جعفرزاده:دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی را پیگیری خواهیم کرد

نشست با بانک مرکزی و دعوت از هیأت عامل صندوق توسعه ملی برای حضور در گیلان

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به عدم دریافت سهم بخش اعظمی از صنایع گیلان از تسهیلات مربوط به صندوق توسعه ملی گفت: تسریع دریافت این تسهیلات را پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در نشست بررسی مشکلات واحدهای صنعتی گیلان، صنعت و توریست را مهم‌ترین محورهای اقتصادی استان دانست و افزود: پرداختن به یک موضوع فعالیت خاص اقتصادی در گیلان نمی‌تواند به تنهایی جوابگوی نیاز استان به اشتغال، تولید و درآمد پایدار باشد.

jafarzade_5786وی با اشاره به ارتباط سازنده و تعامل همکاری دولت و مجلس تصریح کرد: باید از فرصت بوجود آمده برای حل مشکلات موجود بر سر راه توسعه استان حداکثر بهره را ببریم.

جعفرزاده پیگیری مشکلات حوزهٔ صنعت و تولید استان را از جمله وظایف خود عنوان کرد و با اشاره به عدم دریافت تسهیلات بخش اعظمی از صنایع استان از تسهیلات مربوط به صندوق توسعه ملی گفت: لازم می‌دانم از اعضای هیأت عامل صندوق توسعه ملی با همکاری و یاری استاندار گیلان برای حضور در جمع مدیران دعوت کنیم در رشت حضور یابند تا تدابیر لازم برای بهره‌مندی از تسهیلات این صندوق در استان اندیشیده شود و فرصت و توان سرمایه گذاران بیش از پیش تلف نشود.

عضو ناظر مجلس در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان با اشاره به نقش صنعت در ایجاد ارزش افزوده بالا، اشتغال پایدار و افزایش سرانه تولید ناخالص ملی گفت: با جمع بندی مشکلات واحدهای صنعتی و سرمایه گذاران بخش صنعت، طی جلسات مکرر با مدیران صندوق توسعه ملی، مدیران بانک‌ها و وزارت خانه‌های مختلف و نیز پیگری مصوبات سفرهای دولت قبل و دولت فعلی، بسیاری از مشکلات این بخش قابل حل خواهد بود و به زودی شاهد موفقیت‌های بزرگی در حل این مسایل خواهیم بود.

وی بر لزوم سوق دادن منابع به امر تولید تأکید کرد و افزود: صنعتگران و سرمایه گذاران با تمام توان خود در تلاشند تا جامعه را به بالندگی برسانند و مسئولان نیز باید تلاش کنند تا مشکلات این بخش را به حداقل برسانند.

جعفرزاده عنوان کرد: نشست با بانک مرکزی و دعوت از هیأت عامل صندوق توسعه ملی برای حضور در استان را شخصاً پیگیری خواهم کرد.

/ایلنا

Share