حاجی پور خبرداد

آغاز نهضت احداث سطح شیب‌دار در پیاده‌روها و ساخت کارگاه برای آموزش کودکان کار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،با تأکید بر مناسب‌سازی فضای شهرها و روستاها برای عبور و مرور معلولان، از آغاز نهضت احداث سطح شیب‌دار در خیابان‌ها و پیاده‌روهای شهر خبر داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، اسماعیل حاجی‌پور عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی با مدیر کل بهزیستی گیلان با تسلیت فرارسیدن ایام محرم با اشاره به مناسبت‌های مختلف مرتبط با بهزیستی در مهر ماه هر سال، اظهار کرد: روز جهانی ناشنوایان، معلولان، نابینایان، سالمندان و … از مهم‌ترین مناسبت‌های مربوط به حوزه بهزیستی هستند.

hajipoor02743_resizeوی از مسئولان خواست تا با همکاری یکدیگر برای آشنایی با مشکلات اقشار مذکور و برطرف شدن معضلات آنها تعاملات خود را افزایش دهند.

حاجی‌پور گفت: اعضای شورای شهرستان رشت تمایل دارند به منظور همکاری با بهزیستی عضو افتخاری این سازمان شوند.

وی با اعلام آمادگی برای ورود به حوزه بهزیستی برای ساماندهی امور معلولان و معضلات اجتماعی، خاطرنشان کرد: بهزیستی محل امنیت و آرامش و خانه دوم معلولان است.

رئیس شورای شهرستان رشت با تأکید بر حفظ و تداوم فرهنگ نوعدوستی در جامعه ادامه داد: ۲۹۷ شورای روستا زیرمجموعه شورای شهرستان رشت هستند و شورا در کنار بهزیستی قادر است، بسیاری از مشکلات افراد با نیازهای ویژه را برطرف کند.

وی به فعالیت سرای‌محلات در هر محله از شهر رشت اشاره کرد و گفت: اداره کل بهزیستی می‌تواند از این ظرفیت به وجود آمده در راستای برطرف شدن برخی از مشکلات بهره‌مند شود.

حاجی‌پور با اشاره به ساماندهی کودکان کار در سطح شهر رشت، تصریح کرد: با همکاری شهردار رشت در صدد ایجاد یک کارگاه برای آموزش کودکان کار در سطح شهر هستیم تا این کودکان با فراگیری یک حرفه در آینده به صورت صحیح امرار معاش کنند.

وی با تأکید بر مناسب‌سازی فضای شهرها و روستاها برای عبور و مرور معلولان، از آغاز نهضت احداث سطح شیب‌دار در خیابان‌ها و پیاده‌روهای شهر خبر داد و گفت: از این امکانات نه تنها افراد معلول با صندلی چرخدار، بلکه بسیاری از سالمندان و مادران باردار و … نیز می‌توانند استفاده کنند.

پیگیری ساختمان مرکزی کوتاه قامتان بلند همت

نماینده شورای بخش کوچصفهان نیز در نشست مذکور با اعلام آمادگی برای همکاری با بهزیستی گیلان خواستار خدمت‌رسانی به افرادی که در بهزیستی ثبت‌نام کرده‌اند، شد و گفت: برخی از روستاییان طبق به وجود مشکلات در بهزیستی عضو شده‌اند اما تاکنون هیچ‌گونه خدمتی دریافت نکرده‌اند.

محرمعلی رسولی، با بیان اینکه عده‌ای از کوتاه قامتان بلند همت در گذشته دارای یک ساختمان مرکزی برای رسیدگی به امور مربوط به خود بودند، خاطرنشان کرد: اخیراً این افراد در شرف از دست دادن مرکز خود هستند که از این طریق خواستار پیگیری و رسیدگی به این امر هستیم.

محمد ابراهیمی، رئیس شورای لشت‌نشا نیز در جلسه مذکور خواستار حمایت بهزیستی از افراد بد سرپرست در این منطقه شد و گفت: اینگونه خانواده‌ها را معمولاً کمیته امداد زیر پوشش قرار نمی‌دهد.

۲۸ روستای خشکبیجار در محدوده منطقه آزاد قرار دارد

مجید فاتحی، نماینده شورای بخش خشکبیجار نیز در جلسه مذکور با بیان اینکه ۴۲ روستا با ۳۰ هزار خانوار زیر پوشش شورای شهر خشکبیجار است، اظهار کرد: در گذشته یک مرکز خدمات‌رسانی در خشکبیجار وجود داشته که اخیراً تعطیل شده است.

وی خواستار بازگشایی این مرکز در خشکبیجار شد و گفت: بازگشایی این مرکز یکی از خواسته‌های اکید مددجویان خشکبیجار است.

فاتحی با بیان اینکه ۲۸ روستا در محدوده منطقه آزاد قرار دارند، ادامه داد: طبق تفاهمنامه‌های موجود قرار است یک‌درصد درآمد منطقه آزاد به منظور فقرزدایی برای عمران این روستاها هزینه شود.

این مسئول اضافه کرد: هدف از اقدام مذکور منطقه آزاد ایجاد یک منطقه نمونه است که به کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز کمک می‌کند.

این مسئول با اعلام آمادگی برای همکاری با بهزیستی گیلان، تصریح کرد: آماده پیاده‌سازی ایده‌های نو برای به وجود آوردن فضای اجتماعی مناسب و کاهش آسیب‌هایی مانند خشونت و طلاق در جامعه هستیم.

مهدی رشاد، رئیس شورای شهر کوچصفهان نیز در جلسه مذکور از فعالیت‌های نوعدوستانه بهزیستی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی قدردانی و برای همکاری و افزایش تعامل با این نهاد اعلام آمادگی کرد.

telegramdintitled

Share