در مراسم بازگشایی مدارس گیلان مطرح شد:

احکام رتبه‌بندی معلمان گیلان صادر شد/کاهش جمعیت دانش‌آموزی/تمام مدارس شاخص گیلان دارای قرائت‌خانه می‌شوند/حذف سرایداری در مدارس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: احکام رتبه‌بندی معلمان گیلان با اضافه شدن اعتبارات دولتی به منابع آموزش و پرورش صادر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: احکام رتبه‌بندی معلمان گیلان با اضافه شدن اعتبارات دولتی به منابع آموزش و پرورش صادر شده است.

احکام رتبه‌بندی معلمان گیلان صادر شد

مهدی حاجتی صبح امروز در مراسم بازگشایی مدارس گیلان در دبیرستان دوره دوم ۱۸ کلاسه دخترانه توحید با تبریک آغاز بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۵۶ معلم شهید و ۸۵۰ دانش‌آموز گیلان و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: روز نخست مهر ماه روز تجلیل از علم است.photo_2015-09-24_09-46-12

وی با بیان اینکه تمام مدیران کل گیلان ماموریت دارند امروز در کنار دانش‌آموزان باشند، افزود: این نگاه برای ما مهم است.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان از تهیه خلاصه‌ای از سخنان مدیران کل این استان در مدارس در قالب کتاب خبر داد و گفت: امروز ۳۶۰ هزار دانش‌آموز گیلان به مدرسه می‌روند.

وی با ببان اینکه ۲۹ هزار و ۵۰۰ نفر فرهنگی وظیفه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در استان را به عهده دارند، خاطرنشان کرد: امسال با کاهش جمعیت دانش‌آموزی و بازنشستگی فرهنگیان مواجه هستیم.

حاجتی تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص را از وظایف معلمان خواند و گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را باید بتوانیم در مدارس پیاده کنیم.

وی از ارتقای آهنگ رشد آموزش و پرورش گیلان از سال گذشته خبر داد و یادآور شد: امسال ۱۲۵ دانش‌آموز گبلانی رتبه سه رقمی کنکور را کسب کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به رتبه دو رقمی ۵۰ دانش‌آموز استان در کنکور امسال خاطرنشان کرد: در جشنواره‌های خوارزمی و جابر بن‌حیان گام‌های خوبی برداشته شده است.

وی به کسب رتبه پنجم اعزام دانش‌آموزان گیلان به راهیان‌نور اشاره کرد و افزود: نگاه ما در حوزه فرهنگی اغنایی و تصاحب قلب‌ها است.

حاجتی از صدور احکام رتبه‌بندی معلمان در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح اعتبارات دولتی به منابع آموزش و پرورش گیلان اضافه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان به اختصاص ۲۰ درصد اعتبارات نفت و گاز به آموزش و پرورش استان اشاره کرد و متذکر شد: اختصاص اعتبارات مذکور در اجرای پروژه‌های آموزش و پرورش حائز اهمیت است.

تمام مدارس شاخص گیلان دارای قرائت‌خانه می‌شوند

علی اوسط‌ مقدم مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گیلان صبح امرور در مراسم افتتاح مدرسه ۱۸ کلاسه توحید رشت اظهار کرد: مهر ماه زنگ بیداری و حرکت دانش‌آموزان به طرف دنیای بهتر و روشن‌تر است.photo_2015-09-24_09-44-42

وی به رویکرد سازمان نوسازی مدارس گیلان اشاره کرد و افزود: ارتقای کمی و کیفی فضای آموزشی از برنامه‌های ما در استان است.

اوسط‌ مقدم از بازنگری در طراحی مدارس گیلان خبر داد و گفت: ارتقای کمی و کیفی مدارس استان با استفاده از مصالح بومی و توجه به شرایط اقلیمی انجام می‌شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گیلان با تأکید بر استفاده از آب باران برای آبیاری فضای سبز و شست‌و‌شوی مدارس، تصریح کرد: مرکز کنترل ایمنی در آموزش و پرورش برای ارتقای امنیت مدارس در استان راه‌اندازی می‌شود.

وی حذف سرایداری در مدارس را از برنامه‌های نوسازی مدارس استان عنوان کرد و با اشاره به شعار «هر محله یک قرائت‌خانه»، گفت: تمام مدارس شاخص گیلان دارای قرائت‌خانه می‌شوند.

اوسط‌ مقدم استفاده از انرژی خورشیدی در مدارس گیلان را از برنامه‌های دیگر ذکر کرد و متذکر شد: در ساخت دبیرستان توحید از تکنولوژی خورشیدی برای روشنایی استفاده شده است.

/فارس

Share