کشف و ضبط سوسمار ایگوانا در رشت+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در راستای پایش از مراکز نگهداری پرندگان زینتی در داخل شهر رشت ، یک سوسمار آیگوانا که به صورت غیرمجاز نگهداری می شد کشف و ضبط شد . به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان، مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رشت ، حین انجام گشت و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در راستای پایش از مراکز نگهداری پرندگان زینتی در داخل شهر رشت ، یک سوسمار آیگوانا که به صورت غیرمجاز نگهداری می شد کشف و ضبط شد .

به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان، مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رشت ، حین انجام گشت و کنترل و بررسی از پرنده فروشی های داخل شهر ، یک سوسمار ایگوآنا را که جانوری وحشی و غیر بومی است ، در مغازه شخصی کشف و ضبط نمودند .

لازم به ذکر است جانور مذکور فاقد هر گونه مجوز واردات و نگهداری از سازمان حفاظت محیط زیست می باشد و بر اساس معاهده بین المللی سایتیس ، این گونه جانوران باید از کشورهای مبدا و مقصد پروانه و مجوز دریافت کنند ، چرا که این قبیل جانوران با ورود به طبیعت یک منطقه ممکن است تغییرات عمده ای در چرخه اکولوژیکی و مسائل ژنتیکی ایجاد نمایند ، لذا به استناد ماده ۷ قانون شکار و صید ، حیوان مذکور ضبط و به اداره کل حفاظت محیط زیست منتقل شد.
هم اینک پرونده این تخلف، باستناد بند ج ماده ۱۰ قانون شکار و صید ، در حال سیر مراحل قضایی است .
۸۱۲۲۱۹۲۵۸_۶۵۹۷۷

Share