از گوشه کنار سیاست در گیلان

نطق غیرقانونی عضو شورا در جلسه ای که رسمیت نداشت/تمجید رئیس گیلانی مرکز بسیج صدا و سیما از روحیه خستگی ناپذیر سردار عبدالله پور/تشریح دموکراسی در شورا به روایت فرماندار/کشف ۳۴۶کیلو گرم گراس در انزلی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

نطق غیرقانونی عضو شورا در جلسه ای که رسمیت نداشت

pic-23شبستان نوشت:جلسه امروز شورای شهر رشت در حالی لغو شد که عیسی مهدوی، فرماندار رشت و معاونانش برای دومین بار طی این هفته در جلسه حضور داشتند.

عباس صابر، رئیس شورای شهر رشت در این جلسه با تبریک هفته دولت اعلام کرد: جلسه امروز به علت به حد نصاب نرسیدن اعضا شورا لغو و به زمان دیگری موکول می‌شود.

وی از فرماندار خواست تا جلسه بعدی، فردا در فرمانداری برگزار تا همه اعضا موظف به حضور در جلسه شوند.

صابر با بیان اینکه هیئت رئیسه فعلی تا ۱۲ شهریور رسمیت دارد اذعان کرد: بعد از این تاریخ، باید هیئت رئیسه جدید در شورا عمل کند.

در ادامه جلسه محمود باقری خطیبانی از رئیس شورا خواست که به علت حضور فرماندار نطقی در جلسه داشته باشد که صابر این امر را به علت کنسل شدن جلسه غیرقانونی دانست اما باقری بر خواسته خود پافشاری کرد.

وی با بیان اینکه فرماندار رئیس شورای تامین شهرستان است و باید در جریان برخی تخلفات در شهرداری قرار گیرد افزود: شهرداری رشت به مدت چهار ماه مطالبات شرکت‌های حجمی را پرداخت نکرده است و قانونا طبق صورتجلسه مصوب با شرکت‌ها، مدت پرداخت مطالبات دو ماه است و هر شرکتی ماهانه بالای یک میلیارد حقوق پرداخت می کند که با این روند با مشکل برخورده است.

باقری خطیبانی از فرماندار خواست تا به وضعیت کارگران این شرکت‌ها رسیدگی کند و تصریح کرد: حقوق کارمندان رسمی نیز به مدت یک ماه و نیم پرداخت نشده است.

وی با تاکید بر اینکه طبق اهداف دولت تدبیر و امید باید پروژه‌های نیمه تمام را تمام کنیم اذعان کرد: شهرداری در این وضعیت بد مالی و درآمدی نباید پروژه‌های جدبدی تعریف کند.

وی تاکید کرد: پشت برخی از پروژه‌ها جریاناتی در حال رخ دادن است درحالیکه باید زیرساخت‌های شهر را تامین کنیم و به دنبال سود خود نباشیم.

این درحالی است که طبق قانون زمانی که جلسه شورا به حد نصاب نرسید رئیس شورا موظف است اعلام لغو جلسه کند و نطق اعضا در این جلسه رسمیت نداشته و خلاف قانون است.

یار دوازدم صدا و سیما از زبان سردار گیلانی

IMG_1518-500x333

۸دی نیوز نوشت: ظهر امروز سه شنبه فرمانده سپاه قدس گیلان و جمعی از همراهان با حضور در سازمان صدا و سیما استان گیلان، با عاطفی رئیس مرکز بسیج صدا و سیما کشور و طلوعی مدیر کل جدید صدا و سیمای مرکز گیلان دیدار کردند.

فرمانده سپاه قدس گیلان در این دیدار با اشاره به اعلام آمادگی سپاه برای همکاری با صدا و سیما اظهار داشت: صدا و سیما را مجموعه ای در خط مقدم جنگ نرم است که در حال جنگ با رسانه های بیگانه می باشد.

سردار عبدالله پور به تشکیل ستاد کنگره ی شهدای استان اشاره کرد و اضافه کرد: به کمک های شایان شما عزیزان در مرکز صدا و سیمای گیلان جهت تولید آثار فاخر درباره شهدای استان نیاز داریم.

سردار عبدالله پور با بیان اینکه ان شاالله در کنار هم بتوانیم باسرعت بیشتر منویات آقا را در جامعه پیاده سازی کنیم، تاکید کرد: بسیج سازندگی با تمام امکانات در خدمت صدا و سیمای مرکز گیلان است و به جهت پوشش سراسری آنتن دهی در سراسر استان با تمام توان خود در خدمت صدا و سیما است و در واقع یار دوازدهم صداوسیما است.

وی در پایان تصریح کرد: امیدوارم گروه تلویزیونی بسیج فعال تر از گذشته و قدرتمند عمل کند و در این زمینه هر کمکی که در توان ما باشد انجام خواهیم داد.

تمجید رئیس گیلانی مرکز بسیج صدا و سیما از روحیه خستگی ناپذیر سردار عبدالله پور

IMG_1584-500x333مدیر کل جدید صدا وسیما استان گیلان در دیدار فرمانده سپاه قدس گیلان اظهار داشت: در صدا و سیما هیچ وقت احساس نکردیم که جنگ تمام شده و همان احساسی که در زمان جنگ پشت خاکریز می جنگیدیم همان حس را در اینجا داریم دراین خاکریز در حال جنگ هستیم. هم خوشحال هستم از اینکه مسئولیت اجرای کنگره استان بر عهده ماست و ناراحت زیرا اکنون هم دیر است برای ادای دین به مقام شامخ شهدای عزیز .

