از رهاسازی عقاب تا دستگیری شکارچی گراز در شهرستان شفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت در حین گشت زنی و کنترل مناطق جنگلی به سه نفر شکارچی متخلف برخورد نمودند و از آنان سه قبضه اسلحه تک لول و چهار عدد فشنگ چهارپاره و پنچ عدد فشنگ ساچمه زنی و یک راس لاشه گراز شکارشده کشف و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت در حین گشت زنی و کنترل مناطق جنگلی به سه نفر شکارچی متخلف برخورد نمودند و از آنان سه قبضه اسلحه تک لول و چهار عدد فشنگ چهارپاره و پنچ عدد فشنگ ساچمه زنی و یک راس لاشه گراز شکارشده کشف و ضبط کردند. این سه نفر که از اهالی یکی از روستاهای شفت بودند ، از سوی مامورین دستگیر و پرونده تخلف تنظیم و جهت رسیدگی و اعمال قانون تحویل مراجع قضایی گردیدند.
علی فرهی تکرمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت به شکارچیان متخلف توصیه کرد ، هشدارهای محیط زیست را جدی بگیرند و دست از تخلف و شکار غیرمجاز حیات وحش بردارند که در صورت مشاهده تخلف توسط یگان حفاظت محیط زیست دستگیر و مطابق قانون رفتارخواهد شد.
لازم به توضیح است در هفته ای که گذشت یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جمعا شش قبضه سلاح در حین شکار کشف و ضبط نمودند که یک قبضه سلاح غیرمجاز ( قاچاق ) بوده که تحویل مقام قضایی داده شد.

عقاب تالابی پس از مداوا در شهرستان شفت رها سازی شد

یک نوع پرنده شکاری از نوع عقاب تالابی پس از مداوا و تغذیه در دامان طبیعت این شهرستان رها شد.
علی فرهی با بیان اینکه این پرنده توسط دهیار روستای شالما بخش احمد سرگوراب که دوستدار محیط زیست است به اداره محیط زیست تحویل و مامورین یکان حفاظت محیط زیست این شهرستان پس از بهبودی و تغذیه آن پرنده را در یکی از آب بندان های منطقه رهاسازی کردند.
وی از علاقه مندان به محیط زیست و تشکل ها و جوامع محلی خواست با توجه به استمرار برودت و بارندگی هوا ب همنظور حفاظت وحوش در آب بندان ها و آبگیر ها به ویژه پرندگان ، اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان را یاری نمایند.

IMG_20151017_005516 IMG_20151017_005759
telegramdintitled

Share