عباس صابر

وزیر راه به قوانین شوراها اشرافیت ندارد/حاضرم کدهای مربوط به اینکه عضویت در شورا اشتغال محسوب نمی‌شود را در اختیار وزیر قرار دهم تا کاملاً مطالعه کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو نظام‌مهندسی ساختمان گیلان گفت: اظهارات وزیر راه مبنی بر اینکه اجرا و نظارت نمی‌تواند همراه باشد به دلیل عدم اشرافیت وی درباره قوانین شوراهای اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عباس صابر امشب در جمع اعضای شورای اسلامی شهر رشت اظهار کرد: اخیراً مطالبی از سوی وزیر راه و شهرسازی مطرح شد مبنی بر اینکه مهندسان عضو شوراهای اسلامی شهر اجازه کاندیدا شدن در انتخابات نظام مهندسی کشور را ندارند.

saber_9179وی با اشاره به قانون شوراهای اسلامی تصریح کرد: در قانون شوراها آمده است که شورا، شغل محسوب نمی‌شود و شوراها بر عملکرد شهرداری‌ها تنها نظارت می‌کنند.

عضو نظام‌مهندسی ساختمان گیلان گفت: اظهارات وزیر راه مبنی بر اینکه اجرا و نظارت نمی‌تواند همراه باشد به دلیل عدم اشرافیت وی درباره قوانین شوراهای اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه حضور در شوراهای اسلامی به معنای اشتغال در شورا نیست، متذکر شد: اگر لازم باشد حاضرم کدهای مربوط به اینکه عضویت در شوراهای اسلامی اشتغال محسوب نمی‌شود را در اختیار وزیر راه و شهرسازی قرار دهم تا کاملاً مطالعه کند.

صابر تصریح کرد: به‌زودی نامه‌ای را برای بررسی و تغییر نظر وزیر برای استاندار گیلان، فرماندار و مدیر کل راه و شهرسازی ارسال و اعتراض خود را اعلام می‌کنیم.

 برخی از اعضای فعلی شورای اسلامی شهر رشت از جمله مهندسان و عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان هستند.

/فارس

Share