در نشست مدیریت شهری رشت با مدیرکل صداوسیمای گیلان عنوان شد

نیکومنش:«ثابت قدم» با پشتکار خود, امید را به رشت و شهروندان بازگرداند/طلوعی:نگاه تحول گرایانه شهردار رشت, ارزشمند است/تاکید ثابت قدم بر اقتصاد گردشگری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نیکومنش گفت: ثابت قدم امیدواری را به شهر و شهروندان این شهر باز گرداند و با پشتکاری که در ایشان وجود دارد ما در هر گوشه ای از این شهر شاهد تلاش و کوشش ویژه ای هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست شهردار رشت با مدیرکل صدا و سیمای گیلان به منظور توسعه ارتباط بین این دو نهاد ،با حضور جمعی از مدیران ارشد صدا و سیمای گیلان و شهرداری رشت برگزار شد.

۰۱۰۰۱به نقل از روابط عمومی شهرداری رشت , سیدمحمدعلی ثابت قدم با اشاره به اینکه نقش صدا و سیما در توسعه شهری نقش بی بدلیلی است, اظهار داشت : تحولات مبتنی بر تفکر است که بین مردم و مسئولین اتفاق می افتد و این امر تنها با یک اطلاع رسانی صرف صورت نمی گیرد و تنها در یک بستر مشترک و همسو می توانیم کارهای خوبی را انجام دهیم که تحول گرا و ساختار شکن باشد.

وی در تشریح برنامه استراتژیک توسعه و تحول شهر رشت ,گفت :در رشت، ۵ منطقه ،۱۵شهرداری و ۵۵ محله داریم که فاصله طبقاتی قابل ملاحظه ای در مناطق مختلف شاهد هستیم .

ثابت قدم با اشاره به اینکه توجه به اقتصاد گردشگری اصل مهمی در  توسعه شهر رشت است افزود : توسعه شهر رشت بر گردشگری مبتنی است و ارتقای سطح  زندگی ، کمی و کیفی در این شهر به اقتصاد مرتبط می باشد و اقتصاد گردشگری نقش مهمی دراین شهر دارد .

شهردار رشت خاطر نشان کرد : باید بازار اقتصادی معنا داری در شهر رشت ایجاد کنیم و باز آفرینی شهری را در دستور کار خود قرار دهیم  .

  نیکومنش:«ثابت قدم» امید را به رشت بازگردانید

۰۱۰۰۴در ادامه مظفر نیکومنش سخنگوی شورا ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت : دکتر ثابت قدم امیدواری را به شهر و شهروندان این شهر باز گرداند و با پشتکاری که در ایشان وجود دارد ما در هر گوشه ای از این شهر شاهد تلاش و کوشش ویژه ای هستیم.

وی افزود : ما اعضای شورا هم خواستار خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم این شهر هستیم و تا زمانی که شهردار در راستای خدمت رسانی درست برای مردم این شهر گام بردارد در کنار او خواهیم بود .

  دکتر جباری مشاور عالی شهردار نیز در خصوص شهر رشت تصریح کرد : تصویر کلی که در شهر رشت می بینیم به هم ریختگی و توسعه نامتقارن در این شهر است ؛  نه تنها کالبد شهر بلکه روان این شهر هم دچار بهم ریختگی می باشد و آمار های بالای آسیب های اجتماعی در این شهر خود نشان از بهم ریختگی روانی در آن دارد.

دکتر جباری همچنین با ارائه آمار تحلیلی سال های ۸۷ تا ۹۲ به بررسی وضعیت اقتصادی و فرهنگی شهر رشت پرداخت.

 در ادامه این نشست فاطمه قدیمی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری رشت نیز به بررسی منظر ارتباطی بین صدا و سیما و شهرداری رشت پرداخت و اظهار داشت : واژه ارتباط واژه ای کلی است و ما در شهرداری رشت نیز از سطوح و مناظر مختلف به این مهم می پردازیم ، در روابط عمومی و امور بین الملل  شهرداری رشت نیز با توجه به تدوین مدل ارتباطی شهرداری رشت ، ارتباط درون و برون سازمانی را با نگاه به اسناد بالا دستی در دستور کار خود قرار داده ایم .

وی با اشاره به اینکه ۱۷ دی ماه به نام روز رشت نامگذاری شده است افزود : ما با معرفی جاذبه ها ، توانمندی ها و پتاسیل ها این شهر می توانیم دریچه ای جدیدی را بر روی دنیا باز کنیم و با توجه به اینکه اثر بخشی صدا و سیما امری امکان ناپذیر است ، لازم است که تعامل سازنده ای بین شهرداری و صدا و سیما برقرار کنیم.

وی با اشاره به اینکه مراحل ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک یونسکو  در دست اجرا می باشد متذکر شد : برای آنکه ما شهر رشت را به دنیا معرفی کنیم  نیاز است با یک برند مشخص به این کار بپردازیم .

 طلوعی:نگاه تحول گرایانه شهردار رشت, ارزشمند است

دکتر علی طلوعی مدیرکل صدا و سیمای گیلان ضمن تشکر از شهردار رشت به خاطر ارائه گزارش کامل از شهر و شهرداری و تبیین وضعیت موجود شهر رشت اظهار داشت : شهر یک پدیده فرهنگی است و اگر بدون توجه به رویکرد فرهنگی مدیریت شهری اعمال شود پیامدهای نامطلوبی را خواسته یا ناخواسته برای مردم به بار خواهد آورد و شاهد افزایش استرس شهری خواهیم بود .

وی با اشاره به اراده قوی شهرداری رشت و ریسک پذیری بالای مدیریت تحول فعلی رشت افزود : نگاه تحول گرایانه شهردار رشت نگاه ارزشمندی است و اجرای تحول در  شهر کاری دشوار است و ما به عنوان رسانه حساسیت این کار را کاملا درک میکنیم و وظیفه خود میدانیم در باز آفرینی و تحول شهر به مدیریت شهری کمک نماییم .

وی با اشاره به ورود رسانه در توسعه شهری افزود : در بسیاری از کلان شهرهای توسعه یافته همچون اصفهان و مشهد سالهاست که رادیو اصفهان و رادیو مشهد با پخش برنامه های فرهنگی در حال فرهنگ سازی مسائل مختلف شهری هستند اما در شهر رشت این تعامل با رسانه تاکنون به عمل نیامده است و لازم است ما هرچه سریع تر در راستای ایجاد این تعامل گام برداریم.

 در پایان این نشست مقرر شد به زودی تفاهمنامه ای بین صدا و سیمای گیلان و شهرداری رشت در خصوص زمینه های همکاری منعقد شود .

Share