از گوشه کنار سیاست گیلان

نگاهی به کاندیداهای احتمالی انتخابات از حوزه انتخابیه لنگرود/ نظر استاندار اسبق گیلان درمورد عملکرد دولت روحانی/پشت پرده حذف طرح دو تابعیتی ها از نگاه نماینده رشت/آن رمضانپور دهه ی اول انقلاب نیستم/واکنش هواداران داماش به تغییر نام این تیم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

نظر استاندار اسبق گیلان درمورد عملکرد دولت روحانی

استاندار اسبق گیلان عملکرد دولت دکتر حسن روحانی را در حوزه‌های مختلف مثبت ارزیابی کرد.
sofi42_835علی صوفی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا اظهار کرد: عملکرد دولت روحانی در حوزه سیاست خارجی بسیار موفق و درخشان بوده و در واقع کاری که تیم مذاکره کننده انجام داده است٬ به‌عنوان یک کار بزرگ در تاریخ ایران باقی خواهد ماند و باید این موفقیت را به مردم و به دولت تبریک گفت.
وی با اشاره به این‌که توجه به توافق هسته‌ای موجب شد دولت روحانی در حوزه سیاست داخلی دست‌ به‌ عصا‌ تر راه برود٬ گفت: انتظارها و توقع مردم از دولت روحانی بر اساس شعارهایی که در زمان انتخابات مطرح کردند٬ نسبت به عملکرد ایشان بیشتر بوده است. البته مواضع شجاعانه رئیس جمهور در برخی موارد توانسته در حوزه داخلی تأثیرگذار باشد.
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با اشاره به انتخابات پیش رو خاطرنشان کرد: فضای سیاسی کشور نسبت به دو سال پیش باز‌تر شده است؛ اما هنوز در برخی حوزه‌ها فضای امنیتی وجود دارد و از سوی دیگر، دخالت‌ نهادهای خاص در انتخابات مردم را نگران کرده است.
صوفی ابراز امیدواری کرد فضای سالمی در انتخابات مجلس آینده شکل بگیرد و کسی که رأی نیاورده نیز نتیجه انتخابات را بپذیرد و افراد حقیقی برای فعالیت سیاسی با محدودیت و ممنوعیت مواجه نشوند و برگزاری انتخاباتی با این مختصات می‌تواند به‌عنوان یک کار خوب در کارنامه دولت باقی بماند.
وی با اشاره به این‌که یک مجلس کارآمد نتیجه یک انتخابات درست است٬ گفت: اگر چنین مجلسی شکل بگیرد٬ بیشترین کمک را برای پیش بردن برنامه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی به دولت خواهد کرد. لذا برگزاری انتخابات آزاد٬ برای دولت روحانی بازی برد ـ برد است.
وزیر تعاون دولت اصلاحات با اشاره به این‌که دولت در حوزه اقتصاد هنوز نتوانسته رکود را از بازار داخلی دور کند٬ افزود: البته مشکلات فراوانی پیش روی دولت قرار داشت و میراث باقی‌مانده از دولت قبل در کنار تحریم‌ها و کاهش قیمت نفت تا حد زیادی برای این دولت دردسرهایی به‌وجود آورد؛ اما به‌نظر می‌رسد تصمیم‌گیران اقتصادی دولت سعی دارند با ثبات در بازار، مانع افزایش تورم شوند که این مسأله موجب افزایش بیکاری و مشکلات اقتصادی دیگر می‌شود.
صوفی اضافه کرد: معمولاً سرمایه‌ها در یک یا چند بازار وارد می‌شوند و رکود یک بازار به معنای رونق یک بازار دیگر است؛ اما در حال حاضر بازار مسکن و طلا و بورس و … با رکود مواجه است.
وی با اشاره به افت شاخص بورس در ماه‌های گذشته خاطرنشان کرد: این وضعیت مناسبی نیست و نگاه موشکافانه نشان می‌دهد افزایش قیمت خوراک کارخانه‌های پتروشیمی موجب سقوط قیمت این کارخانه‌ها شد و در ‌‌نهایت موجب سقطوط بورس شد.
استاندار اسبق بوشهر اظهار امیدواری کرد با توافق هسته‌ای به مرور شاهد افزایش رونق بازار باشیم و مشکلات اقتصادی کشور نیز کاهش یابد.

