رئیس سازمان غذا و دارو

آبلیموهای صنعتی موجود در بازار،طبیعی نیست و از مواد شیمیایی تهیه می‌شود/نتایج آزمایش های انجام شده روی آبلیموهای موجود مطلوب نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس سازمان غذا و دارو گفت: آبلیموهای صنعتی موجود در بازار، طبیعی نیست و از مواد شیمیایی تهیه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس سازمان غذا و دارو گفت: آبلیموهای صنعتی موجود در بازار، طبیعی نیست و از مواد شیمیایی تهیه می‌شود.

۱۳۹۴۰۲۲۳۰۰۰۳۵۵_PhotoAرسول دیناروند پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود آبلیموهای مختلف در بازار اظهار کرد: آزمایش‌های مختلفی روی آبلیموهای موجود در بازار انجام دادیم اما نتایج آن مطلوب نیست.

وی ادامه داد: هشدارهایی که در گذشته داده بودیم واقعیت داشت و بسیاری از آبلیموهای صنعتی موجود در بازار طبیعی نیست.

دیناروند با بیان اینکه آبلیموهای صنعتی موجود در بازار سمی نیست، تصریح کرد: آبلیموهای صنعتی از مواد شیمیایی تهیه می‌شود، افراد متخلف را به تعزیرات معرفی کردیم و برخورد لازم با متخلفان انجام شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو بر وجود دو نوع استاندارد در مورد آبلیموهای موجود در بازار تاکید کرد و افزود:استانداردهای طبیعی و کنسانتره آبلیمو باید تعریف شده و روی بسته‌بندی‌ها نوشته شود.

وی، وجود درج استانداردها روی بسته‌بندی آبلیمو در قیمت این محصول در بازار را موثر خواند.

دیناروند در ادامه با تاکید بر اینکه شرکت دارویی دولتی در کشور نداریم، خاطرنشان کرد: یک شرکت مادرتخصصی دارویی دولتی داشتیم اما وظایف تصدی‌گری غذا و دارو توسط این شرکت انجام نمی‌شود.

این مسئول، شرکت‌های داروسازی موجود در کشور را بیشتر مربوط به بخش نیمه دولتی عنوان کرد و یادآور شد: دوسوم از شرکت‌های داروسازی کشور مربوط به بخش نیمه دولتی است و باید سهم خود را به بخش خصوصی واگذار کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو متذکر شد: دستورالعملی که بخش‌های دولتی مجبور شوند شرکت‌های داروسازی را به بخش خصوصی واگذار کنند، نداریم.

دیناروند همچنین با اشاره به راه اندازی سامانه متمرکز غذا و دارو برای دسترسی مردم، اظهار کرد: اطلاعات تمام آزمایشگاه‌های کنترل دولتی و همکار ما که دولتی نیستند در سامانه مذکور متمرکز می‌شود.

وی راه‌اندازی درگاه مذکور را برای دسترسی مردم به اطلاعات مورد نیاز غذا و دارو عنوان کرد و گفت: با راه‌اندازی درگاه غذا و دارو اطلاعات کاملی از شرکت‌های غذایی و دارویی در اختیار مردم گذاشته می‌شود.

/فارس

Share