واکنش نماینده مردم رشت به ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی

نمی‌شود یک مرتبه‌ تصمیم گرفت و بخشنامه شبانه صادر کرد/نباید با مردم بازی شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،غلامعلی جعفرزاده گفت :نمی‌شود یک مرتبه‌ تصمیم گرفت و بخشنامه شبانه صادر کرد، این شیوه استرس وارد جامعه می‌کند و قدرت تصمیم‌گیری از مردم گرفته می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از اسکان نیوز،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی گفت :نمی‌شود یک مرتبه‌ تصمیم گرفت و بخشنامه شبانه صادر کرد، این شیوه استرس وارد جامعه می‌کند و قدرت تصمیم‌گیری از مردم گرفته می‌شود.

jafarzade_5885آخوندی وزیر راه و شهرسازی چندی پیش در راستای استقلال سازمان‌های نظام مهندسی درابلاغیه‌ای ثبت نام مهندسان کارمند وزارت کشور، شهرداری‌ها و شورای شهر برای نامزدی در انتخابات هیأت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی را منع کرد. این اقدام آخوندی واکنش‌های فراوانی به همراه داشت. علی رغم استقبال عمومی مهندسان از این ابلاغیه، برخی به نحوه و زمان این ابلاغیه واکنش نشان دادند.

در این میان غلامعلی جعفرزاده، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بعنوان یکی از معترضان به این ابلاغیه با ارسال نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی خواستار تجدیدنظر در آن شد.

نماینده مردم رشت اعلام داشت: باید برای کسانی که می‌خواهند در یک انتخابات شرکت کنند، بازه زمانی‌ تعیین شود تا بر اساس آن بتوانند تصمیم‌گیری کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نباید با مردم بازی شود و کسانی هم که نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند می‌بایست از یک سال قبل خبردار می شدند.اینکه مردم ثبت نام کنند و بعد در آستانه اعلام تأیید صلاحیت‌ شدگان بفهمند نمی‌توانند در انتخابات حضور داشته باشند، روند صحیحی نیست و  من به این شیوه کار اعتراض دارم.

وی افزود: من به درستی یا نادرستی این تصمیم کاری ندارم، بلکه با این شیوه مخالفم. نمی‌شود به کسی که دو الی سه سال برنامه‌ریزی کرده،شب انتخابات گفت نمی‌توانید در انتخابات شرکت کنید و این ابلاغیه باید چند ماه پیش صادر می‌شد،تا کسانی که قصد حضور در انتخابات را داشتند از ماه‌ها قبل مطلع می‌شدند.

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس گفت:نمی‌شود یک مرتبه‌ تصمیم گرفت و بخشنامه شبانه صادر کرد،این شیوه استرس وارد جامعه می‌کند و قدرت تصمیم‌گیری از مردم گرفته می‌شود.

جعفرزاده با بیان اینکه می‌گویند این کار برای جلوگیری از ورود دو شغله‌ها و چند شغله‌ها و ایجاد رانت است، گفت: تمام این حرف‌ها درست؛ ولی سوال من این است که آیا وزارت راه و شهرسازی یک شبه به این نتیجه رسیده و قبلا از ایجاد رانت و حضور چندشغله‌ها بی‌اطلاع بود که در مقطع زمانی کنونی این موضوع را عنوان می‌کند. این کار مانند این است شب کنکور به داوطلبان بگویند کسانی که معدل زیر ۱۴ دارند، نمی‌توانند در امتحان شرکت کنند.

وی در پایان تصریح کرد: به نظر من این تصمیم را از دوره بعد اجرایی کنند تا همه تکلیف خود را بدانند و حق کسی ضایع نشود.

گفتنی است پیش از این آخوندی در ابلاغیه‌ای کارکنان وزارت راه و شهرسازی را هم از حضور در هفتمین دوره  انتخابات هیأت مدیره نظام مهندسی منع کرده بود./

Share