مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان خبرداد

آتش‌سوزی نیزارهای تالاب انزلی احتمالا عمدی است/آتش هنوز مهار نشده است/امکان گسترش آتش وجود دارد/یک فروند بالگرد اطفای حریق هوا فضای سپاه وارد گیلان شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدپور گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تاکنون بالغ بر ۱۰۰ هکتار از نیزارهای بخش مرکزی تالاب در منطقه سیاه‌کشیم دچار آتش‌سوزی شده که به احتمال زیاد عمدی بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ,قربانعلی محمدپور دقایقی پیش در جریان بازدید از تالاب انزلی اظهار کرد: آتش‌سوزی از عصر روز گذشته بخشی از منطقه حفاظت شده سیاه‌کیشم سیاه درویشان تالاب انزلی را در برگرفته است.

۸۱۷۸۰۸۸۰-۷۰۲۰۰۰۵۷وی با اشاره به اینکه سیاه‌کشیم محدوده‌ای در تالاب بین‌المللی انزلی است، افزود: این منطقه بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار مساحت دارد و جزو مناطق حفاظت شده سازمان حفاظت محیط زیست است.

این مسئول درباره نحوه اطفای حریق در محدوده تالاب انزلی تصریح کرد: به دلیل عدم دسترسی جاده‌ای و آبی به محدوده مورد نظر یک فروند بالگرد اطفای حریق هوا فضای سپاه رأس ساعت ۸ صبح امروز وارد استان شده و عملیات اطفا با همکاری تمام ارگان‌های مربوطه پیگیری شد.

احتمال عمدی بودن حادثه آتش‌سوزی نیزارهای تالاب انزلی/آتش هنوز مهار نشده است

محمدپور ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تاکنون بالغ بر ۱۰۰ هکتار از نیزارهای بخش مرکزی تالاب در منطقه سیاه‌کشیم دچار آتش‌سوزی شده که به احتمال زیاد عمدی بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان که شخصاً بر عملیات اطفای حریق نیزارهای تالاب انزلی نظارت دارد، خاطرنشان کرد: با وجود تلاش‌ها این آتش‌سوزی هنوز به طور کامل مهار نشده و امکان گسترش آتش وجود دارد.

 در ساعات پایانی شب گذشته بخشی از نیزارهای قسمت مرکزی تالاب انزلی در منطقه سیاه کشیم طعمه حریق شد که برای مهار آن از نیروهای بسیج، پاسگاه‌های حاشیه تالاب انزلی، ارگان‌های سپاه، نیروی مقاومت بسیج، منابع طبیعی، هلال احمر، آتش‌نشانی و مردم محلی درخواست کمک شده است.

 

Share