از گوشه کنار سیاست در گیلان

واکنش نماینده رشت به اظهارات عجیب رسایی/کلمه ای که باعث خنده مسئولین لاهیجان شد/۳ مدرسه در گیلان با یک دانش‌آموز اداره می‌شود/مردم و مسئولین آستین ها را در لونک بالا زدند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

مردم و مسئولین آستین ها را در لونک بالا زدند

جمعی از دوستداران محیط زیست با حضور در محور لونک به سیاهکل، این محور را از زباله پاکسازی کردند.

واکنش نماینده رشت به اظهارات رسایی

حمید رسایی نماینده تهران گفته است « لایحه برجام و رسیدگی به طرح عدم کفایت سیاسی روحانی به عنوان تنها کارهای عقب مانده مجلس هستند.»
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده رشت در مجلس نهم در باره صحبت‌های اخیر این نماینده پایداری مجلس به آفتاب یزد می‌گوید: “کسی که این حرف‌ها را مطرح می‌کند در واقع ادبیات مجلس را بلد نیست. نماینده‌ای این صحبت‌ها را کرده است که در زمان رئیس جمهوری سابق یک بار نگفت این شخص کفایت ندارد ولی امروز از کسی انتقاد می‌کند که پرورش یافته مکتب امام است. »
وی ادامه می‌دهد:”آیا نماینده‌ای که اینگونه صحبت می‌کند در راستای خواست دشمنان گام برنمی‌دارد؟! به‌نظرم این عده کسانی هستند که نمی‌خواهند شادی مردم را ببینند و به دنبال اهداف سیاسی خود هستند ولی مردم هرگز با آن‌ها همراهی نخواهند کرد.»
وی می‌افزاید:”مثلا در تجمعی که دو روز پیش، طرفداران این طیف مقابل مجلس انجام دادند ماشمردیم که این تجمع کمتر از ۱۱۰ نفر بود. یعنی آنها با تمام لشکرکشی احزاب و گروه‌ها و رسانه‌های خود فقط همین تعداد را جمع کردند. »
این نماینده تاکید می‌کند:« کسانی که این حرف را می‌زنند همانهایی هستند که ۸ سال قرص سکوت خورده بودند.»
جعفرزاده ادامه می‌دهد: «حالا که شرایط ایران بهبود یافته و درحال رشد هستیم این افراد مخالف نمی‌توانند ببینند که می‌شود در این کشور کار کرد آنها نمی‌توانند باور کنند که می‌توان بدون دعوا و تنش چهره واقعی ایران را به نمایش گذاشت.»
نماینده رشت اضافه می‌کند: “عده‌ای از این توافق ضربه خوردند بالاخره نانخانه‌ای برایشان باز شده بود و از تحریم استفاده می‌کردند، آن هم در زمانی که مردم داشتند سختی می‌کشیدند، درحال حاضر برجام باعث می‌شود نان این افراد آجر شود شما چه انتظاری از این افراد دارید، اینها تمام بازار کسب و کارشان
به هم خورده است مطمئن باشید که برای همین هیچ‌گاه برای دولت کف و سوت نمی‌زنند بلکه فریاد می‌کشند، شک نکنید.»
جعفرزاده می‌گوید:«این عده صحبت از عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور را می‌کنند، بالاخره دولت دارد مسیر خودش را می‌رود و توجهی به این مسائل ندارد. اما زمانی که نفت بشکه‌ای ۱۴۰ دلار فروخته می‌شد این عده سکوت کرده بودند در آن زمان این پول‌ها در تجمعات و سخنرانی‌ها و برای دست و سوت‌زدن‌ها استفاده می‌شد، هیچ نظامی بر اقتصاد کشور حکمفرما نبود».
این نماینده مجلس نهم اضافه می‌کند:«مجلس نمی‌تواند به دولت فشار بیاورد. این موضوع هم خیلی تمسخرآمیز است که ما یک توافق را تبدیل به قانون در کشورمان کنیم. در هیچ جای دنیا این اتفاق نمی‌افتد، جالب آنجاست گروهی هم برای کمیسیون بررسی برجام انتخاب شده اند که بالای ۹۰ درصد آن مخالف توافق هستند این یعنی چه؟ پس از الان توافق رد است، متن رد توافقنامه تنظیم شده ا ست. اگر هم قرار باشد توافق بررسی شود بهتر است مجلس دهم این کار را بکند.»

۳ مدرسه در گیلان با یک دانش‌آموز اداره می‌شود

به گزارش فارس , حاجتی مبارزه با بی‌سوادی را از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش گیلان عنوان کرد و متذکر شد: سه مدرسه در گیلان هر کدام با یک دانش‌آموز و یک معلم اداره می‌شود.

وی گفت:  ۱۳۳ مدرسه دارای ۱ تا ۵ نفر است که بیشتر در نقاط روستایی و صعب‌العبور قرار دارد و این امر تلاش برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در مناطق دورافتاده و جلوگیری از بازماندن حتی یک دانش‌آموز از تحصیل است.

مدیر‌کل آموزش و پرورش گیلان در پایان جمعیت دانش‌آموزی این استان را با رشد منفی عنوان کرد و یادآور شد: بر خلاف استان‌های دیگر، گیلان با رشد منفی جمعیت دانش‌آموزی مواجه است.

کلمه ای که باعث خنده مسئولین لاهیجان شد

به گزارش «لاهیجان» ، سیاسیون در تصور مردم عادی انسان‌های غیر قابل انعطاف، خشک و بدون هیچ جذابیتی هستند، انسان‌هایی که فقط کار می‌کنند، تصمیم می‌گیرند و بحث‌های سیاسی می‌کنند. مردم عادی تصور می‌کنند که در جلسه‌های سیاسیون تنها سخن‌های جدی رد و بدل می‌شود و هیچ سخن طنز آمیزی رد و بدل نمی‌شود.

اما در مراسم کلنگ زنی خانه عالم لاهیجان امام جمعه جوان این شهرستان با مطایبه ای درباره آینده این پروژه فضای جلسه رسمی را دوستانه و شاد کرد.

امام جمعه لاهیجان در سخنرانی پیش از شروع کلنگ زنی خانه عالم این شهر گفت:شاید این خانه نصیب ما نشود که پس از چند ثانیه و سکوت مسئولین نسبت به این موضوع در مطایبه ظریفی از حاضرین خواست که حداقل بگویند«خدانکند».

همین یک کلمه کافی بود که جو رسمی جلسه با حضور آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان به کلی دگرگون شود و همه حاضرین به مدت سی ثانیه با صدای بلند بخندند.

آیت الله قربانی هم پس از این سخنرانی با همان لبخند همیشگی با خنده به امام جمعه لاهیجان گفت:اگر شما فوت کنید یک مقبره بزرگ در همین مکان برای شما خواهیم ساخت.

Share