آقایان معلمان پیش دبستانی را دریابید

ادامه تجمع معلمان زن/گناه ما که در روستا و مناطق محروم کار می‌کنیم چیست؟!/خواستار بومی‌گزینی در جذب معلمان پیش‌دبستانی هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یکی از مربیان درباره این تجمع اظهار کرد: می‌خواهیم اولویت جذب معلمان پیش‌دبستانی برای حق‌التدریسی با بومیان منطقه باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ,جمع زیادی از مربیان پیش‌دبستانی در مقابل استانداری گیلان تجمع کردند.

۱۳۹۴۰۷۳۰۰۰۰۲۷۹_PhotoAیکی از مربیان درباره این تجمع اظهار کرد: می‌خواهیم اولویت جذب معلمان پیش‌دبستانی برای حق‌التدریسی با بومیان منطقه باشد.

وی که خواست نامش محفوظ بماند افزود: طبق مصوبه مجلس، تمام مربیان پیش‌دبستان و نیروهای خرید خدمتی که تا قبل از سال ۹۱ با هر رشته و هر سابقه‌ای در مدارس دولتی کار کرده‌اند، شامل جذب حق‌التدریسی می‌شوند.

این مربی گفت: این مصوبه با بیشتر آرا تصویب شد و مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت اما مربیان پیش‌دبستانی در روستاها بدون دریافت شهریه، پول کتاب و دفتر و حتی برخی از هزینه‌های بچه‌های پیش‌دبستان را ما از جیب خود پرداخت کردیم اما اکنون که موقع جذب شده به جای جذب منطقه‌ای، ما که بومی هستیم را جذب نمی‌کنند.

وی ادامه داد: تأکید وزیر آموزش و پرورش نیز بر جذب بومی‌گزینی است اما حالا که جذب حق‌التدریسی آغاز شده، جذب استانی ملاک قرار گرفته و در اولویت قرار دارد.

این مربی با بیان اینکه معلمی که در شهر کار کرده حقوق خود را گرفته و مشکلی ندارد، افزود: امثال ما که در روستا و مناطق محروم کار می‌کنیم تمام بدبختی‌ها را به جان خریده‌ایم و سختی را تحمل کرده‌ایم و اگر شهر اشباع شده گناه ما چیست که این معلمان برای جذب روانه محل ما می‌شوند، ما بومی آنجا هستیم اولویت جذب با ماست.

وی تصریح کرد: ما خواستار تأکید بر بومی‌گزینی در جذب معلمان پیش‌دبستانی هستیم یعنی هر مربی در هر منطقه جذب همان منطقه شود و از نقاط دیگر به‌ویژه مرکز استان، نیروها را برای جذب به روستاها نفرستند.

 برخی از تجمع‌کنندگان زن از شب گذشته در مقابل استانداری گیلان حضور داشتند و خواستار بومی‌گزینی در مدارس مناطق خود برای حق‌التدریسی هستند.

بالغ بر ۵۰ نفر از معلمان شهرستان‌های، فومن، شفت، رودبار و … در این تجمع حضور دارند.

tel final1

Share