حجت الاسلام جدائی در خطبه های نماز جمعه بخش اسالم

وارد برخی ادارات که می‌شوی یاد زمان شاه می‌افتی/نباید اجازه دهیم برجام وسیله ای برای نفوذ آمریکا در کشور شود/اتوبان اسالم فاقد روشنایی است اما مجدداً آسفالت می‌شود!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام و المسلمین جدائی به استراتژی نفوذ دشمن در ایران اشاره کرد و گفت:دشمن درصدد است از طریق برجام، علاوه بر حوزه هسته ای در سایر ارکان داخلی ایران هم نفوذ کند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام و المسلمین جدائی در خطبه های نماز جمعه بخش اسالم به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در جمع اقشار مختلف مردم اشاره کرد و افزود: بعضی از ادارات ما آن قدر از وجود جوان های ارزشی، مومن و انقلابی خالی شده است که وقتی وارد اداره می شوی بعد از ۳۶ سال از انقلاب ، چهره هایی را می بینی که یاد زمان شاه می افتی!
jodaeiiqttjjb
امام جمعه اسالم اضافه کرد:وقتی برخوردها را می بینی ، دوران طاغوت در مقابل چشمانت، تجسم می شود.وقتی با آن ها صحبت می کنی متوجه می شوی که آن قدر با مسائل اسلامی و معارف الهی بیگانه اند که شاخ در می آوری. بعضی ها در عمرشان نماز جمعه را تجربه نکرده اند بعضی ها در عمرشان یک بار هم دعای ندبه نخوانده اند.امروز این ها در رأس قرار گرفته اند وجوانان مومن و حزب الهی و ارزشی و فوق لیسانس ما را به سپوری هم قبول نمی کنند .این تذهبون به کجا می رویم ما؟

حجت الاسلام و المسلمین جدائی به استراتژی نفوذ دشمن در ایران اشاره کرد و گفت:دشمن درصدد است از طریق برجام، علاوه بر حوزه هسته ای در سایر ارکان داخلی ایران هم نفوذ کند.و عده ای هم در داخل، هم صدا با غربی ها، زمینه را برای آنان فراهم می کنند و فرش های قرمز را برای تحریم کننده های بی منطق و بی و انصاف پهن می کنند.ما باید طبق فرمایش آقا اوّل دست دشمن را بخوانیم بعد براساس آن برنامه ریزی کنیم.

نباید اجازه دهیم برجام وسیله ای برای نفوذ آمریکا در کشور شود

وی استراتژی اول دشمنان را ایجاد اختلاف دانست و یادآور شد:استراتژی دوم آن ها نفوذ است.آن ها می خواهند آبروی از دست رفته شان را برگردانند و فکر می کنند با این توافق، زمینه فراهم شده است.در حالی که مذاکرات ما فقط در موضوع هسته ای بود و در موضوعات دیگر با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد.ولی آن ها علاوه بر نفوذ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در مسائل امنیتی هم می خواهند نفوذ کنند.
جدایی افزود:آمریکایی ها وقتی از براندازی نظام و راه حمله نظامی نا امید شدند امروز بر اندازی نرم را دنبال می کنند.در این راستا، تلاش می کنند از طریق ایجاد نارضایتی به وسیله تحریم های اقتصادی بین ملت و نظام گسست ایجاد کنند.آن ها می خواهند القا کنند که سختی های شما در معیشت به خاطر اتخاذ سیاست های نادرست رهبران شما در دشمن ستیزی است.
امام جمعه اسالم با بیان اینکه آمریکا برای نفوذ در سیاست داخلی ایران، تلاش می کند افراد جامعه را به دسته های مختلف تقسیم کند, اضافه کرد: مخالفین رابطه با آمریکا را تندرو و افراطی خطاب می کنند و دیگران را تجدید نظر طلب.به ما القا می کند که شما توانایی مدیریت کشورتان را ندارید و الگویی که برای اداره کشور انتخاب کرده اید (اسلام) کار آمد نیست و باید از الگوی لیبرال دموکراسی ما پیروی کنید.
عده ای هم در داخل در راستای سیاست استکباری آن ها گفتند:« ما به جز آبگوشت بزباش و قرمه سبزی در هیچ تکنولوژی صنعتی، نسبت به جهان برنری نداریم.»