پشت پرده حذف طرح دو تابعیتی ها از نگاه نماینده رشت

jafarzade_5778غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده مردم رشت گفت: من احتمال می‌دهم حذف این طرح از دستور کار مجلس با اعمال فشار از جانب برخی افراد و مسئولان شاخص بوده است. چرا که خودشان دارای تابعیت مضاعف هستند و نمی‌توانند چنین طرحی را بررسی کنند و برای خلاصی خودشان از پیگیری این طرح دست به چنین اقدامی زده اند. واقعا شرم آور است که کسی که در این نظام دارای مسئولیت باشد و دو تابعیت داشته باشد حالا می‌خواهد در هرکدام از قوا دارای مسئولیت باشد.

وی افزود: در صورتی که محاکم دارای صلاحیت که خودشان هم دارای تابعیت مضاعف نباشند! تشخیص دهند که فرد دارای تابعیت دوگانه تنها برای رفاه شخصی تبعه کشور دیگری شده است، این فرد به هیچ وجه نباید جایگاه مدیریتی در مجلس شورای اسلامی، قوه مجریه و سایر نهادها داشته باشد و حتی باید با وی برخورد شود.این نماینده مجلس با بیان اینکه کسانی که دارای دو تابعیت هستند، باید تکلیف خودشان را مشخص کنند که آیا ایرانی هستند یا اینکه متعلق به خاک یک جای دیگر، خاطر نشان کرد: من به شخصه معتقدم کسانی که دارای تابعیت دوگانه هستند و برای این موضوع هم دلیلی موجه ندارند و صرفا به لحاظ مسائل شخصی تبعه یک کشوردیگر شده اند، صلاحیت احراز جایگاه مدیریتی را ندارند و باید از عرصه مدیریتی کشور خارج شوند.

جعفرزاده اضافه کرد: الان هم کسانی در مجلس حضور دارند که دارای تابعیت از دو کشور به طور هم زمان هستند و جزء دوتابعیتی‌ها محسوب می‌شوند.بی‌شک کوتاه آمدن نمایندگان از طرح چنین مسأله‌ای بی‌دلیل نبوده است و پای بسیاری از چهره‌ها در میان است!

آن رمضانپور دهه ی اول انقلاب نیستم

به گزارش گیل خبر ,احمد رمضانپور نرگسی در رابطه با فسادمالی،اختلاس های صورت گرفته و فاصله ی طبقاتی موجود در جامعه گفت:در ساختار سیاسی کشور خادمین کشور را در سه قوه معرفی کرده اند.قوه مقننه،مجریه و قضاییه.هرگاه مقامات نیروهای ستاد و نیروهای صف هر سه قوه ، خاصه قوه قضاییه که ناظر بر امور است و بازوانی چون بازرسی و ضابطین بزرگی چون سربازان گمنام امام زمان(عج) دارد.اگر دلسوز به نظام،انقلاب و مردم باشند،مطمئنا جلوی فساد گرفته می شود.در غیر اینصورت نظام با مشکل مواجه خواهد شد.که نمونه بارز آن را در دولت گذشته دیدیم.برای اولین بار دو معاون مطرح رییس جمهور به اتهام فساد مالی دستگیر می شوند و پرونده های بسیاری نیز در حال بررسی است.

وی ادامه داد:پس نتیجه می گیریم که در گزینش افراد باید دقت بیشتری کرد (من خودم را مثال میزنم که به کسی برنخورد)چون من رمضانپور آن رمضانپور دهه ی اول انقلاب نیستم.زیرا آن زمان برای حفظ نظام،انقلاب و خدمت به مردم از دادن جان ابایی نداشتم.

نگاهی به کاندیداهای احتمالی انتخابات از حوزه انتخابیه لنگرود

۲۳۱-۳۰۰x201لنگرنیوز نوشت:کمتر از هفت ماه دیگر به انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی زمان باقیست و از هم اکنون شاهد تلاش کاندیداهای احتمالی مجلس در حوزه انتخابیه لنگرود هستیم. در ادامه سعی کردیم مطرح ترین گزینه های احتمالی برای ورود به مجلس از این حوزه انتخابیه را بررسی کنیم.

مهرداد لاهوتی:  متولد ۱۳۴۰، شهر کومله از توابع شهرستان لنگرود، نماینده فعلی مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی و عضو و سخنگوی کمیسیون عمران مجلس می باشد. لاهوتی برادر دو شهید و جانباز جنگ تحمیلی است که مانند همتای خودش در صومعه سرا در خصوصی سازی موفق بوده است. حضور اقوام وی در برخی از سازمان ها می تواند برای وی مانند تیغ دو سر باشد.

اگرچه نارضایتی هایی از عملکرد وی به دلیل پروژه های نیمه تمام لنگرود وجود دارد اما به دلیل قدرتی که به واسطه نمایندگی از آن بهره می برد نمی توان به راحتی از نام وی گذر کرد. لاهوتی برخلاف سال های گذشته که کمتر در بین مردم حاضر می شد اینروزها حضور پر رنگ تری دارد.

