جعفرزاده عضو هیئت رئیسه فراکسیون رسانه و هنر مجلس

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از دایره کیفیت خارج شده است/ابهام در مکان نمایشگاه حاصل ضعف مدیریتی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جعفرزاده در حالی که معتقد است عدم ثبات مکان چهره جهانی نمایشگاه کتاب را مخدوش می‌کند، گفت: با امکانات و شرایط فعلی تپه‌های عباس آباد امکان برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بعید به نظر می‌رسد، بنابراین لازم است زیرساخت‌های لازم تدارک دیده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو هیئت رئیسه فراکسیون رسانه و هنر مجلس در حالی که معتقد است عدم ثبات مکان چهره جهانی نمایشگاه کتاب را مخدوش می‌کند، گفت: با امکانات و شرایط فعلی تپه‌های عباس آباد امکان برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بعید به نظر می‌رسد، بنابراین لازم است زیرساخت‌های لازم تدارک دیده شود.

jafarzade_5778غلامعلی جعفرزاده ایـمن‌آبادی با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی کتاب باید هر چه سریع‌تر مکانی در خور شأن داشته باشد، گفت: عدم ثبات مکانی، چهره جهانی نمایشگاه کتاب را مخدوش می‌کند و نبود امکانات رفاهی مناسب از دیگر مشکلات این بی‌ثباتی و انتخاب مکان‌های نامناسب برای نمایشگاه کتاب است؛ اما اگر مکان ثابت و مناسبی برای آن انتخاب شود این مشکلات حل خواهد شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه هنوز مکان نمایشگاه در هاله‌ای از ابهام است نشان از ضعف مدیریتی دارد بنابراین انتظار می‌رود تمهیدی اساسی اندیشیده شود.

وی گفت: اگر قرار است طبق آخرین اظهارنظر مدیران، تپه‌های عباس‌آباد مکان برگزاری نمایشگاه شوند، انتظار می‌رود به‌زودی زیرساخت‌های مورد نیاز فراهم شود چراکه با امکانات و شرایط فعلی تپه‌های عباس آباد امکان برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بعید به نظر می‌رسد و نمی‌توان به جمعیت بازدید کننده امکانات درستی ارائه داد بنابراین لازم است زیرساخت‌های لازم تدارک دیده شوند.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب از دایره کیفیت خارج شده است

جعفرزاده ایمن‌آبادی با بیان اینکه عدم تعامل با بسیاری از کشورهای خارجی که دارای آثار علمی درجه یک هستند را باید به نواقص نمایشگاه بین‌المللی کتاب افزود، ادامه داد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب به دلیل اعمال نظرهای مدیریتی متفاوت از دایره کیفیت خارج شده است؛ البته برخی افراد بخشی از این بی‌کیفیتی را ناشی از تحریم‌ها می‌دانند که باید عدم تولی‌گری مشخص را به این موارد اضافه کرد.

وی افزود: جامعه علمی و دانشگاهی نیاز بسیاری به کتاب‌های نمایشگاه‌ها بین‌المللی کتاب دارند و جامعه ایران در شرایطی رشد خواهد کرد که بهترین ناشران جهانی بتوانند آخرین آثار چاپ شده خود را به قیمت ارزان در نمایشگاه عرضه کنند که متاسفانه این اتفاق در نمایشگاه کتاب به ندرت دیده شده است.

سخنگوی فراکسیون رسانه و هنر مجلس اضافه کرد: دعوت از انتشاراتی‌های مطرح جهان در دستور کار مدیریت نمایشگاه بین‌المللی کتاب نیست و تنها کمیت افزایش می‌یابد، اما جامعه علمی انتظار دیگری از این نمایشگاه دارند.

/خانه ملت

Share