وزیر دادگستری:

پیام اولیه برجام اعتراف به قدرت تاثیرگذاری جمهوری اسلامی است/قدرت اقتصادی امریکا ۶۹ برابر قدرت ایران است و قدرت نظامی آنان ۱۱۰ برابر ما است/خداوند بهشت را به بها می‌دهد و نه بهانه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر دادگستری با اشاره به قدرت تاثیرگذاری ایران در دنیا، گفت: صداقت و حق گویی عامل تاثیر جمهوری اسلامی بر جهان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر دادگستری با اشاره به قدرت تاثیرگذاری ایران در دنیا، گفت: صداقت و حق گویی عامل تاثیر جمهوری اسلامی بر جهان است.

poormohamadi_3943 حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در مراسم بزرگداشت آیت‌الله طالقانی که با حضور پرشور مردم و فرزند آن مرحوم برگزار شد با بیان اینکه ایران یک درصد از جمعیت و خاک دنیا را شامل می‌شود، گفت: قدرت اقتصادی ما حدود نیم درصد جهان را شامل شده و گفته می شود قدرت اقتصادی امریکا ۶۹ برابر قدرت ایران است و قدرت نظامی آنان ۱۱۰ برابر ما است، باید سئوال شود قدرت اثرگذاری ایران در دنیا چقدر است.

 وی اظهار کرد: این تاثیرگذاری به دلیل قدرتی است که بر اساس صدق و حق گویی ایجاد شده است.

 پورمحمدی با اشاره به تاثیر صداقت ملت ایران در جهان خاطرنشان کرد: اگر دنیا این جایگاه را به ملت و کشور ما بخشیده به دلیل وجود بنیان صداقت مردم است، این انقلاب دروغ نمی گوید، امام(ره) فرمود انقلاب متعلق به مردم بوده و امروز رهبری فرمودند رای مردم حق الناس است، همه باید از رای مردم مراقبت کنیم.

 وی افزود: برای بقای این انقلاب رییس جمهور، نخست وزیر، امام جمعه ها و جوانان شهید می شوند، این انقلاب همه مردم را مانند یکدیگر می داند، اگر یک حکومتی با مردمش صادق باشد مردم نیر در شرایط سخت پای آن می ایستند، اگر بتوانیم همین سلوک و منش را که منش جاودانگی است ادامه دهیم اوضاع و مشکلات برطرف خواهد شد.

 وزیر دادگستری ادامه داد: آنچه امروز در جهان واقعی است حمایت جمهوری اسلامی از مظلومان است. ما با تروریست می جنگیم و با تندروی و انحراف مبارزه می کنیم، ملت ها این راستی و صداقت را دیده و طرفدار ما هستند.

 * پیام اولیه برجام اعتراف به قدرت تاثیرگذاری جمهوری اسلامی است

 وی با اشاره به تاثیرات برجام، گفت: هنوز برجام اجرایی نشده ولی افراد مختلف از امضای آن ترسیده و می گویند ما از قدرت ایران می ترسیم، همین رفت و آمدها، گفت‌وگوها یک اعتراف جهانی است، اینها به کشور می آیند و پیام اولیه برجام اعتراف به قدرت تاثیر گذاری جمهوری اسلامی است.

 پور محمدی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در رابطه مبارزه با استکبار، گفت: مگر فردی جز ایشان می تواند این‌گونه علیه استکبار سخن بگوید.

 وی در ادامه سخنان خود، اظهار کرد: ما این قدرت استکبار را به چالش کشیده ایم، برخی حمله نظامی به ایران را پیشنهاد می دهند، ولی مسئولان امنیتی و رییس جمهور امریکا اعتقاد دارند این فکر یک توهم است، ملت با صداقت خود به قدرت لایزال الهی متصل شده اند، مردم از آیت الله طالقانی صداقت دیدند و گفتند ما به دنبال آرمان تو می آییم، مردم در امام(ره) و رهبری صداقت و راستی دیدند.

 وزیر دادگستری با بیان اینکه دولتمردان باید از این تجربه تاریخی عبرت گیرند، گفت: ما نیز باید با مردم صادق باشیم. مسئولان باید بدانند لطف و محبت مردم نسبت به آنها توفیقی است که نصیب ما شده است.

 * آیت‌الله طالقانی ابوذر زمان بود

 وی با اشاره به اظهارات امام راحل(ره) برای معرفی آیت‌الله طالقانی، گفت: بر اساس فرموده امام(ره) آیت‌الله طالقانی برای اسلام مانند ابوذر و زبانش چون شمشیر مالک‌اشتر بود.

 پورمحمدی افزود: دلیل این صفات از طرف امام راحل چیست، زبان ابزار نطق است و خداوند منت قرار داده که انسان را ناطق آفریده، برخی تفاوت انسان با حیوان را ناطق بودن او می‌دانند، ویژگی برجسته آیت الله طالقانی زبان گویای ایشان بود.

 وزیر دادگستری با اشاره به صفات مرحوم طالقانی، بیان کرد: وی انسانی خوش بیان، خوش قلم، مجتهد، صاحب بیان گویا بود، یک ویژگی دیگر ایشان پاکی و صداقت بود، زبان ابوذر زبان صدق و حقیقت بود از زبان وی همه ظالمان می ترسیدند، ظالمانی که به ناحق بر گرده مسلمین سوار شده بودند، ابوذر در مقابل کسانی که حق مردم را گرفته، قدرت مالی داشته و بر امت ستم می کردند ایستاد، شمشیر مالک نیز در دفاع از مظلومین معروف بود.

 وی افزود: آیت الله طالقانی به‌حق نماد این دو صفت بود، استواری در بیان حقایق و نترسیدن از صفات برجسته او بود. آیت الله طالقانی وظیفه خود را به خوبی می شناخت و زندان، تبعید و شکنجه اراده وی را متزلزل نکرد.

 پورمحمدی با اشاره به بیانات قرآن کریم در رابطه با افرادی که در پیمان خود ثابت قدم هستند، تصریح کرد: بر اساس آیات قرآن در میان مومنین افرادی هستند که بر پیمان خود باقی می مانند، پیمان یعنی حق پرستی، حق شناسی، دفاع از مظلوم، مبارزه با ظلم ومبارزه با پستی ها.

 وی افزود: خداوند بهشت را به بها می‌دهد و نه بهانه، چنانچه شهید بهشتی بیان کردند خدا بهشت را به پاکی و صداقت می دهد.

 وزیر دادگستری با اشاره به جایگاه صداقت در قرآن، اظهار کرد: قرآن می فرماید برجستگی حضرت ابراهیم(ع) صداقت، راستی و درستی وی بود، خداوند به دلیل این صداقت منصب امامت را به او اهداء کرد، حضرت اسماعیل(ع) نیز این‌ چنین بود، زمانی که خداوند بخواهد از بندگان خویش قدردانی و یادآوری کند به صداقت آنان اعتراف می کند، امام راحل(ره) نیز به صداقت و پایداری آیت الله طالقانی اعتراف کردند.

 وی ادامه داد: اگر انقلاب به این جایگاه رسیده برای این است که چنین انسان های بزرگ مرد، هستی خود را در راهش قربانی کرده اند.

/ایسنا

Share