از گوشه کنار سیاست در گیلان

پیام عارف به مناسبت درگذشت تاریخ شناس گیلانی/نصب تابلوی مسافت تا کربلا در تالش/جمعیت جهادی نجات بامبوی لاهیجان تشکیل شد/ نگرانی امام جمعه رودسر از افزایش خانه های مجردی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

نگرانی امام جمعه رودسر از افزایش خانه های مجردی

به گزارش رصدرودسر حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی دستجردی در جلسه شواری فرهنگ عمومی شهرستان رودسر عامل افزایش بزهکاری و رفتارهای ناهنجار را در جامعه عدم برنامه ریزی درست فرهنگی و تبیین مکتب ایرانی اسلامی در جامعه دانست.

امام جمعه شهرستان رودسر اظهار کرد: مشکلات اقتصادی و افزایش بیکاری باعث شده سن ازدواج افزایش یابد و تبعات آن در جامعه مشهود است. افزایش خانه های مجردی زنگ خطر برای مسئولین کشور است و عدم برنامه ریزی در خصوص می تواند آسیب های جبران ناپذیری به فرهنگ خانواده ایرانی وارد کند.

وی با تاکید براینکه ورود مراکز آموزشی در این موضوع که نسل جوان بعد از خانواده بیشترین زمان را در این مراکز صرف می کند الزامی است افزود: اقتصاد و فرهنگ باید کنار هم برای رفع این موضوع حرکت کنند.

پیام عارف به مناسبت درگذشت تاریخ شناس گیلانی

image19خبرآزاد نوشت:مراسم سومین روز درگذشت زنده یاد دکتر افشین پرتو،محقق و تاریخ دان برجسته گیلانی در میان استقبال وسیع و پرشور مردم سیاهکل در مسجد جامع این شهر برگزار شد.دکتر محمدرضا عارف به همین مناسبت پیام تسلیتی صادر کرد.

بسمه تعالی
انالله و اناالیه راجعون
خانواده محترم پرتو با سلام
خبر تاثربرانگیز درگذشت جناب آقای افشین پرتو که از چهره های دلسوز و زحمتکش خطه گیلان بوده اند را ناباورانه دریافت کردم.
یقین دارم ظرفیت ممتاز جانتان در برابر تقدیر خداوند متعال تسلیم است.دردها و رنج های دنیا را نیز بزرگوارانه تحمل می کنید و مطمینا در این مصیبت نیز تسلی بخش شما لطف حضرت پروردگار است که همواره به آن مستحضر بوده اید.
اینجانب مصیبت وارده را تسلیت عرض می کنم و از درگاه حضرت باری تعالی برای آن فقید سعید آمرزش و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامت مسالت می نمایم.عمرتان دراز باد.

جمعیت جهادی نجات بامبوی لاهیجان تشکیل شد

بامبوی-لیالستان-۳۰۰x230به گزارش «لاهیجان»، سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان شاهد برگزاری نخستین بزرگداشت روز جهانی بامبو در ایران و تشکیل همزمان نخستین جمعیت جهادی نجات بامبو جهت جلوگیری از نابودی این صنعت بومی و ملی در کشور بود.
ابراهیم آذرپور مسئول پژوهشکده تحقیقات، توسعه و ترویج گیاهان راهبردی سازمان بسیج دانشجویی گیلان در این باره گفت:روز جهانی بامبو هر ساله در اکثر کشورهای جهان و تمامی کشورهای بامبوخیز جشن گرفته می شود.

آذرپور از دلایل اصلی شکل گیری پژوهشکده و شالوده اساسی این حرکت را، ضرورت احیای تفکر انقلابی و مدیریت جهادی در عرصه کشاورزی دانست و گفت: چنانچه تنها همین دو اصل در جامعه کشاورزی ایران به تبلور برسد، با توجه به ظرفیت ها، شاهد شکوفایی روزافزون کشاورزی و باغداری پایدار و عدم نیاز غذایی به بیگانگان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه با رایزنی های واحد بین الملل پژوهشکده تحقیقات، توسعه و ترویج گیاهان راهبردی سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان، گزارش این بزرگداشت در سایت سازمان جهانی بامبو با تمامی کشورهای جهان به اشتراک گذاشته خواهد شد افزود:با این خبر، ایران به عنوان یک کشور با سابقه طولانی در کشت بامبو در جهان مطرح شود و پیشگام این حرکت بزرگ بسیج دانشجویی استان گیلان خواهد بود.
آذرپور با بیان اینکه جهت استمرار این حرکت مقدس و انقلابی، امروز نخستین جمعیت بامبوی کشور با نام جمعیت نجات بامبو در بدنه پژوهشکده به عنوان جمعیت پیشگام شکل گرفته است افزود: به جهان اعلام می گردد که شجره طیبه بسیج مانند همیشه در صف مقدم جهاد اقتصادی قرار دارد.

نصب تابلوی مسافت تا کربلا در تالش

به گزارش مریان خبر ، حسن محمد پور شهردار تالش در حاشیه جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان تالش در گفتگو با خبر نگار ما از نصب تابلوی مسافت تا کربلا و مشهد خبر داد .

وی خاطرنشان کرد: این تابلو با عنوان مسافت تا «مشهد ۱۲۰۰ کیلومتر و تا کربلا ۱۱۰۰ کیلومتر»  آماده گردیده و مورد تایید مسئولان ستاد بازسازی عتبات شهرستان قرار گرفته و به زودی در جلوی دانشگاه پیام نور تالش نصب خواهد .

شهردار تالش در پایان گفت : این جلساتی که برای ستاد بازسازی عتبات تشکیل می شود بهانه ای است تا ما به فکر آخرت خود باشیم و گامی هر چند کم برای اخرت خود برداشته باشیم .

Share