سید گل‌آقا پورعباس: سیدگل‌آقا پورعباس متولد شهریور ۱۳۴۳ در اطراف لنگرود، رئیس سابق اداره تامین اجتماعی لنگرود و از نامزدهای دوره قبل انتخابات که با بیش از ۲۱۰۰۰ با اختلاف کمی نسبت به لاهوتی دوم شد. این جانبازی ٢۵ درصد دارای فوق لیسانس حقوق است و طبق منابع موجود به حامیانش قول رای ۳۵۰۰۰ داده است.

در هر صورت به دلیل آرای خوب دور گذشته می توان از وی به عنوان یکی از مدعیان اصلی ورود به مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه لنگرود نام برد.

 محمدعلی احمدی شاد: اهل دهستان لات لیل، کارشناس رسمی دادگستری در رشته کشاورزی و منابع طبیعی و کارمند جهاد کشاورزی لنگرود است که حدود دو دهه در سازمان جهادکشاورزی مشغول به خدمت بوده است.

وی برادر مهندس ناصر احمدی شاد عضو شورای شهر لنگرود است که در صورت برخوردار ی از حمایت این شورا می تواند معادلات را تغییر دهد.

 نادر جهان آرای: متولد ۱۳۴۴ پروش از توابع اطاقور و مدرس دانشگاه است. جهان آرای نامزد دوره هشتم مجلس درحوزه انتخابیه شهریار بود که ازسوی شورای نگهبان ردصلاحیت شد. بنابراین و به دلیل این تجربه تلخ باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا وی می تواند مجوز لازم برای شرکت در انتخابات را کسب کند یا خیر.

وی سابقه معاونت آموزش و پرورش منطقه آموزش و پرورش شهر قدس و مشاور آموزشی معاون وزیر آموزش و پرورش را نیز در کارنامه دارد.

 پرویز محمد نژاد: وی لیسانسه برق قدرت بوده و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته روابط بین الملل از دانشگاه گیلان اخذ نموده است. محمدنژاد برادر شهید و ۲۳ سال سابقه مدیریتی را در کارنامه دارد و آخرین پست وی قائم مقامی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق در امور شهرستان ها بوده است که در تاریخ ۹۴/۴/۲ از سمت خویش برای شرکت در انتخابات مجلس استعفا داد.

عملکرد وی در زمان خدمت درشرکت توزیع نیروی برق در امور شهرستان ها و حضور گسترده و خدماتش در شهرستان و روستاهای لنگرود در زمان خدمت می تواند او را تبدیل به پدیده این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی کند.

 احمد اسماعیلی: رئیس مرکز حفظ و ترویج اندیشه شهدا و ایثارگران بنیاد علمی دانش پژوهان با ۳۲ سال سابقه خدمتی است. وی حمایت حداکثری خانواده شهدا و جانباز را داشته و در صورت حضور در انتخابات رقیب سختی برای سایر رقبا خواهد بود.

این جانباز ۱۰ درصد جنگ تحمیلی مدیر کلی بنیاد شهید چندین استان از جمله استان گیلان را در کارنامه خود دارد و مولف چندین کتاب و مقاله در حوزه های مختلف می باشد.

حمید رمضان پور دریاسری:  متولد لنگرود، عضو هیات علمی دانشگاه تهران و وکیل پایه یک دادگستری است که زمزمه هایی مبنی بر حضورش در انتخابات دوره دهم مجلس شنیده می شود. رمضان پور دریاسری از منتقدین جدی زمین خواری است و در پرونده های اخیر زمین خواری نیز با انتقاد از وضعیت موجود در لنگرود آمادگی خود را برای مناظره و همکاری در مبارزه با این معضل اعلام نمود.

وی مدیرکلی اداره حقوقی سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران را در کارنامه دارد و مشاور حقوقی شهردار مناطق یک و هشت نیز بوده است.

 حسن اخگری: متولد : ۱۳۴۸ – روستای گلسفید -لنگرود، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت , نامزد دوره نهم انتخابات مجلس که نتوانست رای قابل توجهی بدست آورد. وی مولف کتاب با عنوان برنج بوده و طرفداران خاص خودش را دارد.

اخگری به دلیل تجاربی که در انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی کسب نمود بسیار با تجربه تر شده است و قطعا با برنامه های بهتری پا به عرصه انتخابات خواهد گذاشت.

واکنش هواداران داماش به تغییر نام این تیم

photo_2015-08-24_17-12-09

Share