کارگردان فیلم «باغ های کندلوس» درگذشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ایرج کریمی کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و منتقد سینمای ایران امروز در اثر بیماری سرطان در ۶۲ سالگی درگذشت.  به نقل از برنا، وی فارغ‌التحصیل رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) بود. وی مترجم چندین کتاب سینمایی است . در سال ۱۳۶۹ فیلمنامه‌‌نویسی سفر جادویی ساخته ابوالحسن […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ایرج کریمی کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و منتقد سینمای ایران امروز در اثر بیماری سرطان در ۶۲ سالگی درگذشت.

c57c193619e341bbdb9654dba3a426fe_M به نقل از برنا، وی فارغ‌التحصیل رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) بود. وی مترجم چندین کتاب سینمایی است .

در سال ۱۳۶۹ فیلمنامه‌‌نویسی سفر جادویی ساخته ابوالحسن داوودی و در ۱۳۷۰، فیلمنامه‌نویسی بهترین بابای دنیا به کارگردانی داریوش فرهنگ را بر عهده گرفت. در تلویزیون با فیلم بلند آهنگ پنهان به عنوان کارگردان در سال ۱۳۷۰ آغاز به کار کرد. از کنار هم می گذریم نخستین فیلمی است که وی کارگردانی، فیلم نامه‌نویسی و تهیه‌کنندگی آن را داشته است. چند تار مو را در ۱۳۸۲ بر اساس فیلم نامه‌ای از خودش کارگردانی کرد و فیلم باغ‌های کندلوس را در سال ۱۳۸۳ با بازی محمدرضا فروتن ساخت. در سال ۱۳۸۵ نسل جادویی را کارگردانی کرد.

وی به تازگی مراحل فنی فیلم تازه‌اش نیمرخ‌ها را به پایان رسانده بود.

وی امروز ۱۱ شهریورماه سال ۱۳۹۴ بعد از چندین ماه مبارزه با بیماری سرطان درگذشت.

Share