در نماز جمعه امروز رشت

آیت‌الله قربانی:اگر جامعه‌ای پیشوای خوبی نداشته باشد احکام دین اجرا نمی‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی وجود پیشوا را لازمه دین و جامعه دانست و افزود: اگر جامعه‌ای پیشوای خوبی نداشته باشد احکام دین در آن جامعه اجرا نمی‌شود. آیت‌الله قربانی به دلیل کسالت خطبه دوم را به امام جمعه موقت رشت واگذار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ,آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت با تبریک عید غدیر اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) در واقعه غدیر علی (ع) را جانشین خود معرفی کرد.

ghorbani_1216وی افزود: پیامبر (ص) فرمود حق با علی (ع) است و علی (ع) با حق است و هر کس من صاحب اختیار او هستم علی (ع) صاحب اختیار او است.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه پیامبر (ص) صاحب اختیار مردم پس از خود برای جامعه را در واقعه غدیر معرفی کرد و تصریح کرد: مردم به طرف علی (ع) حرکت و بیعت کردند.

وی وجود پیشوا را لازمه دین و جامعه دانست و افزود: اگر جامعه‌ای پیشوای خوبی نداشته باشد احکام دین در آن جامعه اجرا نمی‌شود.

قربانی اضافه کرد: برخی از حاکمان منطقه مانند سران عربستان و برخی کشورهای منطقه میلیاردها دلار برای ایجاد تروریست‌ها و سرنگونی حکومت بشار اسد در سوریه هزینه می‌کنند.

وی، وجود ولایت فقیه را از برکات انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: خدا را شاکریم حکومت ولایت فقیه در راستای ولایت پیامبر (ص) در ایران اسلامی حاکم است.

 

Share