دیارمیرزا گزارش می دهد

چراغ تاکسی بی‌سیم در شفت در حال خاموش است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بیش از ۳۰ راننده تاکسی بیسیم«۱۸۸۰» در داخل کوچه جنب فرمانداری شفت تجمع کردند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بیش از ۳۰ راننده تاکسی بیسیم«۱۸۸۰» در داخل کوچه جنب فرمانداری شفت تجمع کردند.

photo_2015-09-04_13-28-16یکی از رانندگان تاکسی در این زمینه به خبرنگار دیارمیرزا در شفت گفت: به دستور رئیس تاکسی رانی شهرستان شفت باید تاکسی های درون شهری با آرم و علایم مخصوص در جایگاه اعلام شده قرار گیرند اما در شرایط فعلی تمام تاکسی های داخلی به شکل دربستی مسافران را داخل و خارج از شهر جابجا می کنند و در این شرایط کار برای تاکسی بیسیم سخت و دشوار شده است.
یکی دیگر از رانندگان در همین زمینه گفت:مردم این شهرستان از نظر مالی توان پرداخت هزینه دربستی را ندارند و امروز این مردم بیشتر نگرانند و حقوق آنها رعایت نمی شود و مجبورند مسیرهای زیادی را در داخل شهر پیاده روی کنند و یا اینکه با موتور سیکلت جابجا می شوند.

راننده دیگری با بیان اینکه هم اکنون تاکسی شهری کار تاکسی بیسیم ۱۸۸۰ را در سطح شهرستان انجام می دهد اضافه کرد: بارها به فرمانداری , شهرداری, حمل و نقل مراجعه کردیم اما گویا در این شهر تاکسی بیسیم فراموش شده و یا در دست فراموشی است.متاسفانه راهنمایی و رانندگی با تاکسی داخل شهر همکاری می کند.
مشکلات منعکس شده اما نتیجه ای در پی نداشته است

یونس محمودی فرماندار شهرستان شفت در خصوص مشکلات تاکسی بیسیم ۱۸۸۰ گفت:با توجه به مشکلات صنفی رانندگان تاکسی بیسیم ۱۸۸۰ و جایگاه حقوقی این صنف از رانندگان و مشکلاتی در حوزه شهرداری و مدیر عامل خود دارند این مسئله برای رسیدگی هر چه بیشتر به شهرداری منعکس شده اما مشکلات آنان در تعامل با مدیر عامل مربوط مورد بررسی و رسیدگی قرار نگرفت.
فرماندار شفت تاکید کرد: با حضور اعضای شورای ترافیک , تعزیرات, راهنمایی و رانندگی در شورای ترافیک شهرستان این مسئله مجددا مطرح شد که باز هم موفقیتی به همراه نداشت و به علت عدم حصول نتیجه و عدم رسیدگی مراتب به مراجع ذیربط در استان جهت رسیدگی ارجاع داده خواهد شد.

رانندگان در ایستگاه خود قرار نمی گیرند

صفر آذری شهردار شفت در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا گفت: مشکل اصلی این رانندگان مستقر نشدن در ایستگاهی است که به آنها اعلام شده است.
وی افزود: رانندگان تاکسی بی سیم در ایستگاه و جایگاه تاکسی عمومی قرار می گیرند و با سایر رانندگان درگیر می شوند تا جایی که راهنمایی و رانندگی شهرستان مجبور است برای جلوگیری از شدت درگیری ورود کند.
شهردار شفت با بیان اینکه طبق مصوبه فرمانداری تابلوی مشخصی نصب شده است اظهار کرد: به علت عدم درآمد تاکسی عمومی داخل شهری آنها بیشتر مسافران دربستی را جابجا می کنند و این مساله مانع در آمد زایی تاکسی بیسیم ۱۸۸۰ است.
وی در پایان اظهار کرد: اگر شورای ترافیک مصوب کند که تاکسی های برون شهری در خارج از شهر استقرار یابند تا حدود زیادی مشکلات این صنف زحمت کشبرطرف می شود.

گفتنی است ۷۴ تاکسی بیسیم از سال ۸۹ در شهرستان شفت به شهروندان خدمات می دهند.

photo_2015-09-04_13-27-58 photo_2015-09-04_13-28-09

Share