رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن خبر داد:

یادمان «شیون فومنی» در زادگاهش برگزار می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،همایش استانی شعر یادواره شاعر شهیر شالی شعر شمالی «شیون فومنی» روز پنج شنبه با حضور شاعران و دوست داران وی در زادگاهش برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،همایش استانی شعر یادواره شاعر شهیر شالی شعر شمالی «شیون فومنی» روز پنج شنبه با حضور شاعران و دوست داران وی در زادگاهش برگزار می شود. ۲۹۳۵۲۴_orig

یوسف  نیک انجام  با  اعلام این خبر اظهار کرد: یادمان شاعر بزرگ گیلان میر احمد سید فخری نژاد معروف به شیون فومنی، ساعت ۵ عصر پنج شنبه ۲۶ شهریور ماه در مجتمع فرهنگی هنری سیدالشهداء (ع) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن برگزار می شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن تصریح کرد: این برنامه به همت انجمن شعر و ادب فومن و با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن و با حضور  «ناصر فیض» طنزپرداز  برجسته و داور برنامه  طنز قند پهلو برگزار خواهد شد.

نیک انجام؛ شیون را از افتخارات گیلان و از زمره شاعران جاودان ادبیات ایران معرفی کرد.

وی؛ هدف از برگزاری این مراسم را پاسداشت زحمت‌ها و خدمت‌های فرهنگی و ادبی و نیم قرن زندگی پرتحرک میراحمد فخری‏‌نژاد عنوان کرد.

این مسوول؛ تحقیق و پژوهش در زمینه ی فرهنگ، و ادب گیلان و ارائه مجموعه اشعار گیلکی در قالب غزلیات، منظومه ها و دو بیتی های محلی را از جمله آثار ماندگار شیون دانست.

نیک انجام تصریح کرد: پیش پای برگ، یک آسمان پرواز، گیله اوخان، کوچه باغ حرف، رودخانه در بهار و از تو برای تو را از دیگر آثار این شاعر فقید است.

میراحمد فخری‏‌نژاد ملقب به شیون فومنی از شاعران محبوب خطه شمال در سال ۱۳۲۵ در فومن چشم به جهان گشود و در سال ۱۳۷۷ پس از یک دوره بیماری مزمن کلیوی و پس از انجام پیوند کلیه در یکی از بیمارستان‏‌های تهران از دنیا رفت.

آرامگاه این شاعر در بقعه سلیمان‌داراب رشت بنا بر وصیتش در کنار مقبره میرزا کوچک جنگلی قرار گرفته است.

Share