مدیر کل جدید صدا وسیما استان گیلان گفت: مجموعه هایی که پشت سر ولایت هستند و شاید باعث دلگرمی آقا باشند یکی سپاه است و یکی صدا و سیما.

وی با اشاره به تجریباتش در شبکه جام جم و اینکه در سطح بین المللی دارای بیننده است، گفت: برای پخش زنده برنامه هایی با موضوع راهیان نور تلاشهای ارزشمندی صورت گرفت تا اینکه به عنوان بهترین برنامه با موضوع راهیان نور انتخاب شد.

در ادامه این دیدار عاطفی رئیس گیلانی مرکز بسیج صدا و سیما کشور گفت: نقش سپاه در کشور ویژه است اما در استان ویژه تر. چه بین نیروی استان چه در کشور سپاه و سردار عبدلله پور سرمایه کشور هستند. روح خستگی ناپذیر ذی طلبگی ایشان باعث شده است که بتوان از این سرمایه ها به نحو احسنت در استان برخوردار شویم.

وی در ادامه اظهارداشت: آقای طلوعی از نیروهای بسیجی سازمان بوده اند. یعنی از دانشگاه ناگهانی نیامده اند و از سابقه خوبی در جهت تولید به خصوص همکاری با سپاه و بسیج دارند.

رئیس مرکز بسیج صدا و سیما کشور  در پایان گفت: در حوزه کنگره شهدای گیلان حتما قول همکاری ویژه خواهیم داد.

تشریح دموکراسی در شورا به روایت فرماندارmahdavi_2136سید عیسی مهدوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعضای شورای اسلامی شهر رشت به مردم متعهدند بنابراین در انتخابات هیات رییسه شرکت خواهند کرد.
وی ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر با انتخاب مردم به شورا راه یافته اند، آنان برای مردم قسم خورده اند و بنابراین در انتخابات هیات رییسه شرکت می کنند.
فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه انتخابات هیات رییسه یک قانون است، اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی مقید به قانون هستند، بنابراین در انتخابات شرکت می کنند.
وی در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا مبنی بر برگزار نشدن انتخابات هیات رییسه شورای اسلامی کلانشهر رشت به دلیل به حد نصاب نرسیدن در روزهای یکشنبه و سه شنبه هفته جاری تصریح کرد: این خود نوعی دموکراسی است.
مهدوی با اشاره به اهمیت شوراهای اسلامی شهر و روستا خاطر نشان کرد: شوراهای اسلامی در رفع مشکلات مردم و شهر نقش مهمی دارند.
وی در رابطه با برگزاری انتخابات شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز یادآور شد: این انتخابات طی دو روز آینده برگزار می شود.
انتخابات هیات رییسه شورای اسلامی کلانشهر رشت، امروز (سه شنبه) برای دومین بار در هفته جاری به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضاء ، برگزار نشد.
برای برگزاری جلسات شورای اسلامی شهر رشت و انتخابات هیات رییسه بایستی حداقل دو سوم اعضاء حضور داشته باشند اما امروز، ۹ نفر حضور یافتند.
یکشنبه گذشته نیز جلسه شورای اسلامی شهر رشت بمنظور انتخاب هیات رییسه به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضاء ، برگزار نشد.
اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت تا دوازدهم شهریورماه جاری فرصت انتخاب هیات رییسه را دارند.کشف ۳۴۶کیلو گرم گراس در انزلی

فرمانده انتظامی بندر انزلی از کشف ۳۴۶کیلوگرم گراس در بندر انزلی خبر داد.
سرهنگ هرمز عشقی در تشریح این خبر گفت:عوامل پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان در عملیاتی موفق به کشف ۳۴۶کیلو گرم گراس شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بندر انزلی در ادامه افزود:پلیس در این عملیات فردی به هویت کوروش ع ۳۰ساله را دستگیر نمود.
متهم با تشکیل پرونده قضایی به مقام قضایی معرفی شد.
سرهنگ عشقی در پایان بیان داشت:گراس بیش از ۴۰۰ نوع ماده شیمیایی دارد.در نتیجه تاثیر این مواد شیمیایی بر مغز فرد مصرف کننده ,فرد قدرت تمرکز بر افکار خود را از دست می دهدو نمی تواند شمرده و صاف حرف بزند,دچار فراموشی شده و یادگیری در او بی نهایت ضعیف می شود.فرد ممکن است دچار سندرم بی تحرکی شده و فعالیت ها و ورزشهای مورد علاقه خود راترک کند.و در طول شبانه روز حالت های روانی او از شادی تا بی تفاوتی ,افسردگی,ویا پرخاشگری در نوسان باشد.
فرمانده انتظامی شهرستان بندر انزلی از شهروندان محترم خواست بر گروه همسالان فرزندان خود نظارت مناسب داشته باشند.

Share