تدابیر لازم جهت تسکین آلام و دردهای خانواده های حجاج اتخاذ شود

ابلاغ ماموریت استانداران در قبال خانواده کشته های حج امسال

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،وزیر کشور با صدور پیامی ماموریت های استانداران در قبال خانواده های داغدار و مصیبت زده حادثه جانگداز حج امسال را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،وزیر کشور با صدور پیامی ماموریت های استانداران در قبال خانواده های داغدار و مصیبت زده حادثه جانگداز حج امسال را ابلاغ کرد. fazli

ایرنا نوشت: عبدالرضا رحمانی فضلی در پیام خود با اعلام این که حادثه جانگداز مراسم حج امسال در منا و در جریان رمی جمره عقبی موجی از حزن و اندوه و نگرانی در جامعه اسلامی ایجاد کرده است ، افزود: با کمال تاسف و تالم تعداد زیادی از خانواده های زائران ایرانی بیت الله الحرام در اندوه جانکاه به سر می برند از اینرو لازم است بنا به دستور ریاست محترم جمهوری اسلامی ضمن سرکشی به خانواده های داغدار و مصیبت دیده حجاج حرم امن الهی تدابیر لازم برای تسکین آلام و دردهای آنها اتخاذ شود.
در فاجعه مرگباری که صبح پنجشنبه دوم مهر ماه جاری در اثر ازدحام جمعیت در رمی جمرات در منا رخ داد، حدود ۲ هزار نفر از حجاج جان خود را از دست دادند و حدود دو هزار تن دیگر نیز مجروح شدند.
براساس آخرین گزارش ها شمار جانباختگان ایرانی در این حادثه تاکنون ۱۳۱ تن و مجروحان ۸۵ نفر اعلام شده است.
سرپرست حجاج ایرانی نیز عصر جمعه اعلام کرد: از ۳۹۵ زائر مفقود ایرانی ۳۰ نفر پیدا شدند ولی هنوز ۳۶۵ زائر دیگر مفقود هستند و اطلاعی از وضعیت آنها نداریم.
در ادامه پیام وزیر کشور خطاب به استانداران آمده است، سعی شود تسهیلات لازم برای تشییع و مراسم ترحیم باشکوه پیکر مطهر جان باختگان و درمان مجروحان و آسیب دیدگان این حادثه مهیا شود.
قرار است اجساد کشته های ایرانی در حج امسال از روز دوشنبه یا سه شنبه به کشور منتقل شود.
جلسه ویژه هیات دولت به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری نیز عصر امروز برای پیگیری حادثه منا و اجرای دستور رییس جمهوری تشکیل شد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری شامگاه پنجشنبه در پیامی ضمن تسلیت فاجعه دردناک منا و کشته شدن تعداد زیادی از حجاج از معاون اول خود خواست تا در اسرع وقت با تشکیل ستاد ویژه رسیدگی به این فاجعه و تجمیع امکانات لازم، ضمن اطلاع رسانی به ملت شریف ایران، اقدامات زیر را انجام داده و مستمرا به وی گزارش دهد.
در این دستور رییس جمهوری، رسیدگی به امور حجاج بیت الله الحرام، مجروحان فاجعه و انتقال درگذشتگان این حادثه مورد تاکید قرار گرفته است.
رییس جمهوری وزارت امور خارجه و سفیر ایران در عربستان را هم موظف کرد تا ضمن بررسی چگونگی رخ دادن این فاجعه تمامی اقدامات لازم جهت احقاق حقوق درگذشتگان و حادثه دیدگان را به عمل آورد.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی هم درپی فاجعه مصیبت بار در منا که در آن جمع کثیری از میهمانان الهی جان خود را از دست دادند با صدور پیامی ضمن ابراز همدردی با مصیبت دیدگان این حادثه اندوهبار و تسلیت به بازماندگان آنان تاکید کردند: دولت سعودی موظف است مسوولیت سنگین خود را در این حادثه تلخ پذیرفته و به لوازم و قاعده حق و انصاف عمل کند، ضمن اینکه مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته ای که عامل این فاجعه بوده است نیز نباید از نظر دور بماند.
ایشان همچنین در کشور سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

Share