حجت الاسلام جدایی به تلاش فرهنگی آمریکا، برای آوردن مظاهر ارزش ها و فرهنگ غربی به جامعه اشاره کرد و گفت:مک دونالد اگرچه در ظاهر یک فست فود ساده به نظر می رسد اما نماد زندگی آمریکایی است و هنگامی که مک دونالد به ایران بیاد، ارزش های آمریکایی را هم با خود خواهد آورد.آن ها می خواهند با ترویج مظاهر تمدن غربی در کشور، کم کم ارزش های اسلامی را به حاشیه ببرند و بگویند مردم ایران دیگر خسته شده اند.

وی افزود:می خواهند اقتصاد کشورمان را به بهانه آوردن سرمایه گزاری خارجی و حل مشکلات به دست غربی ها بسپارند و تولیدات داخلی را تعطیل کنند.در تعامل با شرکت های اقتصادی خارجی اگر دقت نشود، شریان اقتصادی کشور از دستمان در خواهد رفت. نباید اجازه بدهیم برجام وسیله ای برای نفوذ آمریکا در کشور شود.

با ساخت فیلم های بی محتوا سینما را به تعطیلی نکشانید

امام جمعه اسالم با بیان اینکه انصاف نیست بخاطر یکسری فیلم های کم محتوا و ضد ارزشی و صرفاً موضوع های کپی شده غربی و مفهوم های انحرافی، کل سینما را زیر سؤال ببریم یاداور شد:در تاریخ انقلاب اسلامی، سینمای بعد از انقلاب انصافاً حرکت ها و گام های ارزشی، فرهنگی و دینی بزرگی را برداشته است و فیلم های بسیار فاخر و تأثیر گذار خلق کرده و تاثیرات معنوی شدیدی بر کل جامعه داشته است.
حجت الاسلام جدائی به اکران فیلم محمد رسول الله (ص) در سینما های کشور اشاره کرد و افزود:اهالی سینما همگی باید قبول کنند که جامعه ایرانی جامعه دینی با گرایش های زیبای معنوی است و از الگو های غربی تنفّر دارند،وبنابراین سعی کنند با ساخت فیلم های بی محتوا، سینما را به تعطیلی و ورشکستگی نکشانند.

خیابانی که سالم است چرا دوباره آسفالت می شود؟

وی با بیان اینکه به لطف الهی و با تلاش و پیگیری مسئولان عزیز این روز ها شاهد آسفالت اتوبان ها و معابر عمومی هستیم تصریح کرد:سؤالی که برای عموم مردم ایجاد شده این است که اتوبان اسالم که کاملاً سالم بوده و هیچ عیب و نقصی نداشته، چرا مجدداً آسفالت می شود؟ در حالی که صد متر آن طرف تر خیابانی از آسفالت بسیار خراب و نامناسب برخوردار است و هیچ آسفالتی در آن نقطه صورت نمی گیرد.
جدائی اضافه کرد:امیدوارم مسئولین امر جواب قانع کننده ای برای این موضوع ارائه بدهند، چرا که یکی از بزرگ ترین مشکلات ما در شهر موضوع آسفالت خیابان ها و کوچه هاست.کوچه های زیادی در اسالم هست که از اول تاریخ بشریت تا الان یک بار هم آسفالت نشده اند اما در بعضی مناطق پشت سر هم، سال به سال آسفالت، نو می شود، آیا این کار ها، مطابق با تدبیر است؟ منطقی پشتش خوابیده؟ یا صرفاً به دلایل نامعلوم دارد انجام می شود؟
امام جمعه اسالم با بیان اینکه از یک سو اتوبانی که آسفالت تمیز و سالمی دارد را مجدداً آسفالت می کنند اما از سوی دیگر همان اتوبان فاقد روشنایی است, تصریح کرد: وقتی شب رانندگی می کنی چون چراغ ندارد، هر لحظه اگر غفلت کنی، به جدول های وسط اتوبان اصابت می کنی ! اگر ما به فکر امنیّت جانی مردم و مسافرین هستیم بایستی تیر برق و روشنایی اتوبان اسالم را در اولویّت قرار بدهیم نه آسفالت اش.
وی در پایان گفت:از مسئولین امر خواهش می کنم یک شب خودشان رانندگی کنند تا آن چه را می گویم به عینه ببینند و خطر را حسّ کنند.

Share