتند که نباید تخریب چهره جوان و مذهبی وحزب اللهی صورت بپذیرد پس چرا همچنان بعضی ها اقدام به تخریب مدیران جوان کشور را میکنن؟ مگر شما پیرو رهبری نیستید .یا خود پشت سر مقام معظم رهبری نمی دانید اگر پیرو ایشانید پس تخریب ها چیست ؟
اما طرف صحبتم با آنهایست که تا به حال یک ورق کتب شعیی نخوانند اما دم از شعیه بودن و کتب مذهبی شناس بودن میزنند افرادی که معلوم حال هستند لباس میش میپوشند اما در باطن گرگ هستند.
بله از اینگونه افراد در جامعه کم هسنتد و هرگاه خواسنتد تفرقه اندازی نمایند رسوا شدند. چون مردم همیشه در صحنه این کشور و استانم پیرو ولایت هستند و خوب می دانند منفعت طلبان چه کسانی هستند. از آن زمان که یاد دارم این استان ار لحاظ ساخنار مذهبی از چند دین و مذهب تشکیل شده بود. وهیچ گاه نفاق در بین این خطه از کشورم وجود نداشته و در آینده نیز به رهبری،مقام معظم فرزانه انقلاب اسلامی ایران به وحدت خود ادامه می دهد .
از طرفی این استان با دارا بودن بزرگترین حوزه علمیه در شمال کشور سعی و کوشش فراوانی در خصوص تبلیغ آیین ناب محمدی(ص) را دارد پس در جایی که بحث کتب دینی مطرح می گردد این حوزه های علمیه هستند که تلاش فراوان درباره کتب مذهبی انجام میدهند و با هدایت این چراغ های روشنایی مکر دشمنان را به آنها باز میگردانند.مردم استانم همواره در زیر بیرق ولایت فقیه با وحدت و انسجام به حیات گهر بار و پر از رشادت مردانش و زنان پاک دامنش با اقتدار ادامه میدهد.تا همیشه خار باشد در چشم آنهایی که نمی توانند این وحدت و انسجام را ببینند.

حمید رضازاده

Share