با ارسال متنی

واکنش رییس سابق سازمان نظام مهندسی گیلان درباره شبهات مدرک تحصیلی اش

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،هادی الماسی رییس سابق سازمان نظام مهندسی سرانجام درباره شبهات مطرح شده در مورد مدرک تحصیلی اش پاسخ داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،هادی الماسی رییس سابق سازمان نظام مهندسی سرانجام درباره شبهات مطرح شده در مورد مدرک تحصیلی اش پاسخ داد.image

خبر آزاد نوشت: مطلب زیر عینا از صفحات مجازی نقل میشود.

بسمه تعالی
شب گذشته تعدادی از آقایان مهندسین روی مدرک تحصیلی بنده و تایید آن توسط دستگاه نظارت بحث داشتند.
بنده بنا نداشتم جهت پاسخ‌گویی وارد فضای مجازی شوم ولی در نهایت فکر کردم که بهتر است مواردی را اشاره کنم آنهم نه در پاسخ به مخالفین، چون میدانم آقایان، مخالفین قسم خورده حضور بنده در نظام هستند، هرگز هم بنا ندارند قانع شوند. قطعا در پاسخ بنده چندین صفحه دیگر می نویسند. این موارد را صرفا برای سایر مهندسین گروه که همیشه با روش تعادلی و منطقی قضایا را پیگیری می کنند آورده ام و قضاوت را هم به عهده همان آنها میگذارم و پاسخ مجدد هم نمی دهم:
۱- عنوان مدرک تحصیلی بنده، آموزش فنی ساختمان است نه دبیری، گرچه دبیری هم مشکل ندارد که بحث آن را جای دیگر میکنیم.
۲- رشته آموزش فنی ساختمان در تمام شش دوره گذشته عضو هیات مدیره و حتی شورای مرکزی در استانهای مختلف داشته است و مدارک تحصیلی رشته مذکور مورد تایید بوده است. از جمله دو دوره گذشته خودم بودم.
۳- عنوان می شود که چنین عنوانی در ماده ۶ قانون نداریم بنده تایید میکنم ولی آیا عنوان (ساختمان، سازه، مکانیک سیالات، برق و قدرت و…) داریم؟ چرا این رشته ها تایید شده اند؟ برای اینکه عنوان رشته های ماده ۶ قانون با رشته های دانشگاهی گذشته و فعلی مطابقت ندارد لذا به ناچار از مصوبات کمیسیون هم ارزی و اختیارات ماده ۱۲۳ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی وزیر محترم راه و شهرسازی استفاده شده است وگرنه بعضی از رشته ها اصولا نمی توانستند کاندید داشته باشند. رشته بنده هم مسیر مراحل قانونی فوق را طی کرده است.
۴- بنده اولین پروانه اشتغال خودم را در سال ۶۸ یعنی ۲۶ سال قبل گرفتم با کد عمران و روی پروانه بنده قید شده است که این پروانه به اتکا نامه شماره… مورخه… وزارت فرهنگ و آموزش عالی صادر شده است یعنی فراتر از کمیسیون هم ارزی وزارت علوم به عنوان بالاترین مرجع تشخیص تحصیلات دانشگاهی مدرک بنده را عین عمران تشخیص داده است.
۵- بنده در موقع گرفتن پروانه اشتغال با کد اصلی و همانطور ارتقا آن، هیچگونه واحد کسری نگذرانده ام (برخلاف سایر رشته های مرتبط) چون کلیه واحدهای گذرانده شده رشته عمران را گذرانده بودم.
۶- در انتها ماده ۷ قانون اعلام می شود که مهندسین مرتبط از نظر حجم، میزان و… کار محوله نمی توانند همطراز رشته های اصلی باشند در صورتی که بنده دقیقا همطراز بالاترین پروانه اشتغال رشته عمران فعالیت میکنم و هیچگونه محدودیتی در پروانه ندارم و پروانه اشتغال پایه ۱ طرح، نظارت و اجرا را دارم.
۷- چطور زمانی که آقای وزیر، عدم حضور کارکنان دستگاههای… صادر کردند مهندسین غیرشاغل در دستگاههای مذکور هورا کشیدند و می پسندند چون تعدادی از رقبا از صحنه خارج شدند ولی همین وزیر برای مدرک تحصیلی آموزش فنی ساختمان الماسی از اختیارات محوله استفاده کردند هو میشود؟ ( با پوزش از محضر آقای وزیر)
هادی الماسی

Share