استاندار گيلان در مراسم بهره برداری طرح های زیرساختی بندر انزلي

پروازهای داخلی فرودگاه رشت بسیار اندک است/ساخت ایستگاه راه آهن در نزدیک رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده عالی دولت در گیلان بر توسعه پروازهای فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت تاکید کرد و افزود : با توجه به امکانات خوب موجود در این فرودگاه متاسفانه پروازهای داخلی آن بسیار اندک است که در جهت توسعه این بخش نیازمند حمایت وزارت راه و شهرسازی هستیم .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در مراسم بهره برداری طرح های زیرساختی بندر انزلی که با حضور وزیر راه وشهرسازی انجام شد بر ضرورت توسعه گردشگری در انزلی تاکید کرد و افزود : از ظرفیت بندر انزلی در بخش گردشگری به خوبی بهره گرفته نشده است و این شهرستان از مظلومت هایی در این بخش برخوردار است . IMG_7394
دکتر نجفی با اشاره به سابقه دیرینه انزلی در بخش گردشگری با بیان اینکه در حدود ۵۰ سال پیش زمانی که این شهرستان از فرصت گردشگری برخوردار بود در هیچ بندری جز بندر روسیه این فرصت وجود نداشت خاطر نشان کرد : متاسفانه در این شهرستان مکان مناسبی که مردم بتوانند حتی مدت کوتاهی را در آن اسکان داشته باشد وجود ندارد که نیازمند حمایت لازم در این بخش هستیم .
دکتر نجفی بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های دریا تاکید کرد با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص بهره گیری از دریا اظهار داشت : معظم له تاکید داشتند که از فرصت ، منابع و ثروت های دریا استفاده نشده است و اینبیانات ایشان تکلیف را برما مشخص نموده که باید با تمام توان در این راستا تلاش کنیم .
استاندار گیلان با اشاره به سفر پر خیر و برکت دکتر روحانی به گیلان و دستورات خوب ایشان در خصوص بهره گیری بیشتر از ذخائر دریا ، توسعه پرورش ماهی در قفس، پرداخت بدهی پره های صیادی و توسعه راه ارتباطی احداث راه آهن را از خواسته های دیرینه مردم گیلان دانست و از اتمام این خط ریلی در پایان سال ۹۵ خبر داد و افزود : در طراحی ایستگاه راه آهن رشت این ایستگاه با فاصله ۱۰ کیلومتری از رشت در نظر گرفته شده بود اما این ایستگاه در فاصله نزدیکتر در شهر رشت ساخته می شود.
استاندار گیلان بر ضرورت اجرای کنار گذر تالش – بندر انزلی و لنگرود تاکید کرد و افزود : اجرای کنار گذر در برنامه وزرات راه و شهرسازی قرار دارد و در سفر رییس جمهور به گیلان نیز به آن تاکید شده است .
نماینده عالی دولت در گیلان بر توسعه پروازهای فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت تاکید کرد و افزود : با توجه به امکانات خوب موجود در این فرودگاه متاسفانه پروازهای داخلی آن بسیار اندک است که در جهت توسعه این بخش نیازمند حمایت وزارت راه و شهرسازی هستیم .
دکتر نجفی با اشاره به مشکلات مسکن مهر با بیان اینکه واقف هستیم در زمان شروع به کار دولت تدبیر و امید مسکن مهر در کشور تنها ۴۰ درصد انجام شده بود افزود : پیشرفت پروژه مسکن مهر گیلان در سطح ۷۱ درصد است .
وی افزایش تسهیلات ۲۵میلیون تومانی به ۳۰ میلیون تومان برای شش هزار نفر باقی مانده ، احداث تصفیه خانه فاضلاب و ایجاد زیرساخت های لازم و احداث پست های برق ، گاز ، مخابرات و آب در پروژه مسکن مهر گیلان را از جمله درخواست های استان برشمرد و افزود : برای انجام این طرح ها حدود ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که نیازمند حمایت وزارت مسکن و شهرسازی در این زمینه هستیم .
دکتر نجفی با قدردانی از عملکرد راه و شهرسازی گیلان تصریحکرد : امیدواریم بتوانیم دل مردم را شاد کنیم و خواسته های مشروع آنان را به سرانجام رسانیم .

Share