نماینده ولی فقیه در گیلان در دیدار با اعضای ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس

نباید به دنبال تضعیف تلاش تیم مذاکره کننده باشیم+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه نباید به دنبال تضعیف دولت باشیم، گفت: رفتن برجام به مجلس فقط برای قانونی کردن آن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از شبستان ,آیت الله زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، امروز(۲۳ شهریور) در دیدار اعضای ستاد گرامیداشت سی ‌و ‌پنجمین سالروز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: مومن در زندگی به سه اصل نیاز دارد.ghorbani_9986

وی گفت: اول اینکه نباید تنها به خود متکی باشد بلکه باید به توفیق الهی نیز مستحضر بود، دوم اینکه مردم نباید همیشه به دنبال این باشند که یک واعظ آنان را راهنمایی کند بلکه باید خودشان در اندرون خود یک واعظ برای خود داشته باشند که آنها را از رفتار و کردار بد نهی کند و سوم اینکه انسان باید نصیحت را حتی شده از دشمن خود بپذیرد.

آیت الله قربانی، با تاکید بر اینکه ما باید به خدا متکی باشیم چرا که اوست که در هر کاری محکم دستمان را می گیرد، گفت: توفیق یعنی اینکه خداوند شرایط پیروزی را برای انسان فراهم کند و پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی در هشت سال دفاع مقدس توفیق خداوندی بود.

وی افزود: زمانی که تمام کشورهای استکباری دست به دست هم دادند تا ایران اسلامی را نابود کنند خداوند هم دست ما را گرفت و هم فکر و اندیشه فرزندان ما را بالا برد تا با بالا بردن دانش خود ابزار جنگی خوبی فراهم کنند و در مقابل تجهیزات قدرتمند دشمن بایستند.

آیت الله قربانی تصریح کرد: زنان با فضیلت جامعه ما صحنه‌های عظیمی را به وجود آوردند و رزمندگان ما در دوران جنگ و اسارات افتخارات بسیاری را خلق کردند و روز به روز روحیه انقلاب در نسل ما بالا رفت تا سی و پنج سال از این انقلاب بگذرد.

وی، روحیه ملت ایران را یک روحیه خدایی و انقلابی دانست که عنایتی از جانب پروردگار است و ادامه داد: تقدیم ۲۴۰ هزار شهید، حتی در یک خانواده تقدیم ۱۸ نفر شهید به آرمان های این نظام و انقلاب نشان می دهد که ملت هرگز از انقلاب دست نکشیدند و همچنان از آن پاسداری می‌کنند.

آیت الله  قربانی با ابراز خرسندی از عزتی که توسط شهدا بدست آورده ایم، جنگ هشت ساله دفاع مقدس را توفیقی از جانب خداوند دانست و گفت: اگر این جنگ پدید نمی آمد ملت ما این همه افتخار کسب نمی‌کرد.

وی افزود: پیروزی‌های علمی بر اساس احتیاج انسان‌ها حاصل می‌شوند چرا که احتیاج در انسان موجب می‌شود به دنبال به دست آوردن نیازها برویم و امروز جزو ۱۶ کشور علمی دنیا باشیم.

آیت الله قربانی با بیان اینکه جنگ برای ما مایه پیروزی بود نه بدبختی، خاطر نشان کرد: اگر چنین جنگی بر ما تحمیل نمی شد هرگز به جلو حرکت نمی کردیم.

وی شهادت امام حسین(ع) و یارانش را که موجب باقی ماندن اسلام شد ستود و اضافه کرد: اسلام و بقای آن به برکت خون امام حسین(ع) و یاران باوفایی چون حضرت عباس(ع) بود.

آیت الله قربانی در ادامه با بیان اینکه برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس باید به نوعی باشد که مردم و به خصوص جوانان صحنه‌های جنگ، ایثار و از خود گذشتگی را از نزدیک ببینند، گفت: امروز کار بجایی رسیده که برخی برای کمبودهای ناچیز زار می زنند چرا که انسانیت را درک نکرده اند.

وی با اشاره به از خود گذشتگی‌های اقشار مختلف در طول هشت سال دفاع مقدس، گفت: انقلاب ما امروز ملتی ساخته که کشورهای ۱+۵  در برابر ما می نشینند و حرف‌های ما را گوش می‌کنند تا با هم در مسایلی که لازم است داد و ستد کنیم.

آیت الله قربانی به زمزمه ها و حرف هایی که این روزها در مجالس مختلف برای تضعیف روحیه ملت بکار می رود، اشاره و اذعان کرد: توافق هسته ای یک معاهده بین المللی است و ما نمی‌گوییم که پیروزی صددرصدی برای ما بوده اما در کنار داشتن روحیه انقلابی، نباید به دنبال تضعیف تلاش تیم مذاکره کننده و مسایل بعد آن باشیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری همچنین به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص تیم مذاکره کننده اشاره و بیان کرد: حضرت آقا تیم مذاکره کننده را افرادی شجاع، امین و مومن می دانند و رفتن برجام به مجلس فقط برای قانونی کردن آن است.

وی اذعان کرد: در نمی‌خواهیم انرژی هسته ای را برای ساخت سلاح های اتمی کشتار جمعی استفاده کنیم بلکه برای بهره گیری در بخش های کشاورزی، بهداشت و سایر علوم می خواهیم.

آیت الله قربانی با توجه به شعار سال«همدلی و هم زبانی» خاطر نشان کرد: نباید دولت را تضعیف کنیم چرا که دولت در خدمت مقام معظم رهبری است و نباید در میان دولت و ملت ایجاد اختلاف کرد.

وی همچنین اظهار کرد: ملت ما رشد فکری و فرهنگی بالایی دارد و با گذشت ۳۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و شهادت ها، مجروحیت ها و اسارت ها و همه تهدیدها و تحریم ها باز ایستادگی می کند.

Share