معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان خبر داد

اجرای آزمایشی هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن از ۴ آبان ماه در رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،وحید طیفوری معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان از اجرای آزمایشی سرشماری عمومی نفوس و مسکن از چهارم آبانماه سال جاری لغایت ۴ آذرماه خبر داد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،وحید طیفوری معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان از اجرای آزمایشی سرشماری عمومی نفوس و مسکن از چهارم آبان ماه سال جاری لغایت  ۴ آذرماه خبر داد .
آمار۱۱۱طیفوری اظهار داشت:با توجه به اینکه از نتایج این سرشماری اطلاعات بسیار مهمی در خصوص ساختار جمعیت، مهاجرت، ویژگی‌های اجتماعی، آموزش، باروری و مسکن در سطح کشور و پایین‌ترین سطح جغرافیایی در استان‌ها به‌دست می‌آید که  نتایج حاصله از آن ، کاربرد‌های بسیار زیادی برای برنامه‌ریزان، تصمیم‌گیران و پژوهشگران دارد.

وی اضافه کرد:بنابراین براساس استاندارد‌های آماری و با تاکید و توصیه سازمان ملل متحد ضروری است که قبل از اجرای سرشماری تمامی جوانب، روش‌های مسایل فنی و اجرایی به دقت در ابعاد کوچکتر مورد بررسی قرار گرفته تا قبل از اجرای اصلی ارزیابی‌های لازم در خصوص فعالیت‌ها و برنامه‌ها پیش‌بینی شده بعمل آید. به این ترتیب از بروز خطا و اتلاف منابع در اجرای اصلی سرشماری جلوگیری می‌شود. این فعالیت که معمولاٌ یک سال قبل از اجرای اصلی سرشماری صورت میگیرد ، « آزمایش سرشماری »نامیده می‌شود.

در سرشماری آزمایشی مناطق محدودی در کشور انتخاب و کلیه روش‌های اجرایی و فنی، همانند سازی شده و مشابه سرشماری اصلی اجرا خواهد شد.

 معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه آزمایش سرشماری عمومی نفوس و مسکن ، در پاییز سال جاری در منطقه ۳ شهر تهران، مناطق شهری شهرستان میناب، مناطق شهری و روستایی شهرستان‌های بندر ترکمن(گلستان)، دهلران(ایلام) و آبیک(قزوین) و یک حوزه آماری در شهر مرکزی سایر استان‌ها را در بر می‌گیرد تصریح کرد:آزمایش سرشماری استان گیلان در یک حوزه آماری نمونه در شهر رشت برای انجام سرشماری می‌باشد.

وی افزود:سرشماری آزمایشی در استان گیلان به شیوه مصاحبه حضوری و با پرسشنامه الکترونیکی طراحی شده در تبلت صورت می‌گیرد، در این روش با مراجعه مستقیم ماموران سرشماری، اطلاعات مورد نیاز از خانوارها پرسش و با استفاده تبلت جمع‌آوری می‌گردد. اجرای آزمایش سرشماری در یک حوزه نمونه شهر رشت از تاریخ ۴ آبان لغایت ۴ آذر ماه انجام می‌شود و خانوار‌های ساکن در آن حوزه مورد سرشماری قرار می‌گیرند.

طیفوری در پایان گفت:با توجه به اهمیت ارزیابی نتایج اجرای آزمایش سرشماری در استان، امیدواریم شاهد مشارکت و همکاری هر چه بیشتر مردم عزیز با ماموران سرشماری در اجرای آزمایش سرشماری عمومی نفوس و مسکن باشیم.

شایان ذکر است، ارائه اطلاعات درست و صحیح، نقش مهمی در اجرای هرچه بهتر این سرشماری و برنامه‌ریز‌ی‌های کشور خواهد داشت که این امر در نهایت به بهبود وضعیت کشور و رفع مشکلات و نیازهای مردم خواهد انجامید.

teledintitled

Share