دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در نشست بازآفرینی شهر رشت

وقتی متوجه شدم عمر متوسط شهرداران در رشت ۷ ماه است تعجب کردم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نصیری قیداری بر لزوم تجدید نظر در خصوص تغییر زود هنگام شهرداران رشت تاکید کرد و گفت: باید به شهردار فرصت داد تا در زمان معقول پروژه های خود را به انجام برساند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشست بازآفرینی شهر رشت صبح امروز با حضور هیات عالی یونسکو در ساختمان تاریخی شهرداری رشت برگزار شد.

نصیری قیداریبه گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت ,سعدالله نصیری قیداری دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران در این نشست  با بیان اینکه شهرداری به دلیل ارتباط مستقیم با مردم بسیار مهم تر از سایر ارگان ها است و بنابراین مکان سخت و پیچیده ای برای کار است ,گفت: هر چقدر زمان می گذرد و تحولات صورت می گیرد تلاش ما برای حل معضلات باید بیشتر شود و بدون تفکر و برنامه ریزی و علم حل این مشکلات غیر ممکن است.
وی ادامه داد: آقای ثابت قدم وقتی برای دومین بار انتخاب می شود این موضوع دارای معنی است زیرا وقتی فردی برای سمتی انتخاب می شود به طور آزمایشی کار می کند و اگر کار را به درستی انجام دهد بار دیگر مردم و شورای شهر به دنبال او می آیند.
نصیری بر ضرورت تغییر نگاه به شهرداری تاکید کرد و گفت: دوره ای که شهرداری آب می ریخت، آسفالت می کرد و زباله های شهر را جمع آوری می کرد گذشته است و امروزه شهرداری از فاز اجتماعی درآمده و تبدیل به نهاد علمی-اجتماعی شده است.
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ادامه گفت:وقتی دیشب متوجه شدم که عمر متوسط شهرداران در رشت ۷ ماه است تعجب کردم که چگونه می شود روال و برنامه های شهرداری رشت ادامه پیدا کند و خللی در کارها ایجاد نشود که در نهایت به این جواب رسیدم که شهرداری رشت توانسته است خود را به جایگاه اجتماعی-علمی لازم برساند.
نصیری قیداری بر لزوم تجدید نظر در خصوص تغییر زود هنگام شهرداران رشت تاکید کرد و گفت: باید به شهردار فرصت داد تا در زمان معقول پروژه های خود را به انجام برساند.
وی پتانسیل استان گیلان را به عنوان یک استان خوشنام در سطح کشور بالا دانست و تصریح کرد: باید در آمارهای ارائه شده تأمل صورت گیرد و این موضوع در سطح کشور نیز موجود است و ما نمی توانیم با این آمارها انتظار صلح پایدار داشته باشیم.

نصیری قیداری پروژه بازآفرینی را کار بسیار درستی دانست و افزود:نباید فکر کنیم کاری که گذشتگان ما انجام داده اند ایراد دارد و آن را تغییر می دهیم.

وی ادامه داد: طبق آماری که بنده دارم ۸۰ درصد راه های کشور بر روی راه های قدیمی ساخته شده اند و ۲۰ درصد جدیداً ساخته شده اند که اکثر مشکلات ما در زمینه راه در این ۲۰ درصد است.
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران خطاب به جمع گفت:«آیا فکر می کنید گذشتگان ما به صورت دیمی عمل می کردند؟»اگر اینگونه بود شهر با یک کدخدا چگونه اداره می شد!؟ واقعیت امر این است که دلیلی ندارد که ما هویت خود را در تحولات بهم بزنیم.

نصیری قیداری مدیریت شهری را یک علم دانست و تصریح کرد: مکان یابی یکی از مهم ترین مسائل در مدیریت شهری است که باید به شدت در آن دقت کرد.

وی تصریح کرد: برنامه های زیبایی که آقای ثابت قدم ارائه کرده اند نشان دهنده ی این است که حتما مشاوران خوبی دارند و مانند زمان ابوریحان بیرونی نمی شود که یک نفر هم منجم باشد هم ریاضی دان و… بنابراین همه باید همدیگر را تحمل کنیم و درک کنیم و باهم مشورت کنیم. مگر رسول خدا به مشاور نیاز نداشت!؟

نصیری قیداری با بیان اینکه یونسکو یک سازمان مستقل از سیاست است, گفت: بحث بازآفرینی از مهمترین مسئولیت های یونسکو است. هرکار صنعتی که صورت می گیرد به محیط زیست آسیب می رساند اما بحث گردشگری نه تنها به محیط زیست آسیب نمی رساند بلکه به حفظ محیط زیست و میراث فرهنگی کمک می کند.

نصیری در پایان گفت: آماده کمک به برنامه های خوب شهرداری رشت هستم و کمیته سه نفره متشکل از بنده و خانم مهنام و همچنین یک نماینده از شهردار پیگیر برنامه کاری رشت خواهیم شد.

Share